Hur många HK circus?

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Tjena, jag har en Mito med 160cc Polini, 35mm Mikuni och extraktor-rör på, och jag ska åka till E-tuna och bänka den så fort det blir vår, så då kan jag säga vad jag fick ut ur min. :tummenupp Om det skulle vara till nån hjälp :D

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
2644404 Mr helmut (FD Rs alex) Trimmade en rs sönder å samman med ännu värre sertup. Va tydligen skit nice när det funka... Men det gjorde det aldrig.
När man läser tillbaka på hans trådar är det inte svårt att förstå varför :rolleyes:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Last edited:

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Lezo skrev:
2643983 Tjena.

Har ialf hittat aprilian of my dreams nu. Och ska hämta den nu om några dar. Hade tänkt blåsa runt lite nu på höstkanten så pass att man ledssnar på effekten. Så jag har hittat en setup bestående av: Koso 34mm D-slide fögge, Konfilter, Reedblock och membra, Jollymoto SP krök Och en 165cc Malossi cyllinder. Nån som vet hur många hk det reulterar i ca? Och hur skiljer sig portningen av 165cc cyllinder till skillnad från org cyllen, mkt elakare lr funkar det som en bigbore cylle?.

Aja om nån vet hur många HK en setup ger dugligt inställd på ett ungefär så SKRIV.
Kan också va intressant att veta hur mkt det ger utan trimcyllen och bara grejerna runt om.

Får man fråga vad de blev för Rs?

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
RS Alex koppling gav med sig efter allt hans trimmande.
Det var väl det som krånglade mest.

Det är ingen vanlig koppling utan något annat bös..

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Svanen skrev:
2644856 RS Alex koppling gav med sig efter allt hans trimmande.
Det var väl det som krånglade mest.

Det är ingen vanlig koppling utan något annat bös..

har inte du trimmat din ? bänkat ?

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Lezo, provkör först och känn efter, kom ihåg min reaktion när jag körde en opluggad RS för första gången, shit va det gick undan.
Nu tycker jag det är lixom, jaha, roligt detta va då, NOT..

Spara pengarna och vänta tills du får köpa en riktig hoj, onödigt att slänga ut massa pengar på något du bara kommer använda 2år eller mindre.

Nu när jag endå skriver så säger jag så här:
vi alla här vet hur lätt två taktare skär, du kommer antagligen ha ett helvete eller rätt mycket mek för att få bränsleblandningen och se till att den får tillräkligt mkt soppa för att den inte skall skära.

Dessutom kommer du antagligen behöva byta kolv vid ca 600-800mil eller mindre för att slitaget kommer vara så stort. Som Svanen oxå sa här innan att du oxå kommer behöva en starkare koppling för att det skall hålla.

Men, ifall du nu endå vill kasta ut massa pengar på detta så kom jag ihåg RS Alex citat som han skrev till mig: "Efter att ha kört med allt trimm ett tag och sen ta av det så var det som att köra med bakbromsen i", tror iof att det var lite att ta i, men tror oxå att det är STOR skillnad jämfört med original.

Gör som du vill och gratz till en fin maskin!
Kör försiktigt !!
Ciao..

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Skit i vad alla säger om att inte trimma.
Du la ner mycket cash på moppen och använde den i ett år, Aprilian ska du väl ha i typ 2 år innan det blir mellanhoj? 2 år blir dubbelt så mycket cash :D

Seriöst nu, enligt mig så kan det bara bli coolt.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Alltså. Hans fokus är ju inte att bara köra lite och sedan byta. Han har i princip samma fokus som jag bygga mycket men ändå köra lite. Det är alltså grejen att hålla på och bygga om som lockar och som man tycker är så jävla kul. Då spelar det ingen roll vad folk säger åt en, för det SKITER vi i! Och mycket bättre att hålla på nu, innan allt blir så jävla dyrt så man knappt har råd med en kolvring :näsblod ( Hoppas överdriften togs med ironi)

Du skall helt klart testa tyker jag. :tummenupp

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
wINBLAD skrev:
2645385 Skit i vad alla säger om att inte trimma.
Du la ner mycket cash på moppen och använde den i ett år, Aprilian ska du väl ha i typ 2 år innan det blir mellanhoj? 2 år blir dubbelt så mycket cash :D

Seriöst nu, enligt mig så kan det bara bli coolt.
ja, men sen har du ju varken kort eller hoj..och desutom ett namn där du råkat ha cpslck aktiverat..:hihi

:rolleyes:

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
Lundgren skrev:
2645448 Alltså. Hans fokus är ju inte att bara köra lite och sedan byta. Han har i princip samma fokus som jag bygga mycket men ändå köra lite. Det är alltså grejen att hålla på och bygga om som lockar och som man tycker är så jävla kul. Då spelar det ingen roll vad folk säger åt en, för det SKITER vi i! Och mycket bättre att hålla på nu, innan allt blir så jävla dyrt så man knappt har råd med en kolvring :näsblod ( Hoppas överdriften togs med ironi)

Du skall helt klart testa tyker jag. :tummenupp

PRECIS! Hela grejen ärju själva projektet att skruva ihop den ställa in och fixa och dona. Tänkerju inte köra den mer än 200-300mil i sommar förmodligen, moppen körde jag 100mil sen va man less på den. Och med den drog jag ändå 4-t 125orna Hade ca 16-18hk så har lite erfarenhet av att köra på vägararna ialf :tummenupp Aja, verkar ju inte som nån har svaret, det varju lite trist :(

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Lezo skrev:
2645733 PRECIS! Hela grejen ärju själva projektet att skruva ihop den ställa in och fixa och dona. Tänkerju inte köra den mer än 200-300mil i sommar förmodligen, moppen körde jag 100mil sen va man less på den. Och med den drog jag ändå 4-t 125orna Hade ca 16-18hk så har lite erfarenhet av att köra på vägararna ialf :tummenupp Aja, verkar ju inte som nån har svaret, det varju lite trist :(
well, visa för oss då att du inte bara snackar!, at plja ut en förmögenhet på en moppe imponerar nog inte direkt på någon utav oss här!
du verkar ha så mkt cash så du till o med torkar dig i röven med det? så varför inte skaffa en riktigt hojj istället för att plöja ut massor på att trimma en RS som endå kommer att skära inom en snar framtid?

Last edited:

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Cbr600f med ubergula fälgar mohaha
Men killen vill ju synas. klart du ska trimma och tröttna på effekten .. Aiiiij M fuCKo!!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Förfan vill han trimma låt han trimma är väll hans sak.

Solid snake

Guest
prulle skrev:
2646176 Förfan vill han trimma låt han trimma är väll hans sak.
Precis, låt honom trimma, ni andra är väl avis för att ni själva inte har råd att trimma era sura moppar.

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Lezo skrev:
2645733 PRECIS! Hela grejen ärju själva projektet att skruva ihop den ställa in och fixa och dona. Tänkerju inte köra den mer än 200-300mil i sommar förmodligen, moppen körde jag 100mil sen va man less på den. Och med den drog jag ändå 4-t 125orna Hade ca 16-18hk så har lite erfarenhet av att köra på vägararna ialf :tummenupp Aja, verkar ju inte som nån har svaret, det varju lite trist :(
bänkade du moppen någon gång eller?

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
!ante skrev:
2645887 well, visa för oss då att du inte bara snackar!, at plja ut en förmögenhet på en moppe imponerar nog inte direkt på någon utav oss här!
du verkar ha så mkt cash så du till o med torkar dig i röven med det? så varför inte skaffa en riktigt hojj istället för att plöja ut massor på att trimma en RS som endå kommer att skära inom en snar framtid?

Du kan få det mesta att hålla länge så länge du inte kör 1000mil på varje kolv och forsätter läga ner pengar på nödvändiga delar och inte sparar in på något. Och varför skulle jag bara snacka? Enda jag nämnde om moppen var att jag hade 16-18hk så jag hade viss erfarenhet av att köra små vassa maskiner i trafik. Skryter inte om moppen då jag inte hlr vart nöjd med bygget. Skulle testa att bygga en 125a nu när jag fyller 16 till jul var sak har sin tid. Och varför skulle jag köpa en tyngra motorcyckel? vilken sorts föräldrar skulle tilllåta sin son dra ut på en tung motorcyckel i traffik när man är 16? Dessutom är det ju kul att skruva, är inte bara ute för att köpa,gasa,sälja dirrekt.

Och nån fråga vad det var för nån. Ser ut att bli en vrålfräsh -01 som jag fick lös för 27.000.

Lezo skrev:
2646270 Du kan få det mesta att hålla länge så länge du inte kör 1000mil på varje kolv och forsätter läga ner pengar på nödvändiga delar och inte sparar in på något. Och varför skulle jag bara snacka? Enda jag nämnde om moppen var att jag hade 16-18hk så jag hade viss erfarenhet av att köra små vassa maskiner i trafik. Skryter inte om moppen då jag inte hlr vart nöjd med bygget. Skulle testa att bygga en 125a nu när jag fyller 16 till jul var sak har sin tid. Och varför skulle jag köpa en tyngra motorcyckel? vilken sorts föräldrar skulle tilllåta sin son dra ut på en tung motorcyckel i traffik när man är 16? Dessutom är det ju kul att skruva, är inte bara ute för att köpa,gasa,sälja dirrekt.

Och nån fråga vad det var för nån. Ser ut att bli en vrålfräsh -01 som jag fick lös för 27.000.

Mr.PB skrev:
2646257 bänkade du moppen någon gång eller?

Cyllinder skulle enligt MHR (Malossi Hyper Racing) Leverera över 20hk enligt katalog. Köpte riktigt bra grejer runt omkring med ett kanon rör från fabrik i tyskland noga med allt förgasaren var polerad rätt igenom, blocket matchportat efter cyllen och massa pill. Var och noggrann med bestyckningen av fögasaren så den gick precis som den skulle dock så ärju alltid katalog hästar mer än var man får i verkeligenheter ;) Kan langa film om det skulle va nå tjafs.

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...