Hur många tycker att man ska kunna välja kommentatorer på VIASAT motor?

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Jag ser gärna att man kan välja kommentatorer. Dom svenska har visserligen lyft sig ett par snäpp i år, men når fortfarande blott till fotknölarna på MotoGP:s egna. DOM killarna kan lyfta ett tråkigt race bara genom sin entusiasm!!:tummenupp Det var en ren fröjd att se och höra "MotoGP classics" som sändes då och då i vintras med orginalkommentatorerna.
 

magnus-08

La Famiglia Aprilia Svezia
Gick med
23 Sep 2009
Ort
hus
Hoj
Aprilia, Tuono
Måste väl finnas svenska killar som har bra kontakter o känner rätt folk?
Som även har rätt "felling" för sporten och kan kommentera på ett lika bra sätt som dem engelska och som är på plats?!

Kanske dags att headhunta o signa några som kan ge ett uppsving i kommentatorbåset?
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
och sen är det ju dom här uppehållen mellan racen på viasat, i väntan på nästa race så får man ju numera mest se en tablå,,,,suger ju verkligen


Det där stör jag mig också lite på. Varför inte sända lite livebilder från depån och banområdet, kombinerat med lite slösnack från kommentatorerna?
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag spanar MotoGP på BBC. Det är så outstanding att jag kan vänta en stund och tanka från RU. Jag skulle aldrig betala massor av pengar för att få se motoGP med svenska intetsägande kommentatorer. Däremot skulle jag kunna betala för att se BBC´s sändningar.

WBSK är samma sak. Dom svenska kommentatorerna gör jobbet så dåligt man kan, medans brittiska SBK Corner följt av den engelska Eurosportsändningen är finfin.

Summa summarum: Låt dom stackarna som betalar iallafall välja...
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Gillade de svenska mer då Johan Stigefeldt var med som är lite Stig Strand typen men saknar lite inlevelse och man hör ganska väl att han mkt hellre skulle vill vara teamchef än att titta på!

Har inte hört de engelska mgp-kommentatorerna men är de lika de som kommenterar wsbk skulle det vara roligt att lyssna på dem!

Lite av anledningen till att de svenska saknar entusiasmen är väl att vi inte har någon nordbo som är i närheten av toppen. Då Stiggy var med satt jag och skrek i soffan så fort haslam gjorde en omkörning!
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
F1 är lysande som det är, MotoGP behöver nya kommentatorer (läs engelska). Och se för bövelen till att sända presskonferensen efter loppen.

Att Tina Thörner ska portas från allt vad TV heter är en annan historia.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Är det någon här som hör kommentatorerna, eller är det vår TV det är fel på? Vi hör mest bakgrundsljudet, gäller även F1!
Det är nog tyvärr något fel hos er. Jag har inga problem med ljudet från kommentatorerna på någon ViaSat-kanal (via ComHem).

Som någon skrev, ViaSat Motor kan nog inte bära sig själv så att kanalen ligger i ett paket tillsammans med fotboll, hockey etc är för att få ekonomin att gå ihop. Fotbolls- och hockeyfolket sponsrar "vår" kanal.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Veckans live-tablå för Viasat Motor

måndag 18/10

tisdag 19/10

*
20:30 Champions League: Roma-Basel
Champions League: Roma-Basel
20:30

Gruppspel - omgång 3

UEFA Champions League. Gruppspel, omgång 3. Matchen spelas på Olympiastadion i Rom. Kommentator: Claes Andersson. (19/10-10)

onsdag 20/10

*
20:30 Champions League: Lyon-Benfica
Champions League: Lyon-Benfica
20:30

Gruppspel - omgång 3

UEFA Champions League. Gruppspel - omgång 3. Matchen spelas på Stade De Gerland. Kommentator: Anders Bjuhr. (20/10-10)

torsdag 21/10

*
02:55 Formel 1: Koreas GP - Träning 1
Formel 1: Koreas GP - Träning 1
02:55

Koreas GP - Träning 1

Träning 1 inför Koreas GP. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. (21/10-10)

fredag 22/10

*
06:35 Formel 1: Koreas GP - Träning 2
Formel 1: Koreas GP - Träning 2
06:35

Koreas GP - Träning 2

Träning 2 inför Koreas GP. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. (22/10-10)
*
03:55 Formel 1: Koreas GP - Träning 3
Formel 1: Koreas GP - Träning 3
03:55

