Lezo skrev:
2643983 Tjena.
Har ialf hittat aprilian of my dreams nu. Och ska hämta den nu om några dar. Hade tänkt blåsa runt lite nu på höstkanten så pass att man ledssnar på effekten. Så jag har hittat en setup bestående av: Koso 34mm D-slide fögge, Konfilter, Reedblock och membra, Jollymoto SP krök Och en 165cc Malossi cyllinder. Nån som vet hur många hk det reulterar i ca? Och hur skiljer sig portningen av 165cc cyllinder till skillnad från org cyllen, mkt elakare lr funkar det som en bigbore cylle?.
Aja om nån vet hur många HK en setup ger dugligt inställd på ett ungefär så SKRIV.
Kan också va intressant att veta hur mkt det ger utan trimcyllen och bara grejerna runt om.
Kör inte på Koso, satsa direkt på en bra förgasare istället för halvfabrikat.
Mikuni flatslide eller ev Keihin.
Gärna med dialjet.
Konfilter suger getpung, använd originalburk o ev modda luftvägarna i burken samt filtret, det finns en orsak varför man använder luftburk.
Jaga tag på V-force3 membran, finns säkert till Rotaxmotor i MX125:an (supermotarden).
Jollymotopipan fungerar säkert hyffsat, lämna in och tiga om senare om den inte passar till portningen i 165cc´n.
Det finns många som är duktiga på att tigsvetsa.
165cc cylindern är säkert snäll i portningen.
Mät upp durationerna i original / Malossicylindern.
Kasta av hela det separata oljesystemet direkt !
Vevaxlarna är känsliga på Rotaxmotorerna.
Bestycka ordentligt.
Har sett en RS i Spanien som gick Riktigt skarpt så visst man kan nog få bra fart på dom också.
34hp är nog rimligt.