Hur många HK circus?

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Lezo skrev:
2646270Skulle testa att bygga en 125a nu när jag fyller 16 till jul var sak har sin tid. Och varför skulle jag köpa en tyngra motorcyckel? vilken sorts föräldrar skulle tilllåta sin son dra ut på en tung motorcyckel i traffik när man är 16? Dessutom är det ju kul att skruva, är inte bara ute för att köpa,gasa,sälja dirrekt.
Kör du ostrypt och ev. trimmat så är det ju samma sak som att köra på en tung motorcykel, iaf enligt lagens ögon. Men jag säger Lycka till med bygget! :)

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Lezo skrev:
2646270 Cyllinder skulle enligt MHR (Malossi Hyper Racing) Leverera över 20hk enligt katalog. Köpte riktigt bra grejer runt omkring med ett kanon rör från fabrik i tyskland noga med allt förgasaren var polerad rätt igenom, blocket matchportat efter cyllen och massa pill. Var och noggrann med bestyckningen av fögasaren så den gick precis som den skulle dock så ärju alltid katalog hästar mer än var man får i verkeligenheter ;) Kan langa film om det skulle va nå tjafs.
Nejdå de är inget tjafs!
Jag undrade bara om du hade bänkat moppen eftersom du sa att du hade 16-18 hk i den ;)
men när du fixat RSen som du ska köpa med delarna och om han gör nytt rör åt dej också...se till o bänka den sen skulle vara kul o se vad du får i den:tummenupp

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
Grappy skrev:
2646276 Kör du ostrypt och ev. trimmat så är det ju samma sak som att köra på en tung motorcykel, iaf enligt lagens ögon. Men jag säger Lycka till med bygget! :)

Jo satan, men känns inte som att snuten i den här stan kommer att böka på med att räkna ut KWH efter gatan så med 125a ere nog lungt ;D Och har en olovlig sedan tidgare också så blir man tagen rycker ju lämpen loooong time.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Solid snake skrev:
2646229 Precis, låt honom trimma, ni andra är väl avis för att ni själva inte har råd att trimma era sura moppar.

Min måPpe är inte sur! :finger

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
HannesH skrev:
2645466 ja, men sen har du ju varken kort eller hoj..och desutom ett namn där du råkat ha cpslck aktiverat..:hihi

:rolleyes:

hehe, CAPSLOCK FTW!:D

Jag ska göra teorin i jul, köra upp i jul, så snart blir åka. Jag tror inte jag tröttnar på en avstrypt 125a typ nsr, rgf whatever.

ontopic: Önska dig hårda paket från :tomten

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
wINBLAD skrev:
2647085 hehe, CAPSLOCK FTW!:D

Jag ska göra teorin i jul, köra upp i jul, så snart blir åka. Jag tror inte jag tröttnar på en avstrypt 125a typ nsr, rgf whatever.

ontopic: Önska dig hårda paket från :tomten
Ockej hur u hela ska du köra upp i Jul om jag får fråga? När de stänger i Oktober :va

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
oj skrev fel, mena att jag gör teorin i på jullovet, sen kör upp i vår :p

EDIT: Du kan inte tänka dig att lägga upp en film på moppen, få se om det nu ser ut att vara några 18 häst.:rolleyes:

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
MODERATOR VAR ÄR DU!?!?

Om han vill trimma låt han trimma! Har ni inget vettigt å komma med så hållkäften!

Sen att det är korkat och att han kommer kracha, det är hans problem!

Ni är fan som min klass, kan inte tänka utanför er lilla instängda värld, Är det inte tråkigt där inne i er skyddade värld där mamma håller om er, när världen står utan för och ber om att ni gör något av den?

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Lezo skrev:
2643983 Tjena.

Har ialf hittat aprilian of my dreams nu. Och ska hämta den nu om några dar. Hade tänkt blåsa runt lite nu på höstkanten så pass att man ledssnar på effekten. Så jag har hittat en setup bestående av: Koso 34mm D-slide fögge, Konfilter, Reedblock och membra, Jollymoto SP krök Och en 165cc Malossi cyllinder. Nån som vet hur många hk det reulterar i ca? Och hur skiljer sig portningen av 165cc cyllinder till skillnad från org cyllen, mkt elakare lr funkar det som en bigbore cylle?.

Aja om nån vet hur många HK en setup ger dugligt inställd på ett ungefär så SKRIV.
Kan också va intressant att veta hur mkt det ger utan trimcyllen och bara grejerna runt om.

Kör inte på Koso, satsa direkt på en bra förgasare istället för halvfabrikat.
Mikuni flatslide eller ev Keihin.
Gärna med dialjet.

Konfilter suger getpung, använd originalburk o ev modda luftvägarna i burken samt filtret, det finns en orsak varför man använder luftburk.

Jaga tag på V-force3 membran, finns säkert till Rotaxmotor i MX125:an (supermotarden).

Jollymotopipan fungerar säkert hyffsat, lämna in och tiga om senare om den inte passar till portningen i 165cc´n.
Det finns många som är duktiga på att tigsvetsa.

165cc cylindern är säkert snäll i portningen.
Mät upp durationerna i original / Malossicylindern.

Kasta av hela det separata oljesystemet direkt !
Vevaxlarna är känsliga på Rotaxmotorerna.
Bestycka ordentligt.

