Hur många av er "moppegasar"?

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Funderade också på det o i så fall är svaret nej.
Däremot händer det att jag torrgasar litegrann när jag åker mellan bilarna för att komma längst fram vid ljusen...så folk vaknar till, slutar messa alt peta sig i näsan och allt annat skit de har för sig istället för att koncentrera sig på trafiken...:gnissla

+1
Ibland flyttar faktiskt bilarna sig lite åt sidan så att man kommer förbi också när de hör att man är där. Men sen finns det alltid de där bilburna fuckona här i tjockholm som gör allt för att man inte ska komma förbi :huvet
 

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 600 -06
Syftar inte TS på att man oavbrutet idiotjuckar på gasen i små korta ryck under två minuters tid medan man väntar på att rödljuset ska slå om?

Gasa till lite, det är väl OK, men det jag funderar över är detta idiotjuckande som en del (främst moppefuckon) brukar ägna sig åt.

Det är precis det jag menar!
Att smågasa lite gör jag både i tid och otid men det är idiotjuckandet jag syftar på när det låter som man har spasmer i handleden
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Det är klart man torrgasar vid rödljusen, mest för att hetsa polarna till race. :)
 

BadAzz

Kopplingen är det den till höger eller?
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Ducati 1198R Corse
Klart man drar lite på rullen så folk får höra termisarna....inte lika kul med motorstoppet vid grönt ljus bara;) Den lilla cykeln älskar ju inte stadskörning direkt...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Att vid stillastående varva till är inget jag brukar göra särskilt ofta, men det händer lite då och då. Däremot att varva till vid varje nerväxling - OH YEAH :yoparty
Men när jag väl har stannat så står jag still, snällt och tyst :tungan :hihi
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Fuckyouburnout på varvstopp varje gång! :FU
 

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Vara
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Vem fan moppegasar INTE?
Klart att man skall dela med sig av det djävulska ljudet :D

Ni har för lite självdistans, ut och gasa nu!
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Moppegasa, citatet är taget ur NE - "Det är fenomenet som förekommer när motorcykelförare t ex backar ut tvåhjulingen eller i stillastående läge "känner" på motorn innan avfärd."

True story!
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Lite olika beroende på hoj, och har ingen tuta så ser ja någon ja känner gasar ja ibland så dom ser mig:)
Men jag moppegasar aldrig! Det känns bara som ja skulle behöva serva dubbelt så ofta då:näsblod

Fast för det mesta så stänger jag av ktmN vid rödljusen för att det inte ska adderas tid på timräknaren!:tungan
 

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
Inte moppegasar men mitt "moppebromsande" höll på att göra körläraren vansinnig andra gången jag tog kortet, det gick nog en hel lektion extra bara för att han skulle bli nöjd, men han hade ett par skruvar lösa..

Moppegasar vid rödljus gör iaf inte jag, däremot blev det en vana med min förra TLS med V&H SS2R att istället för motorbroms så lade man sig med gasen i mellanläge mellan motorbroms och drivning när man slog av i stan, precis så den gurglade mysigt och dovt..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top