Hur liten kuk hade han?

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Hade tvättat hojen och var påväg hem. Körde med alla skydd utom skinnstället då jag inte kör mer än 2km och behöver plats i ryggsäcken för rengöringsprylar och annat. Nog om det.

Kör på en 50väg i typ 55. Efter en korsning har jag en SAAB som nosar mig i baken. Blir lite irriterad på det dåliga avståndet. Plötsligt hör jag en motor surra, låter som en EU-moped som sakta närmar sig och är på väg om. Tittar då i backspegeln (har bara vänstra) men ser ingenting och SAABen är borta. Konstigt! Ljudet fortsätter och nu lite högre så jag tittar i spegeln igen, fortfarande inget. Nu blev ljudet ännu starkare och på höger sida kör SAABen om , kör riktigt nära mig och det dammar bra från väggrenen.
Idiot tänker jag, hade jag vinglat till så hade det slutat illa spec med tanke på att jag inte har skinnstället på mig. 50m senare kommer SAABen ikapp en annan bil som håller laglig hastighet, men den vågar tönten inte köra om trots att det är fritt från möte.

Funderade lite snabbt på ifall jag skulle gasa ikapp men lät bli eftersom jag fortfarande inte hade lämplig utrustning för snabbåka. Men en sak är säker hade jag haft skinnstället på så hade SAABjäveln fått veta vad en crosskänga skulle kunna ställa till med :mad:

Signalament på bilen. SAAB 95 Kombi, Svart med svarttonade rutor.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jobbigt läge.

Om alla som gör skitkorkade omkörningar, på rätt eller fel sida, har liten kuk så är det inte många här som är välhängda. :rolleyes:

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
dude (sett för mycket Lost),

var även sidoframrutorna tonade?

var det min gamla säpo-saab tro?
:fatta!

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
En sån här fast svart ????? :D

Bifogat

• Saab_95_green_70s_version.jpg
    Saab_95_green_70s_version.jpg
    60.1 KB · Visningar: 186

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
Folkezx9r skrev:
2287189 En sån här fast svart ????? :D

sjukt cool bil,

fast min var en 2003. Vet vem som har den, han skulle nog inte köra så.

ah, crap, kan inte läsa innantill, 'svart'

Min var blå med tonade framsidorutor :kär

Tony Tiger

On The Run
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
VN2000 (KTM 625 SXC/SM -03 såld)
SAAB 95 Kombi, Svart med svarttonade rutor. Finns nog bara en...

Var kom "Liten kuk in i bilden"?

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Men hörrni serriöst nu va. Fattar ni inte att jag blir förbannad?

Omkörningen var inte helt säker för min del. Bilen var inte många cm från min styrända. Bilen väger närmare 2ton och jag plus hoj knappt 200kg!

Tony: Har du aldrig hört om dom med små kukar som måste överkompensera det på något sätt? Det kan ofta visa sig genom att personen i fråga skaffar sig en onödigt stor bil, eller som i detta fall där han kände att han var tvungen att visa att han kunde köra snabbare än en motorcykel med sin jättesnabba SAAB. För om du läste ordentligt i trådstarten så märkte du nog att lillkuken sen valde att inte köra om bilen han kom i kapp.
Kan ju även vara så att det var en chey som körde och då beror handlingen helt på avsaknad av kukkomplex :fakta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Du blev förbannad och skriver om det på internet.
Okej.

Jag anser ju att det är dig det är fel på som saknar backspegel och kör för sakta.

Varför skriver jag ens??????

sandstream

Guest
Som sagt, hur kort man än åker och hur sakta det än går så finns det alltid något ljushuvud som utsätter en för fara.
Skinnställ, ryggskydd mm på!

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Han tyckte väl att du såg ut som en mopedist. En mopedist måste man köra om oavsett. Flyttar sig inte mopedister åt sidan blir man irriterad.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Mavve skrev:
2287367 Du blev förbannad och skriver om det på internet.
Okej.

Jag anser ju att det är dig det är fel på som saknar backspegel och kör för sakta.

Varför skriver jag ens??????

Bah, orka :fatta!. Föraren i SAABen måste ju ha nåt slags problem om han kör om en mc på högersidan som håller 55 på 50-väg, eller hur?

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Pinky skrev:
2287386 Bah, orka :fatta!. Föraren i SAABen måste ju ha nåt slags problem om han kör om en mc på högersidan som håller 55 på 50-väg, eller hur?

Självfallet! Personen körde en SAAB :3freak

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
SVooSh skrev:
2287161 Hade tvättat hojen och var påväg hem. Körde med alla skydd utom skinnstället då jag inte kör mer än 2km och behöver plats i ryggsäcken för rengöringsprylar och annat. Nog om det.

Kör på en 50väg i typ 55. Efter en korsning har jag en SAAB som nosar mig i baken. Blir lite irriterad på det dåliga avståndet. Plötsligt hör jag en motor surra, låter som en EU-moped som sakta närmar sig och är på väg om. Tittar då i backspegeln (har bara vänstra) men ser ingenting och SAABen är borta. Konstigt! Ljudet fortsätter och nu lite högre så jag tittar i spegeln igen, fortfarande inget. Nu blev ljudet ännu starkare och på höger sida kör SAABen om , kör riktigt nära mig och det dammar bra från väggrenen.
Idiot tänker jag, hade jag vinglat till så hade det slutat illa spec med tanke på att jag inte har skinnstället på mig. 50m senare kommer SAABen ikapp en annan bil som håller laglig hastighet, men den vågar tönten inte köra om trots att det är fritt från möte.

Funderade lite snabbt på ifall jag skulle gasa ikapp men lät bli eftersom jag fortfarande inte hade lämplig utrustning för snabbåka. Men en sak är säker hade jag haft skinnstället på så hade SAABjäveln fått veta vad en crosskänga skulle kunna ställa till med :mad:

Signalament på bilen. SAAB 95 Kombi, Svart med svarttonade rutor.

Det är många gånger jag har haft god lust att köra om både bilar och motorcyklar på höger sida när dom vägrar hålla åt sidan och släppa förbi mig och det är för mycket trafik för en vanlig omkörning.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
SVooSh skrev:
2287161...Körde med alla skydd utom skinnstället då jag inte kör mer än 2km och behöver plats i ryggsäcken för rengöringsprylar och annat.
Du har väl inte skinnstället i ryggsäcken när du kör annars ? :confused:

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
SVooSh skrev:
2287161Signalament på bilen. SAAB 95 Kombi, Svart med svarttonade rutor.

Såg den jäveln tjugoåtta gånger ikväll. Sparkade sönder hans backspegel åt dig vid samtliga tillfällen :mad:

Patrik29

Bad ass
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Såld
Ja låg i 130 km/h på motorvägen kommer ifatt en bil framför så ja slår av på farten.I samma ögon blick så svänger en gubbe ut framför mig i 90 km/h så ja får nita och har typ ett par cm mellan framhjulet o hanns kofongare.(BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANAD PÅ FOLK SOM INTE HAR KOLL I BACKSPEGLEN)Efter han passerat ex antal bilar så svänger han in i innerfilen igen.Ja kör upp bredvid honom o tittar in i bilen,efter ett par sekunder så drar ja foten i dörren då tittar han.Ja virrar på huvudet åt han o ger honom FINGRET sen gasar ja på... :mad:

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Jag förstår att du blev förbannad, synd att inte harry haffa såg det. SÅ rätt om han hade fått lappen plockad på plats.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...