Ja för det är ju ingen skillnad på en 125a som plockar ut ca 240 literhästar och en moped som plockar ut runt 80 literhästar.
Köpt skräp? Tror du att jag pratar om endast mina egna hojar? Jag har meckat det mesta i 2-takts väg, allt från motorsågar till 2-takts snöskotrar. Varför tror du att man utvecklade 4-taktsmotorn? 2-taktaren är grymt mycket effektivare/kubik. Men har ingen form av driftsäkerhet. Fråga vem som helst som kör 2-takt på gata.
Jag körde 1000 mil med min moped på gatan utan att göra nånting. Men den leverarade bara 4 - 5 hästar också. Du som tydligen kör cross bör ju veta hur mycket man får mecka. Men det kanske är pappa som gör så det blir ju inte så jobbigt.
Så efter ca: 6000 mil i sadeln på olika 2-taktare (si sådär en 10 st olika har jag väl haft) så BÖR jag veta hur dom håller och då avråder jag starkt från att köra någon form av långresa. Det håller helt enkelt inte. Men visst, du som övningskör och har kört 40 mil vet nog mer än mig som budat med en 2-taktare. Vad tänkte jag på?