Tussilago
Jesus died so we could ride!
Tankar alltid Vpower. Då får man massa Ferraribilar!
Bike gjorde en test av diverse bensinkvaliteer för något år sedan. Minns inte
vilket nummer men resultatet var entydigt:
De skillnader man hittade under bänktester låg inom felmarginalen för utrustningen (1-2hk).
Slutsatsen var att det inte ger ett smack att tanka värstingsoppa.
Tankade V-Power av ren slump när den kom. Måste ju provaIngen skilinad på topeffekten men mjukare i låg/mellan registret. Hade lite effektdipar här och där med 95 men dom försvann med V-power. Jag kör ca 1000 mil om året och lägger ut 5600 kr på att försäkra den. 8600 innan jag fyllde 30. Dom futtiga kronorna extra varje mil är ingenting i förhållande till försäkring och service. Moppen drar ju inte mer än 0,53 milen.
Ha Ha...det finns ingen som är så lättlurad som sig själv, bara man vill.![]()
Tankade V-Power av ren slump när den kom. Måste ju provaIngen skilinad på topeffekten men mjukare i låg/mellan registret. Hade lite effektdipar här och där med 95 men dom försvann med V-power. Jag kör ca 1000 mil om året och lägger ut 5600 kr på att försäkra den. 8600 innan jag fyllde 30. Dom futtiga kronorna extra varje mil är ingenting i förhållande till försäkring och service. Moppen drar ju inte mer än 0,53 milen.
Synd om mig som inte vet bättreKör på fullgas gör jag också när bensinen är så dyr. Borde köra ecodriving och byta ner mig till 125:a så kanske jag kan spara flera kronor milen. Det är för fan inte bil vi snackar om. Motorcyklar är roligt inte billigt. Tycker jag att den går bättre och känner att den blir lite rappare så är det värt dom extra kronorna, även om det är placebo.
Fazern gick betydlgt bättre på riktigt låga varv med v-power.
Bestyckade om lågfartsdelen så var den placebon borta.
Att maskinen drar mindre med 98/v-power är rimligt anser jag som lekman eftersom 95 innehåller etanol vilket borde höja förbrukningen på insprutarhojar eftersom de kompenserar med fetare blandning.
Har för mig att Bikes test visade NOLL komma någon häst i skillnad men era armbågar kanske är känsligare än dynojetbänken?
Upplever ni skillnad med v-power på originalcyklar borde ni uppsöka en verkstad med bänk per omgående är mitt råd. Passa på att byta till kn-filter så kanske ni kan få lite riktiga hästar på köpet.
![]() |
Bike på CFMOTO världslansering!
675SR-R Bike är på plats... |
![]() |
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska
Ny design, ny motor och bät... |
![]() |
MP-Mässan lockade 55.000 besökare!
Hela 55.000 besökte finska ... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Jacob Sjöman Under... |
![]() |
Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |