Hur många mil körde du i dag?

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
25.

Testade en bunt hojar. Transalp = skräp. Vibrerade mer än min gamla KTM.

DR800 = hyfsad. Vibrerade bara som min gamla KTM i fotpinnarna.

CL500 = Ojoj va kul. Turn that frown upside down.

Pan America = okay men är den verkligen värd 200'? Äter motorvägar till frukost.

Min egen Dyna = Tror min balle är större nu än i början på sommaren. Men den började ju smått.

1000010393.jpg
1000010397.jpg
1000010403.jpg
1000010416.jpg
1000010406.jpg

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
50 mil lördag och söndag, från Uppsala till Nykvarn och tillbaka inklusive en runda i Sörmland. Helt ok för slutet av september. Kan bli en sväng norrut till Edsbyn framöver om temperaturen håller sig över 10-12 grader.

Skickat från min Pixel 7 via Tapatalk

PingPong

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jan 2023
Hoj
Ducati 900 Special, Rickman Predator Honda, Nico Bakker Kawasaki, Nico Bakker Suzuki, Hejira racer (Rotax), Ducati 900SS, Honda VFR400R, Honda NS125F, Aprilia AF125, Yamaha TTR225
Övningskörde med dottern i lördags och det blev väl 7-8 mil. Hon kör på sin Cagiva. Idag körde jag till en träff nästgårds, inte så långt men några mil iallafal.

Bifogat

• IMG_1004.png
    IMG_1004.png
    6.7 MB · Visningar: 34
  • IMG_1005.png
    IMG_1005.png
    5.1 MB · Visningar: 34

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Skånerunda igår, ca 35 mil.

Ner via Vanneberga-Ripa-Vittskövle-Degeberga-Lillehem-Agusa-Christinehof-Andrarum och ett himska vimsande innan jag fick tankat och ätit i Sjöbo.

Skulle kolla upp en kompis i Veberöd och blev en smula brydd över vad som mötte mig på hans hemman. Uppstädat och inga projekt igång. Hoppas allt är ok! Får maila, är troligtvis utomlands.

Hem blev det, efter en kringla i Häckeberga, det sedvanliga stråket upp över Harlösa-Hjularöd-Östraby. Där, efter Hjularöds slott skuttade ett tjog getter eller möjligen nån typ av hjortdjur över vägen. Tror jag det var iaf, inte så bra på dessa kreatur men troligtvis tamboskap. De var fläckiga, lite större och fetare. Det stod lika många till ute i backen, inne i boket. Det läskiga är att om en ledartyp springer så sätter alla efter och följarna tittar varken åt höger eller vänster. Springer ledaren så springer de. Vänta lite nu….
Efter Östraby tog jag rygg på en KTM upp till Huaröd där jag vek mot Svensköp.
Resten blev mer av transport för att komma hem i rimlig tid.

En typisk runda.

Flyttad från dagens bildtråden.

Last edited:

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
Skånerunda igår, ca 35 mil.

Ner via Vanneberga-Ripa-Vittskövle-Degeberga-Lillehem-Agusa-Christinehof-Andrarum och ett himska vimsande innan jag fick tankat och ätit i Sjöbo.

Skulle kolla upp en kompis i Veberöd och blev en smula brydd över vad som mötte mig på hans hemman. Uppstädat och inga projekt igång. Hoppas allt är ok! Får maila, är troligtvis utomlands.

Hem blev det, efter en kringla i Häckeberga, det sedvanliga stråket upp över Harlösa-Hjularöd-Östraby. Där, innan hjularöd, skuttade ett tjog getter eller möjligen nån typ av hjortdjur över vägen. Tror jag det var iaf, inte så bra på dessa kreatur men troligtvis tamboskap. De var fläckiga, lite större och fetare. Det stod lika många till ute i backen, inne i boket. Det läskiga är att om en ledartyp springer så sätter alla efter och följarna tittar varken åt höger eller vänster. Springer ledaren så springer de. Vänta lite nu….
Efter Östraby tog jag rygg på en KTM upp till Huaröd där jag vek mot Svensköp.
Resten blev mer av transport för att komma hem i rimlig tid.

En typisk runda.

Flyttad från dagens bildtråden.
Jag bor en bit från Huaröd, här är väldigt mycket dovhjort. De springer runt i flock, så det är inte alls säkert att det är tamboskap.

Däremot Agusa-vägen, den är trevlig... :)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag bor en bit från Huaröd, här är väldigt mycket dovhjort. De springer runt i flock, så det är inte alls säkert att det är tamboskap.

Finns många trevliga. Jag gillar Agusa men den är väl tight, smal och skymd. Gaddaröd till piraten är en favvo.

Man kan tycka allt möjligt om skåneland men på mc är det ett fantastiskt landskap.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia

Agusa pinka jag in för 20 år sedan, kom gärna på besök men stanna inte för länge......

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
🇦🇽 Åland med gänget i helgen...

View attachment 504122
Det blev lite över 50 mil. Blev lite besvärligt för några då jag inte kom på en gul motorcykel men med en 120 graders vev och ett ljud som påminner om Moto2 trivdes jag ändå.

För Birger, Tammer och andra som gillar det ryska kan man läsa lite historia.

1727377990853.png 1727378028377.png

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...