ljungqvist86
Ny medlem
Lås? 2 jävulskt stora hundar Klart effektiva. Även mot katter...
Hjälp.Vad är det där för beast? 50/50 % varg och hund?
Lås? 2 jävulskt stora hundar Klart effektiva. Även mot katter...
Jag kör styrlåset (så klart...) och ett Abus skivbromslås med larm. Parkerar dessutom i garage innanför en extra grind.
Har funderat på att sätta ett hänglås i bakdrevet också, runt kedjan. Har bara inte riktigt kommt fram till hur jag ska komma ihåg att ta bort det innan jag ska köra iväg...
Jag har en kompis som har en ny (120 mil) GSX-R 1000 2009 som han låser med styrlås endast .
Hans motivering är:
"Vafan skall dom göra? Den har ändå immobilizer."
Kommentarer?
Grymt, tack för svaren!
Jo, det _verkar_ som att de flesta hojarna som blivit stulna på sistone inte varit fastlåsta i något, har iaf inte fått det intrycket när jag läst trådarna.
Någon som kan kommentera på hur smart det är att köra ett ABUS granit för att låsa kedjan? Kan man kanske tom. dra fast skivbromslåset i skivan, dra kedjan runt någon stolpe, genom bakhjulet och sedan igenom skivbromslåset, för det finns ju onekligen plats kvar runt låsbygeln efter att jag låst granit låset..
, inte direkt smarta killar eftersom de bryter sönder styr o tändningslås för att sen upptäcka att det sitter skivbromslås)
Är jag hemma hos päronen i skogen så sitter nyckeln i och här i stan så blir det styrlås över natten. Det känns skönt att kunna vara godtrogen och naiv. ^^
Tänk att det fanns en tid när det fungerade att göra på det sättet.
Det Amullo skriver i sista raden av sitt inlägg är också något att tänka på. Förvaras inte hojen på samma adress som man själv är skriven på blir det svårare för en tjuv att via registreringsnumret spåra upp var motorcykeln förvars.
Är jag hemma hos päronen i skogen så sitter nyckeln i och här i stan så blir det styrlås över natten. Det känns skönt att kunna vara godtrogen och naiv. ^^
Om man parkerad hojen på t.ex. i tätbebyggt område där det är MC-parkeringsrutor så har jag sett att många kör med skivbromslås på framhjulet och kätting genom bakhjulet. Oftast så är kättingen inte låst i något för inget finns inom räckhåll. Vad tror ni om att dra kättingen igenom kättingen på hojen som står bredvid? Alltså inte låsa i "grannhojen" utan dra din kätting genom hans/hennes. Borde bli svårare att ta även om bara två hojar är ihopkopplade samt att ifall en ska iväg så är det bara att låsa upp sin kätting och dra.
Detta kanske folk redan gör men har inte kortet än så har bara sett det när jag har gått förbi.
Eller är det risk för skador som folk inte gör så? Kanske no go pga försäkringsbolag
Om man parkerad hojen på t.ex. i tätbebyggt område där det är MC-parkeringsrutor så har jag sett att många kör med skivbromslås på framhjulet och kätting genom bakhjulet. Oftast så är kättingen inte låst i något för inget finns inom räckhåll. Vad tror ni om att dra kättingen igenom kättingen på hojen som står bredvid? Alltså inte låsa i "grannhojen" utan dra din kätting genom hans/hennes. Borde bli svårare att ta även om bara två hojar är ihopkopplade samt att ifall en ska iväg så är det bara att låsa upp sin kätting och dra.
Detta kanske folk redan gör men har inte kortet än så har bara sett det när jag har gått förbi.
Eller är det risk för skador som folk inte gör så? Kanske no go pga försäkringsbolag
Det är ju därför man ska ha sin hoj skriven på mamma
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |