Hur många av er "moppegasar"?

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 600 -06
Jo jag ska förklara.

Vet inte om det är någon som lagt märke till detta men så fort en moped stannar vid ett trafikljus eller liknande så torrgasar dom nåt så jävulskt, snabbt och hela tiden!
Precis som om dom är rädda att den inte ska klara sig på tomgången eller så är det helt enkelt för att få brudar, hur som så låter det och ser ganska fånigt ut.

Har även lagt märke till att en del som kör hoj också gör det. Är det någon som känner igen sig i detta och isf varför?:confused:
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Begreppet "moppefuckon" som myntades här på SH, kom inte till utan anledning. Sedan att vissa av dessa faktiskt tagit MC-kort på senare år, har inte nödvändigtvis gjort att de mognat på alla plan ;)

Har också sett japaner på youtube som gör på samma sätt fast ännu värre, där saknar jag helt och hållet ord...:va
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Min första hoj självdog när den var kall pga dåligt ventilspel så jag var tvungen :)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag gasar till någon gång för att få bra känsla precis innan jag ska åka iväg. Det är inte nödvändigt, men har blivit en vana. Typ som en tennisspelare som studsar bollen innan han drar iväg serven. Men jag okynnesgasar inte i tid och otid.
 

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Jag brukar inte torrgasa så mycket. dock så brukar jag leka lite med kopplingen av tristess!
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Mycket vanligt fenomen vid infarten till Café Rosenhill. Jag har en teori om att de antingen saknar tuta och hälsar på kompisarna, eller så har de okontrollerbara spasmer i höger handled. Spasmerna måste vara jättejobbiga att ha genom varje kurva.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Klart man ruppar ur vevhuset oförgasat bränsle ibland...

Näe just det, jag har ju inte en tvåtaktare...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag gör det, lite. Men det beror väldigt mycket på att min tvåtaktstomgång är fruktansvärt instabil samt att jag bara har kick, och det vore därför lite jobbigt om motorn dog vid varje rödljus:D Dessutom låter det ganska gott att torrgasa lite.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Jag brukar hålla mig runt varvstoppet vid rödljusen. Vill att alla ska få njuta av tvinmullret. Sen sparkar jag i ettan och brassar helvet.

:D

händer väl att man gör det när tålamodet tryter vid rödljusen.

edit:trevligt när folk bjuder på lite muller vid rödljusen
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
gjorde de med moppen för att den inte gick på tomgång:p alt glödtände efter en stunds åkande moppegangster #1
Gör de ibland med bågen bara för att kolla om den fortfarande är igång den hörs knappt.
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Jag gasar till lite lätt ibland bara så folk ska höra det trevliga ljudet :arsele
Och dessutom så folk hör att jag är där om jag står bakom bussar/lastbilar etc i rödlysena.
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Jag känner inte igen det där med att folk torrgasar vid rödlysen, varken på moppar eller större moppar. Förutom strax innan lyset slår om, för att ligga på lite gynsammare varvtal innan kopplingen släpps. Behövs om man inte har så värst mycket vrid i motorn eller vill göra en snabb start.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top