Mycket bra och angelägen tråd!
När Stigefeldt är med tillsammans med Tobias är det klart bättre kvalitet, men annars lätt de brittiska. Det största problemet är Blomqvist, som är både okunnig och bygger mycket av sina uttalanden på antaganden och fördomar om sporten och förarna. Han missar ofta detaljer och nyanser som gör att han mest sitter och frustar om samma sak i direktsändning. Att han dessutom har lång erfarenhet från att kommentera F1 gör inte saken bättre, för där gör han ett ännu sämre jobb (för att inte tala om Eje Elgh, som låter som en lobotomerad idiot, vecka efter vecka, månad efter månad, år efter år, Att viasat inte har någon bättre snubbe att erbjuda, kanske säger en del om prioriteringen i frågan). Varför har samma människor samma jobb i TV i evighet? Det är som i riksdagen; har du en gång lyckats bli inkryssad, så behöver du aldrig mer bekymra dig om att skaffa ett nytt kneg, men du kan se fram emot en fet pension den dag du måste sluta, fast du inte köpt sex.. Ursäkta urspårningen!
1. Jag vill ha "Pay per weiw" och slippa alla jävla paket man tvingas in i med 24 månaders abbonemang.
2. Om det nu är så att jag ändå köper ett Viasat-paket, ska det förbanne mig vara ett grundläggande krav på kanalen att anställa kvalificerade kommentatorer och experter. De som har jobbet idag lever inte upp till mina kvalitetskrav. Jag saknar passionen, den initierade kunskapen om racingkulturen och det kompromisslösa blödande engagemanget för sporten.
Basta!