Hur många kör fortfarande...?

• Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kom nyligen hem från en kvällsrunda faktiskt... Min framlampa pajade när jag tog ner framhjulet så det blev moppefart hem med blinkers på:mad:

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
va ute idag med gixxern... senast igår drog jag 260 blås men då va det lite halvkyligt, ca 5 grader i luften då

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Va ute på bulten idag.. dåligt med hojar - hittade en på cafét vid rosenhill när jag stannade för att tina upp lite.. Vart är alla?

SUKKI

Ny medlem
Gick med
27 May 2004
Hoj
suzuki gsxr
SUKKI skrev:
2576714 skall ut efter moto-gp 15:00 idag söndag!!
sol på västkusten idag!!

Det blev 14mil på västkusten OCH det var hur gött som helst!
Det var den sista turen i år...............!
Nu är det vinter vård på hojen.
Så att man kan ta ut den med stolthet nästa år:
Men vi ses ju på vägarna 2007? :hoppskrat

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Körde Göteborg TurOchRetur idag, satan så kallt men det var värt varenda sekund. Grymt kul. Nu siktar jag bara på en tur i november och sen får det nog räcka för min del, vill inte frysa ballen va mig bara för att...

Kawaski

Kawasakiprintad hjärna
Gick med
27 May 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R-00, Kawasaki1200 Voyager XII -87
Tänkte titta på Moto Gp men när Rossi körde omkull så tog spänningen slut. Så då blev det snabbt det egna skinnstället som gällde och körde en kortare tur. Tempen låg vid 0:an så det var lite spännande på de blöta platserna.

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Kawaski skrev:
2578957 Tänkte titta på Moto Gp men när Rossi körde omkull så tog spänningen slut. Så då blev det snabbt det egna skinnstället som gällde och körde en kortare tur. Tempen låg vid 0:an så det var lite spännande på de blöta platserna.

Måste varit dig jag mötte på väg till jobbet i söndags på din ZX :tummenupp Såg lite kallt ut, men vad gör man inte för en åktur.
Du gjorde mig j.vligt sugen på att sparka igång moppen hursomhelst :huvet

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
klart man vid väder kör än ,,
om jag hade en off road hoj kvar så skulle jag slänga på dubbdäck o köra vintertid igen ,, det är ju så kul så man kan explodera ,,, :tummenupp

Dominator-Rocks skrev:
2536919 13/10-06
Hur många kör fortfarande på sin knarr?

Tog knarren till jobbet imorse stannade till på macken drog i ett par liter bensa och gick in och köpte fishermansfriend.

När jag betalade fmf så sa jag att jag hade ett par liter bensin också, tjejen kollade ut mot pumparna och sen glodde hon på mig med stora ögon
:näsblod-näsblod -Åker du motorcykel -Ja det gör jag -Men Gud är det inte kallt -Mnjaa lite -Jo kan tänka mig det.... -Tjadå! (var 5 grader imorse :gnissla det var lite kallt facktiskt)

Ok man ser inte många knarrar ute nuförtin men så konstigt är det väll inte?:confused:

Så hur många kör........? Hur länger kommer ni köra?

Jag kommer själv köra fram till att snön lägger sig.

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Mille
Kör till jobbet tills det blir för halt.
Om jag hade pengar skulle jag köpa en offroad och dubba, har jag saknat ända sedan jag körde budhoj på 90-talet. Eller kanske skidor, det har jag saknat sen lumpen!
Känns lite...respektlöst, i negativ bemärkelse, att dra ut Millen när de börjar salta. Korrosion på de fina Öhlinarna, burrr! Brydde jag mig aldrig om förr när jag körde RD.

Arvoitus

Guest
Jag körde hem min hoj den 22 oktober (20 mil), veckan därpå åkte jag ungefär småland runt, varav de sista 15 milen i spöregn, 9 grader varmt :tuttar

Är det bara hyfsat torrt och plusgrader kommer jag försöka rasta åbäket lite :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Dominator-Rocks skrev:
2536919 13/10-06
Hur många kör fortfarande på sin knarr?

Har ställt av ett par stycken, ska denna veckan starta upp en annan som ska gå veckan ut och sen blir alla avställda.

Kanske kör dem till macken nån dag för att starta upp dem och tvätta dem eller nåt, får se.

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel
Mort skrev:
2585452 Fan, idag var man rätt ensam där ute, har ni gett upp allihop? :va
Ensam i södern....-14 i Luleå men nu e vintersulorna på ,så när solen går upp vaknar 525:an :yoparty

Sundog

Medlem
Gick med
1 Nov 2004
Hoj
RC24
Var tvungen och ta bilen till jobbet idag, men har absolut inte givit upp än! Det tog bara 5 timmar :D (Täby-Tullinge, 4 mil) men jag är tveksam att det hade gått fortare med hojen, förresten såg jag 0 mc i trafik idag.

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag började plocka ned hojen idag och ställer av imorgon.
Snö i hela Sthlm.

/J

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM