Hur många "plåtpoliser" har ni tagit?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Ett tips. Om ni snor ett kameraskåp, ställ det då inte i sovrummet .. varför? För den tar kort när det går för fort ;).

Är det inte sjukt, först får vi betala för en jävla massa skåp som vi inte vill ha, sen så får vi betala böter när vi kört för fort förbi skåpen som vi har betalt men inte vill ha...

Funderar även på varför alla måste bromsa ner till 70-80 i BÄSTA fall när det står ett kameraskåp på en 90 väg...

- Johan
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Jag åker 125a och har ett satans problem med kamerorna..

Har fan pressat allt som går flera ggr förbi dom men inte en enda vill ha med mig på bild!
Men om det är som ni säger att dom nya har Infra-blixt så är det möjligt att jag har tagit ett par stycken :D
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Svanen skrev:
2516499 Jag åker 125a och har ett satans problem med kamerorna..

Har fan pressat allt som går flera ggr förbi dom men inte en enda vill ha med mig på bild!
Men om det är som ni säger att dom nya har Infra-blixt så är det möjligt att jag har tagit ett par stycken :D

Samma här. Jag har provat vid ett par tillfällen att åka förbi en bra bit över tillåten hastighet, men utan resultat. Fast jag har bara provat med nya kameror, som kanske då inte har en synlig blixt?

Åker man förbi i 30km/h+ för fort borde den ju fota?
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Caffe skrev:
2515130 Jag fäller alltid ner solskyddet. Det har blivit en sådan vana så jag gör det även om jag ligger under gränsen i kö.
Ingen post med kamerabilder har kommit i mitt brevinkast än hursom helst.

Tja.. Så gör nog rätt många, det jag funderar på är ju hur det främjer 0-visionen:rolleyes: Gör på samma sätt själv och under den stunden har man rätt dålig koll på vad som händer på vägen men det har blivit en ren reflex att göra så.. Nästan alla jag känner gör på samma sätt och säger samma sak att det blivit en reflex då man ofta är lite osäker hur fort man kör exakt på kilometern när och kamerorna knäpper så exakt

Funderar ofta på vilken miljöbelastning detta "jojo" beteénde innebär, själv kastar jag i trean före kamerorna för att ha bra drag direkt efter och då är det gasen i botten som gäller upp till tidigare fart och i med högsta växel igen:tungan Kör betydligt "aktivare" sedan kameror och vajerräcken kom upp, allt för att kunna hålla lagstadgad hastighet i snitt under längre resor pga att man sinkas så enormt då det numera är de långsammaste fordonen som styr medelhastigheten. Personligen kör jag snabbast på enfiliga vajerräckesvägar för att avverka dem fort och därför hinna ikapp "sniglarna" precis före de 2-filiga avsnitten så jag kommer om dem där:tummenupp OBS detta gäller bil, det är ju lätt att köra om med MC fast det är vajerräcken bara man kör fort nog:tungan

Fortfarande ingen som har en "manual" för skåpskördning!?

En rörskärare modell större borde vara perfekt för själva "fällningen":D

Vem blir först med att visa upp bilder på "skörden"!? :yoparty
 
Last edited:

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
mr_rockster skrev:
2515865 Ett tips. Om ni snor ett kameraskåp, ställ det då inte i sovrummet .. varför? För den tar kort när det går för fort ;)
Japp, dessutom ackompanjerad av "4 sekunder" med Magnus Uggla :rolleyes:
 

Joe-57

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 950 SM
En granne kom och visade ett brev han fått på posten. Det var fortkörningsböter. Han hade kört (bil) i 78 km/t på 70-väg utanför Eskilstuna. På fotografiet var passageraren en vit ruta så man såg inte vem som satt brevid. Även en bil i bakgrunden var borttagen. Bilden på föraren var sedan förstorad. Det var ingen tvivel på att det var han...
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Joe-57 skrev:
2518460 En granne kom och visade ett brev han fått på posten. Det var fortkörningsböter. Han hade kört (bil) i 78 km/t på 70-väg utanför Eskilstuna. På fotografiet var passageraren en vit ruta så man såg inte vem som satt brevid. Även en bil i bakgrunden var borttagen. Bilden på föraren var sedan förstorad. Det var ingen tvivel på att det var han...
Bilderna blir mkt bra, redan med dom gamla kamerorna :)

På 90-talet drev jag ett åkeri tillsammans med en kompis. Jag körde från början stockholmsbilen själv, men vartefter speditionsbiten ökade så hamnade jag mer och mer på kontoret, så vi anställde en kille att köra "min" bil. En morgon när jag skulle lasta och lossa bilen så fanns det en vattenfylld mugg i bilen full med aska, jag hade rökförbud i "min" bil, vilket jag då påtalade för killen. Röker inte i bilen fick jag till svar, eftersom jag respekterar ditt rökförbud, glömde tömma den när jag hoppade in i bilen efter sista fikat. Säkert... :rolleyes:

Ett par dagar senare satt vi vid fikabordet på kvällen och lirade lite kort innan det var dags för hemgång. Samtalet kom in på fortkörningar vid skolor då en av dom andra chaufförerna sett en "idiot" som kört åt h-vete för fort vid en sådan. Vi konstaterade att det är ganska lågt att köra för fort på 30-väg och utanför skolor, varpå killen som kör "min bil" konstaterar att skolor och vägarbeten är heliga. Där följer man alltid hastighetsbegränsningarna, mer bråttom än så har man väl för f-n inte :va