Har sett en RS i Spanien som gick Riktigt skarpt så visst man kan nog få bra fart på dom också.
34hp är nog rimligt.

Bifogat

• DSCN2842 (Large).JPG
    DSCN2842 (Large).JPG
    80.5 KB · Visningar: 34
  • DSCN2844 (Large).JPG
    DSCN2844 (Large).JPG
    68.7 KB · Visningar: 28

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
prulle skrev:
2644673
Precis en cross kan ha det efekt utget eftersom det handlar om sekunder på max varv, innan man släpper av och där med skonar motorn..
Du borde komma å lyssna på när jag åker 80cc på crossbanan :rolleyes: :näsblod Det är inte många sekunder den går under 10 000 varv...

Var det inte snack om i en tråd nyss att det var skadligt att slå av gasen förresten? ;)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Olof Eriksson skrev:
2647663 Du borde komma å lyssna på när jag åker 80cc på crossbanan :rolleyes: :näsblod Det är inte många sekunder den går under 10 000 varv...

Var det inte snack om i en tråd nyss att det var skadligt att slå av gasen förresten? ;)
okej får väll erkänna att jag inte är direkta cross kungen men dom gånger jag har kört ligger jag fan inte på max varv konstant? vist allt eller inget men inte maxvarv

Sen va det väll rejäll motorbroms som va farligt. ;)

Last edited:

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Jösse skrev:
2647651 Kör inte på Koso, satsa direkt på en bra förgasare istället för halvfabrikat.
Mikuni flatslide eller ev Keihin.
Gärna med dialjet.

Konfilter suger getpung, använd originalburk o ev modda luftvägarna i burken samt filtret, det finns en orsak varför man använder luftburk.

Jaga tag på V-force3 membran, finns säkert till Rotaxmotor i MX125:an (supermotarden).

Jollymotopipan fungerar säkert hyffsat, lämna in och tiga om senare om den inte passar till portningen i 165cc´n.
Det finns många som är duktiga på att tigsvetsa.

165cc cylindern är säkert snäll i portningen.
Mät upp durationerna i original / Malossicylindern.

Kasta av hela det separata oljesystemet direkt !
Vevaxlarna är känsliga på Rotaxmotorerna.
Bestycka ordentligt.

Har sett en RS i Spanien som gick Riktigt skarpt så visst man kan nog få bra fart på dom också.
34hp är nog rimligt.

Koso förgasare suger inte pung. Dom känns som bra mkt solidare bygge än t.ex. dom kehinförgasare som jag haft och göra med. Koso eju rikitgt bra grejer med högkvalite. Och 34hk? det ska väl den lämna ifrån sig urpluggad? :O

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Lezo skrev:
2647763 Koso förgasare suger inte pung. Dom känns som bra mkt solidare bygge än t.ex. dom kehinförgasare som jag haft och göra med. Koso eju rikitgt bra grejer med högkvalite. Och 34hk? det ska väl den lämna ifrån sig urpluggad? :O
Jösse menar kanske 34 på bakhjulet?
Det skulle rimligtvis bli 38,5 - 39 på veven. Öka någon hk till kanske. Mycket mer än 40 på veven blir det nog inte.

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Lundgren skrev:
2647835 Jösse menar kanske 34 på bakhjulet?
Det skulle rimligtvis bli 38,5 - 39 på veven. Öka någon hk till kanske. Mycket mer än 40 på veven blir det nog inte.

Frågadeju i n¨ån tråd förut, då sarom 34hk, vet dock inte om det var på veven lr bakhjulet. Men man borde väl plocka ut minst 10-15 hk mer än vad som finns avstrypt?

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
har för mig att den har bänkats org till 30.. med allt det så måste du ju få mer:va

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
lasse kongo skrev:
2647943 har för mig att den har bänkats org till 30.. med allt det så måste du ju få mer:va
Tror cylindern är så pass snäll i portningen att man inte vinner speciellt mycket topp effekt utan får istället mera botten. Detta är dock bara spekulationer.

prulle skrev:
2647955 31 tror jag.
Dynojetbänk har jag för mig. DJM som bänkade den väl?

Last edited:

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Lundgren skrev:
2648138 Tror cylindern är så pass snäll i portningen att man inte vinner speciellt mycket topp effekt utan får istället mera botten. Detta är dock bara spekulationer.

Dynojetbänk har jag för mig. DJM som bänkade den väl?

40cc extra, och kanju inte tänka mig att portningen är snällare då slitaiget skulle bli mindre. Dessutom är det ju bättre rör, fögge,reed, tändningen o.s.v. Lixom bara en moppe om du sätter på bigbore(20cc extra), effekt, och lite lullull så haruju typ 7hk extra. Aja får väl skicka ner cyllen till Bram i holland om den skulle för snäll.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Lezo skrev:
2648161 40cc extra, och kanju inte tänka mig att portningen är snällare då slitaiget skulle bli mindre. Dessutom är det ju bättre rör, fögge,reed, tändningen o.s.v. Lixom bara en moppe om du sätter på bigbore(20cc extra), effekt, och lite lullull så haruju typ 7hk extra. Aja får väl skicka ner cyllen till Bram i holland om den skulle för snäll.
Vad räknade du med? 45 hk på bakhjulet???

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...