Hur många mil körde du i dag?

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Nu på blocket såg jag, till förmån av en tenere 700. Hoppas den ger dig ett trevligare ägande.
Det är kul att byta hoj.
Japp! Idag fick det räcka med min lillmaskin xs400:an Jag älskar den och ångrade mig vid förra försäljningen och tog bort annonsen. Men jag vill åka låååååångt och bekvämt och lita på hojen att den startar i skogen.

Som jag känner nu ska jag lösa en 2022 i butik i veckan. De på blocket är för dyra för att det ska vara värt att köpa beg.

De nya färgerna för 2022 är så sjukt läckra med. Antingen blå eller röd/vit eller svart.
 

Niklas99

Medlem
Gick med
19 Feb 2021
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Tiger 850
Har du värmehandtag. Funderar på att åka ca 8 mil till Uppsala men bara 3 grader imorgon förmiddag låter kallt för mej?
Japp. Värmehandtag på nya hojen och mycket nöjd med det valet. Inte minskt för att jag kan skippa de allra tjockaste handskarna, som ger lite dålig känsla för reglagen.
Tar man tid på sig för att gå in och värma sig då och då, så är det inga problem att köra när det är kallt, är min erfarenhet.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Idag å säkert även imorgon är de många som ska dra några mil då..
Hörde för en stund sedan ett gäng som drog längs 225.. Kommer säkert å höra flera då..
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
12 mil idag, Häckeberga och några andra småvägar! Temp 6-9 grader, sol och blå himmel!

Första riktiga finåkarturen för 2022 skulle jag vilja påstå.
 

Zeromannen

Guest
4 mil idag. Sol och +11gr, men lite blåsigt. Första repan i år då jag inte frös om fingrarna. Underbart!
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Har fortfarande inte tagit ut min landsvägs mc ännu. Blev några timmar enduro idag och blir samma imorgon.
Kanske nästa helg om fint väder
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Kanske 2. Fortsatte att skruva på KLXen, och en provtur efter det.
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
2 timmars körning, fick monterat nytt drivpaket idag så fick äntligen dra ut på vägarna!
Ingen aning om hur många mil..
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det blev 16 mil idag, men det var svalt bitvis. Fjärde turen med MT09an. Först 2 mil, 4 och 8, men jag tror inte att det blir 32 nästa gång.

Det är fortfarande lite obehagligt när man kommer över ett krön eller runt en kurva och vägytan går från torr asfalt till spårig is.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
0 mil idag. 0 mil i morrn. Det är skridskobana 300 meter fram till utfarten - där det också är skridskobana 300 meter ned till rondellen på länsväg 509 där man iaf saltat tidigare i vinter.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Ca 6-7 mil. Rullade ut till Vaxholm via Bogesundsvägen, och tillbaka. Har ju skruvat en del på min KLX, så det var läge att varva ur den lite och se att allt funkar som det ska.

IMG_20220313_131137-01.jpeg
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Det blev 15mil i lördags. Riktigt fint, men dammigt (ej sopat) och det var is på baksidan/i skuggan av några krön. 10-11 grader.
Kompisarna hade bättre anpassade hojar än jag denna gången.
20220312_143503_resized.jpg
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag har inte sett en hoj hittills i år, men nu är de överallt. Såg minst 15 st igår, i klungor vid fiket och på vägarna. Från den ena dan till den andra bara. För kallt och halt för mig dock, dröjer nog en månad till. -4 grader nu på morgonen, och is och snö i norrlägen.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top