Hur många gånger har ni vurpat?

Hur många gånger har du vurpat på allmän väg?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Det var varmt som satan o jag explåra ett grustag/omnejd med min första - Transalpen. Lite effekt och halvdåligt bakdäck modell hybrid = duger inte till ngt., samspelade till denna dag. Väl uppe på en av branterna till grustaget, friskt vågat hälften..., snigla jag omkring på ngn. inofficiell led när bakändan började hasa ner för vad jag uppfatta det som Grand Canyon fast med grönsaker/buskar o skit:

*BROMS BROMS BROMS o bara BROMS*

*motorstopp*

*varmtsåinihelvetevarmt varmt*

*BROMS*

*starta BROMS motorstopp BROMS*

*kliva av BROMS kommapåattöppnavisiret flämt flämt starta BROMS*

*PUUtta gasa spinna BROMS rep. x 7 á totalt 20cm i någon riktning BROMS svimfärdig*

*Kliva på BROMS motorstopp snartskickarjagskitenöverkanten BROMS*

*BROMS kommer iväg och efter 5m är det stopp utan "vändzon"*

*För trött för att leda hojen baklänges påbörjar jag en Mr Bean vändning med pingislunga på högvarv*

*Nästan kommit runt är jag så trött så när bakändan återigen glider mot avgrunden är jag för klen att hålla mot och lägger ner hojen sakta sakta på det mjuka underlaget*

*Vila vila vila och börja om*


Det var min "vurpa", på någe vis kom jag därifrån men det var så inihelvete jobbigt att jag bestämde mig för att skita i o lägga omkull hojen fler ggr. :tummenupp
 
Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Tyck vad du vill men jag kan tycka det är intressant när så pass många olyckor sker. Sen om det är på grund av dumhet eller olycklig omständighet är ju en sak.

Nu vill jag ha en poll undersökning från dig med stort statisktsikt värde på Sh:krama

Sorry men då vissa av de som svarar åkt i 50 år och andra 5 veckor så är svaren i själva pollen här ovan tämligen meningslösa. Sen så åker vissa 2000 mil per år medan andra åker 100 mil. Om du verkligen hade sökt ett svar på frågan hur pass ovanlig du är som redan kraschat 5 gånger på allmän väg så måste du ju ställa det i relation till hur mycket du åker.

Själv så har jag inte vurpat på/vid allmän väg på drygt 20 år. Innan jag lärde mig svänga på 125:an så hamnade jag dock i diket bredvid en grusväg en gång. Mina vurpor i skogen och under militärtjänstgöring är dock oräkneliga. Men vad säger egentligen dessa uppgifter om mig och dig?

Det är för övrigt inte svårare att iordningsställa en statistisk relevant poll här än någon annanstans. De flesta som läser här är trots allt läskunniga...

Fråga hellre om hur många vurpor vi har haft de senaste ... 3000 (?) milen, eller nått.
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Aj, minnet är inte som det brukade vara..... röstade fel när jag angav noll gg...

1 gång utan körkort i min ungdom. Höll stumt med en Husqvarna 450 på grusväg och beslutade mig för att undersöka vegetationen på lite närmre håll i en kurva. Slog skallen rakt i en stor tall, tur man hade bra hjälm!!

Utöver det ett antal gånger utanför allmän väg, i skogen på en KTM 450 :banana
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Sorry men då vissa av de som svarar åkt i 50 år och andra 5 veckor så är svaren i själva pollen här ovan tämligen meningslösa. Sen så åker vissa 2000 mil per år medan andra åker 100 mil. Om du verkligen hade sökt ett svar på frågan hur pass ovanlig du är som redan kraschat 5 gånger på allmän väg så måste du ju ställa det i relation till hur mycket du åker.

Själv så har jag inte vurpat på/vid allmän väg på drygt 20 år. Innan jag lärde mig svänga på 125:an så hamnade jag dock i diket bredvid en grusväg en gång. Mina vurpor i skogen och under militärtjänstgöring är dock oräkneliga. Men vad säger egentligen dessa uppgifter om mig och dig?

Det är för övrigt inte svårare att iordningsställa en statistisk relevant poll här än någon annanstans. De flesta som läser här är trots allt läskunniga...

Fråga hellre om hur många vurpor vi har haft de senaste ... 3000 (?) milen, eller nått.

Ja du har ju en poäng men andemeningen var inte att leka Statisktiska centralbyrån så man får ta det för vad det är.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top