Hur många åkte MC idag?

Bitteboy

Guest
Blev en skön runda med årest första vurpa :) om man inte räknar iskörningen där flyger man ju till höger o vänster....

Jokenr1

Medlem
Gick med
2 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R 2017, Yamaha XT 600z Ténéré 1988
jo visst har man kört och fått punka direkt! :huvet

blir en tur till biltema och köpa punkteringsspray imorgon!

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
gsx1kr k2
blev 10 mil igår och 23 mil idag

blev även första vändan på bulten idag men det var ingen höjdare, jävla lagningar dom har hittat på ligger som korvar här å där

Last edited:

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Första RIKTIGA hojdagen idag.
Vilken premiär!
Supermotard i Göteborg. Kanonväder och massor med trevligt folk.
Premiärdagen kunde inte varit bättre!

Str3 R

Guest
Är han billig den där gubbe, han är ju lite speciell vill jag minnas :hihi vad har han för ostar hemma?

För 180:- däcket tycker jag det är ett bra pris. Ja han är lite speciell, jag skojade med honom och sa: ”Då hämtar jag dom om en timme då” och han såg väldigt orolig ut. Man får ta det lugnt med honom så låt han jobba i lugn och ro så ligger du bra till. Han har öppet tisdagar + torsdagar 12–20. Jag lämnade mina däck och fälgar på tisdagen och hämtade dom på torsdagen.

Han kan nog ta hem de flesta däck som finns, även till gammelhojen från 1944 som jag har i garaget. Jag nämnde en konstig däckstorlek från en gammal hoj och han plockade fram ur minnet vad det var för storlek i dagens mått och nämnde också att det var originalstorleken och annat han bara plockade fram ur minnet. En annan hade fått kika i kataloger och hålla på… :tummenupp

SuperFly

Stötgasare
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Ingen just nu
Premiärtur igår! Som man har längtat! Märkte dock när jag kom tillbaka att regskylten lossnat på nåt jävla vis!:huvet
Bara o beställa ny! Nån som vet hur lång tid det kan ta att få hem den nya?

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Premiärtur igår! Som man har längtat! Märkte dock när jag kom tillbaka att regskylten lossnat på nåt jävla vis!:huvet
Bara o beställa ny! Nån som vet hur lång tid det kan ta att få hem den nya?

Jävligt skönt att isen är borta :)

Jag tappade regskylten i höstas, beställde ny på nätet men det tog tyvärr 4-5 dagar innan jag fick den. Skattemärket dök upp på två...
mvh
Micke

SuperFly

Stötgasare
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Ingen just nu
Jävligt skönt att isen är borta :)

Jag tappade regskylten i höstas, beställde ny på nätet men det tog tyvärr 4-5 dagar innan jag fick den. Skattemärket dök upp på två...
mvh
Micke

Jaha!! då vart det inge mer åka i helgen då!! Sjukt trist!
Eller kan man göra en egen provosorisk på nå vis?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jaha!! då vart det inge mer åka i helgen då!! Sjukt trist!
Eller kan man göra en egen provosorisk på nå vis?

Åk till polisen så fixar de en provisorisk gul plastskylt.
Var poppis här när trängselskatten infördes att sno nån annans skylt, vilket jag råkade ut för och kollade då med syrran som är polis.

SuperFly

Stötgasare
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Ingen just nu
Åk till polisen så fixar de en provisorisk gul plastskylt.
Var poppis här när trängselskatten infördes att sno nån annans skylt, vilket jag råkade ut för och kollade då med syrran som är polis.

Ja men då får det bli så då! Blir ju galen om man inte får åka!
Kostar detta nåt?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Kostar detta nåt?

Tror inte det.
Men som sagt, åk till närmsta polishus och fråga de vad du skall göra... säg att du måste åka med hojen så om de inte kan hjälpa dig får du köra utan skylt... men säg gärna att nån stulit den istället för att du tappat den. ;)

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Kostar detta nåt?

har tappat min skylt två gånger, det du gör är att du anmäler den borta det kan ju vara bra att göra så fort som möjligt så ingen annan får för sej att använda den till något "spännande". Du får en ny direkt som krister säjer, men se till att dom klipper den så liten som möjligt, senast glömde dom klippa ned den till mc storlek,skulle se galet ut att gasa runt med en illgul bilstorleksplastskylt gaffad på cutsen med egenhändigt tuschade siffror :D

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
För 180:- däcket tycker jag det är ett bra pris. Ja han är lite speciell, jag skojade med honom och sa: ”Då hämtar jag dom om en timme då” och han såg väldigt orolig ut. Man får ta det lugnt med honom så låt han jobba i lugn och ro så ligger du bra till. Han har öppet tisdagar + torsdagar 12–20. Jag lämnade mina däck och fälgar på tisdagen och hämtade dom på torsdagen.

Han kan nog ta hem de flesta däck som finns, även till gammelhojen från 1944 som jag har i garaget. Jag nämnde en konstig däckstorlek från en gammal hoj och han plockade fram ur minnet vad det var för storlek i dagens mått och nämnde också att det var originalstorleken och annat han bara plockade fram ur minnet. En annan hade fått kika i kataloger och hålla på… :tummenupp

Kanon! Jag bodde i dom kvarteren för några är sedan men det var nog senast 2001 han hjälpte mej med däck! Blir till att knata dit igen :)

SuperFly

Stötgasare
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Ingen just nu
har tappat min skylt två gånger, det du gör är att du anmäler den borta det kan ju vara bra att göra så fort som möjligt så ingen annan får för sej att använda den till något "spännande". Du får en ny direkt som krister säjer, men se till att dom klipper den så liten som möjligt, senast glömde dom klippa ned den till mc storlek,skulle se galet ut att gasa runt med en illgul bilstorleksplastskylt gaffad på cutsen med egenhändigt tuschade siffror :D

Tack för svar! Ska se till så dom klipper till den! Ser nog knepigt nog ut som det är med en gul skylt!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
www.funplate.se jag fick min på 2 dagar aningen mindre än original dock =)

Tänker försöka hålla mig borta som nån tråkmåns och allmän paragrafryttare på detta forum men ett varningens pekfinger för de som inte vet... en skylt som ser ut som en riktig men inte är utfärdad av Vägverket räknas som förfalskning och ger klart högre böter än att köra utan skylt.

Säger inte att folk inte skall göra som de vill men många vet inte om att det handlar om förfalskning.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Tänker försöka hålla mig borta som nån tråkmåns och allmän paragrafryttare på detta forum men ett varningens pekfinger för de som inte vet... en skylt som ser ut som en riktig men inte är utfärdad av Vägverket räknas som förfalskning och ger klart högre böter än att köra utan skylt.

Säger inte att folk inte skall göra som de vill men många vet inte om att det handlar om förfalskning.

äh, skit i det, eget ansvar funkar fint :tummenupp

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Blev väl en 10 mil runt västerås i går (onsdag). Varmt och gött, sol, 11C. Rytternevägen, fin. Premiärfika på Markan strömsholm. Åsen/252 Skitfin, såg inga poliser (de hotar med förstärkt trafikövervakning där i år). Ramnäs-Skultuna, UNDVIK DEN VÄGEN, fy fan vilka kälskott, pajjade nästan njurarna.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA