Hur många HK circus?

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
Tjena.

Har ialf hittat aprilian of my dreams nu. Och ska hämta den nu om några dar. Hade tänkt blåsa runt lite nu på höstkanten så pass att man ledssnar på effekten. Så jag har hittat en setup bestående av: Koso 34mm D-slide fögge, Konfilter, Reedblock och membra, Jollymoto SP krök Och en 165cc Malossi cyllinder. Nån som vet hur många hk det reulterar i ca? Och hur skiljer sig portningen av 165cc cyllinder till skillnad från org cyllen, mkt elakare lr funkar det som en bigbore cylle?.

Aja om nån vet hur många HK en setup ger dugligt inställd på ett ungefär så SKRIV.
Kan också va intressant att veta hur mkt det ger utan trimcyllen och bara grejerna runt om.

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Lezo skrev:
2643983 Tjena.

Har ialf hittat aprilian of my dreams nu. Och ska hämta den nu om några dar. Hade tänkt blåsa runt lite nu på höstkanten så pass att man ledssnar på effekten. Så jag har hittat en setup bestående av: Koso 34mm D-slide fögge, Konfilter, Reedblock och membra, Jollymoto SP krök Och en 165cc Malossi cyllinder. Nån som vet hur många hk det reulterar i ca? Och hur skiljer sig portningen av 165cc cyllinder till skillnad från org cyllen, mkt elakare lr funkar det som en bigbore cylle?.

Aja om nån vet hur många HK en setup ger dugligt inställd på ett ungefär så SKRIV.
Kan också va intressant att veta hur mkt det ger utan trimcyllen och bara grejerna runt om.
Jollymoto pipan är väl ändå inte avstämd för 165cc eller?

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Lundgren skrev:
2644025 Jollymoto pipan är väl ändå inte avstämd för 165cc eller?

förmodligen inte, därför är det nog bättre om man bygger ett eget rör eller låter en firma göra det www.vrm.se

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
kör den ett tag, innan du funderar på att köpa trim är mitt tips.
Får du den i bra skick och rätt inställd bör den göra 0-100 på ungefär 6-7 sekunder orginal. Acc till 140-150 sen går det pressa den till 160-170.
Blir nog hur som helst skillnad mot moppen.

Edit: som lundgren sa, jag kan inte tänka mig att det funkar bra med jolly moto till 165 cc cyllen. Men finns det verkligen inget rör till den cyllen? Borde det göra tycker man ju, annars får du väl special tillverka ett hos en firma eller själv.

Last edited:

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
DaWoos skrev:
2644036 kör den ett tag, innan du funderar på att köpa trim är mitt tips.
Får du den i bra skick och rätt inställd bör den göra 0-100 på ungefär 6-7 sekunder orginal. Acc till 140-150 sen går det pressa den till 160-170.
Blir nog hur som helst skillnad mot moppen.

Edit: som lundgren sa, jag kan inte tänka mig att det funkar bra med jolly moto till 165 cc cyllen. Men finns det verkligen inget rör till den cyllen? Borde det göra tycker man ju, annars får du väl special tillverka ett hos en firma eller själv.

Som jag ska kommer jag köra mig less på effekten innan jag går vidare. Med jolly sp pipan är alltså för org cyllen? Hur som helst har jag kontakt med en kille som spikar ihop rör åt mej för ca 1200kr. Men ingen som kan svara på frågan? Hur många Hk ca?

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Lezo skrev:
2644086 Som jag ska kommer jag köra mig less på effekten innan jag går vidare. Med jolly sp pipan är alltså för org cyllen? Hur som helst har jag kontakt med en kille som spikar ihop rör åt mej för ca 1200kr. Men ingen som kan svara på frågan? Hur många Hk ca?

du det är inte direkt den enklaste frågan du ställer.

Och den är inte på rätt ställe, ingen här vad jag vet har någonsin testat att trimma sin rs så pass mycket.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
NiklasL skrev:
2644200 du det är inte direkt den enklaste frågan du ställer.

Och den är inte på rätt ställe, ingen här vad jag vet har någonsin testat att trimma sin rs så pass mycket.
Mr helmut (FD Rs alex) Trimmade en rs sönder å samman med ännu värre sertup. Va tydligen skit nice när det funka... Men det gjorde det aldrig.

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
prulle skrev:
2644404 Mr helmut (FD Rs alex) Trimmade en rs sönder å samman med ännu värre sertup. Va tydligen skit nice när det funka... Men det gjorde det aldrig.

Fattar inte vad problemet ligger i Rsarna eftersom dom krånglar så mkt. Nått i motorn måste ju vara skit, ere rutten tändning, klen vev lr någe? Vad var problemet för honom? skar den dygnet lr fick han den inte att går rätt lr vad? Hur som helst kränger jag på en tändning som klarar 20.000 rpm ialf för säkerhets skull.

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Lezo skrev:
2644432 Fattar inte vad problemet ligger i Rsarna eftersom dom krånglar så mkt. Nått i motorn måste ju vara skit, ere rutten tändning, klen vev lr någe? Vad var problemet för honom? skar den dygnet lr fick han den inte att går rätt lr vad? Hur som helst kränger jag på en tändning som klarar 20.000 rpm ialf för säkerhets skull.

eller högt effektuttag och snåla ägare?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Lezo skrev:
2644432 Fattar inte vad problemet ligger i Rsarna eftersom dom krånglar så mkt. Nått i motorn måste ju vara skit, ere rutten tändning, klen vev lr någe? Vad var problemet för honom? skar den dygnet lr fick han den inte att går rätt lr vad? Hur som helst kränger jag på en tändning som klarar 20.000 rpm ialf för säkerhets skull.
Ligger det på gränsen så ska det inte mycket till för att det ska skita sig... Trimmar man en Rs så mycket som han gjorde får den liknande trimningsgrad som en 125 cross. Å inte fan ligger man och pressar med en cross...

*MACKE*

Madass är min idol :fakta
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
Å inte fan ligger man och pressar med en cross...[/QUOTE]

:confused: klart man pressar en cross, ananrs är de ju ingen i de att köra,,:huvet

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Lezo skrev:
Han hade ställbar trim tändning å fan hans moster.

Loy skrev:
2644626 Ligger det på gränsen så ska det inte mycket till för att det ska skita sig... Trimmar man en Rs så mycket som han gjorde får den liknande trimningsgrad som en 125 cross. Å inte fan ligger man och pressar med en cross...
Precis en cross kan ha det efekt utget eftersom det handlar om sekunder på max varv, innan man släpper av och där med skonar motorn..

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
2644673 Han hade ställbar trim tändning å fan hans moster.

Precis en cross kan ha det efekt utget eftersom det handlar om sekunder på max varv, innan man släpper av och där med skonar motorn..
Hur förklarar ni rr räcerhojarna då? :rolleyes:

*MACKE*

Madass är min idol :fakta
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
stoooffe skrev:
2644645 :confused: klart man pressar en cross, ananrs är de ju ingen i de att köra,,:huvet

Ligger du o pressar på maxvarv med en cross?[/QUOTa

alltid .. men de ä ju bana ioförsig, tänkte inte på de sry:huvet

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
*MACKE* skrev:
2644698 Ligger du o pressar på maxvarv med en cross?[/QUOTa

öhh? nej du ligger inte å pressar maxvarv på bana... max gas ja men inte max varv..

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Lezo skrev:
2643983 Tjena.

Jaha.

Omöjligt att uppskatta.

Har du kört nått mer än moped innan?

Edit: I vilket fall på tok för mkt effekt för en 16 åring utan några erfarenheter ute på vägen. Men visst, kul är det.

Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
*MACKE* skrev:
2644698 Ligger du o pressar på maxvarv med en cross?[/QUOTa

lär dig quota!:fatta!

men vadå " de e ju bana"

det är väll endå DÄR man inte ligger på maxVARV hela tiden..klart du kan göra det i utanförbanan, men på bana, njae..då har du nog glömt växla..:pannkyss

Padde skrev:
2644708 Jaha.

Omöjligt att uppskatta.

Har du kört nått mer än moped innan?

Edit: I vilket fall på tok för mkt effekt för en 16 åring utan några erfarenheter ute på vägen. Men visst, kul är det.
:hihi

stor chans att han ska hinna tröttna på effekten ur en ostrypt rs, innan vintern..:hihi

det är ju inte spec lägt kvar..
och vaf skulle just han göra det? se på stoffe o alla andra..dem har ju kört ostrypt rs "länge", denna killen har ju inte ens sin änn..
hur ska detta gå..:hihi

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
HannesH skrev:
2644716 lär dig quota!:fatta!

men vadå " de e ju bana"

det är väll endå DÄR man inte ligger på maxVARV hela tiden..klart du kan göra det i utanförbanan, men på bana, njae..då har du nog glömt växla..:pannkyss

:hihi

stor chans att han ska hinna tröttna på effekten ur en ostrypt rs, innan vintern..:hihi

det är ju inte spec lägt kvar..
och vaf skulle just han göra det? se på stoffe o alla andra..dem har ju kört ostrypt rs "länge", denna killen har ju inte ens sin änn..
hur ska detta gå..:hihi
Men du fattar väl att det inte är skoj eller tufft att köra otrimmat? Doooh!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...