Hur många av er "moppegasar"?

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Det jag har undrat på senare år är om de är medvetna om hur deras slungkopplingar fungerar :va Om de visste det så tror jag att tvåtaktsosen skulle lägga sig en aning :)
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Har aldrig tänkt på det fenomenet faktiskt, men det kanske är så.

Gör det inte själv i vilket fall. Älskar min ojämna ducce-tomgång och låter kanske även torrkopplingen skramla lite i rödljusen. :D

På Suzukin håller jag kanske lite, lite, lite extragas när motorn är kall då den vill tjuvstanna ibland. Men då jämn gas.
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Jag torrgasar för att jag är rädd att det ska dö. vilket den oxå gör om jag rycker till på gasen ibland. Men till mitt försvar känner jag mig grymt töntig när jag står där.
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
I väntan på att det ska bli grönt så brukar vilja lyssna på det underbara twin-ljudet men inte gasar jag som ett "moppefucko" :)
 

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Om folk inte tittar så gasar man lite.

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/q8eYzMHGjrE&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/q8eYzMHGjrE&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Syftar inte TS på att man oavbrutet idiotjuckar på gasen i små korta ryck under två minuters tid medan man väntar på att rödljuset ska slå om?

Gasa till lite, det är väl OK, men det jag funderar över är detta idiotjuckande som en del (främst moppefuckon) brukar ägna sig åt.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Det underbara är att man har så tråkigt själv och kör hoj så perfekt att man måste bry sig om hur andra kör. Har man köpt en hoj kör man precis som man vill.....mycket tyckande här hela tiden hur andra kör.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Det underbara är att man har så tråkigt själv och kör hoj så perfekt att man måste bry sig om hur andra kör. Har man köpt en hoj kör man precis som man vill.....mycket tyckande här hela tiden hur andra kör.

Herregud, det här är SVERIGE! Landet är byggt på att ha en åsikt om allt och uttrycka den offentligt i alla sammanhang! :huvet
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Jag gasar till lite lätt ibland bara så folk ska höra det trevliga ljudet :arsele
Och dessutom så folk hör att jag är där om jag står bakom bussar/lastbilar etc i rödlysena.

jepp och för att JAG ska höra det fina ljudet :)

BRUMM BRUMM ÖÖRRN ÖRNNNN
 

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Ort
Awesome town
Hoj
Yamaha R6 2008
jag kör alltid motogp start vid rödljusen :rockon full patte o väntar tills det blir grönt!
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Det är full brassning till rödljuset sen motorbromsar man alla växlar ned till ettan(alternativt en Phet stoppie) så det låter som man ska ta en 90graders kurva i F1, sen står man och torrgasar som nazi ledare i ett kontrationsläger, sen är det fullgas ifrån skiten.
Töntigt? som fan! men ofta jag skulle bry mig om vad alla andra tyckte :) .
Samtidigt så hjälper detta mig att få upp adrenalinet och jag Tjör bättre och snabbare :gnissla
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Syftar inte TS på att man oavbrutet idiotjuckar på gasen i små korta ryck under två minuters tid medan man väntar på att rödljuset ska slå om?

Gasa till lite, det är väl OK, men det jag funderar över är detta idiotjuckande som en del (främst moppefuckon) brukar ägna sig åt.

Funderade också på det o i så fall är svaret nej.
Däremot händer det att jag torrgasar litegrann när jag åker mellan bilarna för att komma längst fram vid ljusen...så folk vaknar till, slutar messa alt peta sig i näsan och allt annat skit de har för sig istället för att koncentrera sig på trafiken...:gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top