Hur många har klotat i hög fart på gata?

hagerr

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2012
Hoj
crf 450 hm
Jag har aldrig vurpat med min stora hoj på vägen men det kan ju bero på att jag bara har kört 2 somrar.. däremot så har man ju varit med om lite andra ganska pinsamma olyckor haha..

Jag var inte den smartaste när jag var ung.. eller jag är väl iofs ganska ung fortfarande ( 21 år ).. i alla fall så ville jag hänga med dom stora grabbarna och köra men eftersom jag bara var 15 år när detta hände så hade jag ju ingen egen motorcykel så det slutade med att jag tog det jag hade ut på vägarna efter de andra grabbarna! ibland var det min cross en cr125 och ibland min fiddy..

i vilket fall som helst så ville jag ju alltid visa upp mig för man ville ju bli respekterad av de äldre.. så jag föreslog att vi skulle ha en stoppie tävling där vinnare var den som lyckades köra längst på framhjulet helt enkelt! jovisst sa grabbarna! det kan ju vara roligt! men du börjar sa de till mig!
Självklart tvekade jag inte på det utan bestämde mig för att lägga ribban högt och då mitt fordon inte gick lika fort som deras bestämde jag mig för att börja i en brant nerförs backe och hoppas på att det kunde öka min hastighet lite och på så sätt hjälpa mig att vinna tävlingen. så gav fullgas från början till slut och när jag kände att det inte kunde gå så mkt fortare då slängde jag upp hojen på framhjulet och hoppades på det bästa! Det gick jävligt bra i början måste jag säga! men längre ner i backen tog turen slut..
Grabbarna står och skrattar åt min brutala vurpa på min mindre brutala minicross och undrar varför jag skriker som en liten flicka. Jag hade alltså lyckats slå över på stoppien och på något sett lyckats få min fiddy över mig så att hasplåten på fiddyn hade knäckt av min fot på mitten :p haha, när jag tog av mig skon (för skyddsutrustning var ju inget att tänka på..) så såg även mina polare att foten inte såg ut som en normal fot.. haha den var liksom som en vinkel.. jag hade lyckats krossa i princip alla ben tvärs över fotryggen så det var mest flisor som dom lyckades plocka ur på sjukhuset en stund senare.. Detta hände när jag var 15 år, dagen innan jag skulle konfirmeras så jag var ju väldigt omtyckt av mina föräldrar efteråt.. haha

Så man kan allt skada sig ordentligt på små skit fordon också! nuförtiden har jag iaf slutat "bevisa" mig och kör mitt egna race istället! sen om jag har blivit så mkt smartare det vet jag inte.. Detta gick ju inte jätte fort men det var på allmän och utan några som helst skydd så det var ju inte bekvämt direkt..

Men jag har även haft en åktur i 70-80 km/h på asfalten iförd en skjorta och kortbyxor så jag vet hur det känns att skrapa upp sig ordentligt också.. Den olyckan är dock inte mc relaterad men det gjorde lika ont ändå! Det var mycket alkohol inblandat plus ett försök att pissa ur en bil på väg till krogen.. :dummer Vi behöver ju inte gå in på detaljer här men min färd slutade som tur var mellan en lyktstolpe och en busskur och inte rakt i någon av dom. jag såg ut som en mumie i efterhand av allt bandage och jag hade ännu en gång två mindre stolta föräldrar.. haha, men jag kan ju säga att min karriär som oprofessionell stuntman är över iaf! Nuförtiden så tänker jag mig för lite mer innan jag gör saker:)

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Jag gick i backen för ett par år sen farten blygsam, ca 70, men klädseln var lite bristfällig. flippflopp, t-shirt och tunna bomulls brallor, framhjulssläpp i glykol på cityringen i Västerås, gott om folk som såg. Fick skjuts till sjukan av en bekant som passerade i bil. Väl där blev läkaren sne på mig pga min klädsel, så jag fick tvätta såren själv (var i rätt gott skick ändå) sen plåstrade de om mig o jag fick åka hem.

en annan vurpa var avfart från E18, för mycket rullgrus för farten ca 140 skickade hojen in i räcket och tog spjärn mot den själv, hojen skrot jag fick några revbensbrott.

Senare samma sommar satte jag av samma omplåstrade hoj i en böj som var lite skarpare än jag väntat mig, mindre skador som föjld.

Det var första och andra sommaren meh hoj, sen har jag kört mest RR.

Hehe, säg som det är istället du skulle impa på lite random vid sidan av vägen (här kommer Mike "The King of V-ås"). Sedan när du satte ned framhjulet från en slangning så gick det illa. O vad jag vet är det 50km/h i cityringen!!!! så tare lungt stålmannen. ;) Sedan låter det ju som Dr Bluff har behandlat dig inte fan ska man behöva tvätta sår osv... Men så kanske det är i dagens Sverige.

Och på dom nästkommande olyckorna får jag säga att det är tur att du bara arrangerar bandagar nu istället för är ute och bränner på gatorna.. :cdevil

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!