snygg! Kör på bara. Inkörning är en myt. De fem första åkturerna på en ny eller renoverad motor hade jag tagit det lugnt. Sen full gas satana helvetti.View attachment 482534
Blev de första sex milen på nya hojen idag. Fy fan vad roligt det var ?
Vad säger panelen om inkörningsperioden? Följa den slaviskt eller är det som hastighetsskyltarna. Mest en rekommendation?
Tackar. Ja jag har ju googlat och läst en del och det är lite spridda åsikter, men jag tycker nog ändå att en majoritet verkar vara av åsikten att inkörningen inte är nödvändigt på moderna motorcyklar. Samtidigt vill man ju inte riskera något när man för första gången har en helt ny hoj.snygg! Kör på bara. Inkörning är en myt. De fem första åkturerna på en ny eller renoverad motor hade jag tagit det lugnt. Sen full gas satana helvetti.
Nu gissar jag bara men jag skulle tro att en stor japansk tillverkare kör varje motor ett gäng cykler innan leverans till kund.Tackar. Ja jag har ju googlat och läst en del och det är lite spridda åsikter, men jag tycker nog ändå att en majoritet verkar vara av åsikten att inkörningen inte är nödvändigt på moderna motorcyklar. Samtidigt vill man ju inte riskera något när man för första gången har en helt ny hoj.
View attachment 482534
Vad säger panelen om inkörningsperioden? Följa den slaviskt eller är det som hastighetsskyltarna. Mest en rekommendation?
Nu gissar jag bara men jag skulle tro att en stor japansk tillverkare kör varje motor ett gäng cykler innan leverans till kund.
Var noga med att ta det lugnt tills motorn kommit upp i arbetstemperatur ligg inte och segdra på höga växlar. Försök hitta sträckor där du får växla och byta tempo hela tiden så får använda växellådan. Undvik att dra ut på rödmarkeringen.
Ungefär så har jag alltid gjort med mina nya motorcyklar och aldrig stött på några problem.
Förutom crossarna där blir det något lugnat varv på banan sen räknas dom som inkörda sen så mycket man orkar
Japansk kvalitet.View attachment 482534
Jag ska inte berätta för dig vad Biltemakörven innehåller ??14 mil ToR till biltema för att käka korv, biltema korvar är billigare än sibylla så jag får mera mil/bensin för samma pengar?
Säker bara märg o slamsor senor o ett tryne, men det spelar ingen roll jag är uppvuxen med fisktran o lungmos hemgjord plodpalt slarvsylta presssylta o helstekt grishuvud på julbordet.Jag ska inte berätta för dig vad Biltemakörven innehåller ??
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|