Ett par dagar senare fick jag mig ett gott skratt när jag öppnade posten. Vid ett vägarbete på motorvägen in mot Norrköping hade man tröttnat på fortkörare och monterat upp ett kameraskåp. På bilden vi fick var det inga problem att urskilja att det var "min bil" som hade fastnat, inte heller att konstatera att en av oss visst körde för fort vid vägarbeten, trots att dessa var "heliga". Som grädde på moset, trots respekten för rökförbudet i min bil, så hade han dessutom en cigarett hängandes i mungipan :D

Vi sa aldrig något till honom ang bilden, vi hängde bara upp den på väggen i fikarummet. Den hade dock en viss effekt då det tog det ett tag innan han fikade med oss igen, och så deltog han inte längre i diskussioner om fortkörningar och rökning i bil :rolleyes:

Det är ingen som har en bild kvar att lägga upp och visa för dom som inte har sett en sådan någon gång?
 
Last edited:

Bruzda

Apstoll Mc
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Mitt emot kyrkogården, framför djursjukhuset
Hoj
Kawasaki kdx 250
Det har blixtrat till en gång i när jag körde polarens bil och då blixtra det till utav he*vete, vart blind en kvart efteråt:va förstår inte hur dettta kan vara trafiksäkert:confused:
Men men, eftersom det var polarens bil så vart det han som fick hem brev om fortkörning, men var tvungen att åka till polis stationen för att få se bilden, han klämde ur sig någon lögn om att han lånat ut bilen på en fest för att tjejen ifråga skulle åka å hämta några polare... så jag kom undan tack vare detta, men polisens första kommentar till polaren när han plockar fram bilden var "det var ingen dålig sak" och vänder sig om till polaren och ler med hela ansiktet... visst känns det som om dagens poliser ser väldigt seriöst på sitt jobb:tungan
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Strömma skrev:
2518955 Bilderna blir mkt bra, redan med dom gamla kamerorna :)

På 90-talet drev jag ett åkeri tillsammans med en kompis. Jag körde från början stockholmsbilen själv, men vartefter speditionsbiten ökade så hamnade jag mer och mer på kontoret, så vi anställde en kille att köra "min" bil. En morgon när jag skulle lasta och lossa bilen så fanns det en vattenfylld mugg i bilen full med aska, jag hade rökförbud i "min" bil, vilket jag då påtalade för killen. Röker inte i bilen fick jag till svar, eftersom jag respekterar ditt rökförbud, glömde tömma den när jag hoppade in i bilen efter sista fikat. Säkert... :rolleyes:

Ett par dagar senare satt vi vid fikabordet på kvällen och lirade lite kort innan det var dags för hemgång. Samtalet kom in på fortkörningar vid skolor då en av dom andra chaufförerna sett en "idiot" som kört åt h-vete för fort vid en sådan. Vi konstaterade att det är ganska lågt att köra för fort på 30-väg och utanför skolor, varpå killen som kör "min bil" konstaterar att skolor och vägarbeten är heliga. Där följer man alltid hastighetsbegränsningarna, mer bråttom än så har man väl för f-n inte :va

Ett par dagar senare fick jag mig ett gott skratt när jag öppnade posten. Vid ett vägarbete på motorvägen in mot Norrköping hade man tröttnat på fortkörare och monterat upp ett kameraskåp. På bilden vi fick var det inga problem att urskilja att det var "min bil" som hade fastnat, inte heller att konstatera att en av oss visst körde för fort vid vägarbeten, trots att dessa var "heliga". Som grädde på moset, trots respekten för rökförbudet i min bil, så hade han dessutom en cigarett hängandes i mungipan :D

Vi sa aldrig något till honom ang bilden, vi hängde bara upp den på väggen i fikarummet. Den hade dock en viss effekt då det tog det ett tag innan han fikade med oss igen, och så deltog han inte längre i diskussioner om fortkörningar och rökning i bil :rolleyes:

Det är ingen som har en bild kvar att lägga upp och visa för dom som inte har sett en sådan någon gång?

:rofl :lol :hihi :tummenupp

Själv kör jag i princip alltid för fort förbi kameraskåp. Med bil är det ju bara att dra ner solskyddet och skydda sig för ansiktet med handen när man passerar en sådan.
Eller så sprutar man lite spolarvätska och kör igång torkarna.. Finns ingen möjlighet att den bilden blir bra.
Aldrig åkt dit på kameraskåp.

När de får till en bra bild, så kollar de tydligen upp i första hand ägaren till bilen och hans familj. Om det inte var någon av dessa som körde tar det ju för lång tid att kolla upp alla andra människor som är med i körkortsregistret.. Så då slänger de den bilden..

Jag har faktiskt aldrig sett ett kameraskåp utanför vare sig en skola eller ett vägbyggge. Där de borde finnas.
Att köra i 110 på en fin 90 väg får inte jag dåligt samvete av. Men kameraskåpen är ju inte till för att sänka olyckor, kanske lite, men mest för att dra in cash till stadskassan. Vem fan försöker de lura egentligen??
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Om man ska stjäla ett kameraskåp ska man ju absolut inte ställa den i sovrummet. För den tar ju kort när det går för fort. (Långsökt, jag vet) :)
 

Nylander

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Honda VTR Firestorm -05
6km över står det på polisens hemsida iallfall =) Blev fotad med brossans hoj o första gången man körde sen man fått kortet ;)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top