Hur långt?

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
iår har det väl blivit 500 mil... men hojen har ju krånglat som satan.. förra året körde ja 800mil från första augusti... å då va sista turn den 3november... -3'C kallt som fan blev d i 130... hmm...
nästa år bli det nog desto mer... då har ja ju riktig hoj!! då kan man ta de där längre turerna man görna undviker me 125an... :fakta

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
En tvi taktare mår inte bra av att ligga och inte få arbeta, typ konstant varvtal och samma hastighet en längre tid..

Så det är bättre att köra hårt än att ligga och "fisköra"
detta har jag läst nånstans och praktiserat,
och min hpjj har inte skurit (än)

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
Jonne_boy skrev:
En tvi taktare mår inte bra av att ligga och inte få arbeta, typ konstant varvtal och samma hastighet en längre tid..

Hahaha jag vet inte hur men jag fick "fisköra" till FISK öra :rofl

Mjo några mil blev det väl med min muskeldrivna cykel i år :crash

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Jonne_boy skrev:

2-takt ska köras varierat...aktiv körning är väl du bra på jonneboy :hej

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jojo ska inte ner till italien precis... hehe...

men typ stockholm o göteborg o sånna sträckor på typ 30 mil är la inga problem för hojjen???

Kör med Castrol TTS, den bästa tydligen... (har precis köpt den, förra ägaren körde med den...)

Vad menar ni skulle kunna hända då??? Att den skär elelr vad???

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
EBS: Jag körde 800mil på min moppe utan att byta en pryl. (Fast tändstift/olja osv dårå)

Bara för du köpt skräp som inte håller.

Martin: Folk jämför 125or med stora fyrtaktshojar, och visst är driftsäkerheten lägre, men det räcker bra sålänge du kör i Sverige och åker med någon!

Last edited:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
cRoC skrev:
EBS: Jag körde 800mil på min moppe utan att byta en pryl. (Fast tändstift/olja osv dårå)

Bara för du köpt skräp som inte håller.

Martin: Folk jämför 125or med stora fyrtaktshojar, och visst är driftsäkerheten lägre, men det räcker bra sålänge du kör i Sverige och åker med någon!

Ja för det är ju ingen skillnad på en 125a som plockar ut ca 240 literhästar och en moped som plockar ut runt 80 literhästar. :va

Köpt skräp? Tror du att jag pratar om endast mina egna hojar? Jag har meckat det mesta i 2-takts väg, allt från motorsågar till 2-takts snöskotrar. Varför tror du att man utvecklade 4-taktsmotorn? 2-taktaren är grymt mycket effektivare/kubik. Men har ingen form av driftsäkerhet. Fråga vem som helst som kör 2-takt på gata.

Jag körde 1000 mil med min moped på gatan utan att göra nånting. Men den leverarade bara 4 - 5 hästar också. Du som tydligen kör cross bör ju veta hur mycket man får mecka. Men det kanske är pappa som gör så det blir ju inte så jobbigt.

Så efter ca: 6000 mil i sadeln på olika 2-taktare (si sådär en 10 st olika har jag väl haft) så BÖR jag veta hur dom håller och då avråder jag starkt från att köra någon form av långresa. Det håller helt enkelt inte. Men visst, du som övningskör och har kört 40 mil vet nog mer än mig som budat med en 2-taktare. Vad tänkte jag på?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vad är det som pajar om man kör långt då? Att den skär? En hoj skär pga jävligt sliten, dåligt olja eller misshandel.

Sålänge du inte ska köra 8veckor utan att stanna skär den inte.

Last edited:

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
EBS skrev:
Ja för det är ju ingen skillnad på en 125a som plockar ut ca 240 literhästar och en moped som plockar ut runt 80 literhästar. :va

Köpt skräp? Tror du att jag pratar om endast mina egna hojar? Jag har meckat det mesta i 2-takts väg, allt från motorsågar till 2-takts snöskotrar. Varför tror du att man utvecklade 4-taktsmotorn? 2-taktaren är grymt mycket effektivare/kubik. Men har ingen form av driftsäkerhet. Fråga vem som helst som kör 2-takt på gata.

Jag körde 1000 mil med min moped på gatan utan att göra nånting. Men den leverarade bara 4 - 5 hästar också. Du som tydligen kör cross bör ju veta hur mycket man får mecka. Men det kanske är pappa som gör så det blir ju inte så jobbigt.

Så efter ca: 6000 mil i sadeln på olika 2-taktare (si sådär en 10 st olika har jag väl haft) så BÖR jag veta hur dom håller och då avråder jag starkt från att köra någon form av långresa. Det håller helt enkelt inte. Men visst, du som övningskör och har kört 40 mil vet nog mer än mig som budat med en 2-taktare. Vad tänkte jag på?

nya nsren är ju faktist en väldigt driftsäker 2taktare, så det ska väl inte vara några större problem om maskinen är i bra skick/inställd bra
förutsatt den körs på bra olja skl....

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cRoC skrev:
Vad är det som pajar om man kör långt då? Att den skär? En hoj skär pga jävligt sliten, dåligt olja eller misshandel.

Sålänge du inte ska köra 8veckor utan att stanna skär den inte.

Den pajar precis lika mycket när du kör hemma. Men vill man ta risken att hojen blir stående 40 mil hemifrån för att den här hänt nått med den?

Ang. Stickyn, det är inte bara jag som skrivit den.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
JAG E VÄRST
350 mil pü otrimmad moppe som gör 45
räkna hur münga timmar det e

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Precis lika mycket som när man kör hemma... Kan inte ni skriva alla skriva en lista på hur långt dem kört, vilken hoj dem har och vad som pajjat? Jag börjar

TZR 40 mil Inget

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cRoC skrev:
Precis lika mycket som när man kör hemma... Kan inte ni skriva alla skriva en lista på hur långt dem kört, vilken hoj dem har och vad som pajjat? Jag börjar

TZR 40 mil Inget

Jo men lilla vän. 40 mil är ingenting. Jag körde 4000 mil den här säsongen. Snälla, sluta argumentera om nått som du omöjligt kan veta.

Men visst, ut och åk touring med era 125or. Jag bryr mig inte, jag tänkte komma med tips och råd från mina 6000 mil på vägen men bevisligen vet dom som kört 40 mil mer än min så då skiter vi i det.

//No more Mr. Nice Guy

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Du kan ju säga vad som går sönder om du nu kört så mycket, så kanske man kan byta de delarna innan man ger sig av eller ha med sig extra av det.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cRoC skrev:
Du kan ju säga vad som går sönder om du nu kört så mycket, så kanske man kan byta de delarna innan man ger sig av eller ha med sig extra av det.

Varför skulle jag det? Så du kan säga "Nää, pappa har faktiskt sagt att det inte så"?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Om du läser igen så kanske du förstår. Eller du kanske har dyslexi?
Om 2taktare ramlar ihop som du säger så kanske du kan svara på varför de inte väljer 4takts 125or till att buda med?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...