Koreas GP - Träning 3

Träning 3 inför Koreas GP. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. (23/10-10)

lördag 23/10

*
06:55 Formel 1: Koreas GP - Kval
Formel 1: Koreas GP - Kval
06:55

Formel 1: Koreas GP - Kval

Formel 1: Koreas GP - Kval. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. (23/10-10)

söndag 24/10

*
07:30 Formel 1: Koreas GP
Formel 1: Koreas GP
07:30

Deltävling 17

Koreas GP från Yeongam. GP 17 av 19 under F1-säsongen 2010. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. (24/10-10)
*
18:00 Nascar: Tums Fast Relief 500
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Som någon skrev, ViaSat Motor kan nog inte bära sig själv så att kanalen ligger i ett paket tillsammans med fotboll, hockey etc är för att få ekonomin att gå ihop. Fotbolls- och hockeyfolket sponsrar "vår" kanal.


Det må vara hänt att man resonerar så. Personligen betalar jag inte för bundligen då jag inte är intresserad av annat än just motorsport. Anser man att kanalen skulle bli så dyr om den fanns med i utbudet för sej själv är det något fundamentalt fel. Finns ganska stort utbud av "smala" kanaler som går att väla fritt från bundlingar, förvisso kanske inte lika "dyrt" innehåll.

Att tablån sedan drygas ut med än mer bollsparkande och skräp gör ju inte erbjudandet sexigare. Det är mina 5c...
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Alltså, om dom nu vill visa en Champions Leauge match live på ViaSat Motor en onsdagskväll (när det ändå inte finns nån direktsänd motorsport att visa) bara för att en kanal med enbart motorsport inte bär sig själv så är det helt okej för mig.

Alternativet skulle kanske vara ingen ViaSat motor alls, och det alternativet är sämre tycker jag....

Mitt största problem med ViaSat Motor's täckning av MotoGP och roadracing har inte med nån fotbollsmatch en vardagkväll att göra...

Och som sagt, är det vad som krävs för att kanalen ska bära sig så är det ok för mig...
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Alltså, om dom nu vill visa en Champions Leauge match live på ViaSat Motor en onsdagskväll (när det ändå inte finns nån direktsänd motorsport att visa) bara för att en kanal med enbart motorsport inte bär sig själv så är det helt okej för mig.

Alternativet skulle kanske vara ingen ViaSat motor alls, och det alternativet är sämre tycker jag....

Mitt största problem med ViaSat Motor's täckning av MotoGP och roadracing har inte med nån fotbollsmatch en vardagkväll att göra...

Och som sagt, är det vad som krävs för att kanalen ska bära sig så är det ok för mig...

Nja, jag tror inte att det är vad som gör att kanalen kan bära sig utan snarare för att de inte har någon annanstans att klämma in matchen. Att visa fotboll på Viasat Motor lär inte hjälpa kanalen något, däremot att man får med andra kanaler för att kunna se ha Viasat Motor däremot, det är vad som hjälper då man sprider pengarna lite mer mellan de mest betalande och de mindre betalande.

Och nej, jag vill inte se fotboll på den kanalen, jag vill se motorrelaterade saker dygnet runt... som på MotorsTV. Går det inget live så finns det massor av gammalt man kan visa om och om igen.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Och om ansvarige för Viasat motor läser denna tråd så kanske han kan svara på varför de visar fotboll Live på denna kanal vissa kvällar (just nu tex). Jag blir ruskigt irriterad på detta.


This! Omg this!

Och all heder till de svenska kommentatorerna, men folk på plats, med folk i depån och direktsänt skvaller slår alltid svenska kommentatorer. Minns Eurosport när de började med nationella kommentatorer.... Jag vägrade av princip att titta på både motorcyklar och formel 1 under en period.
 

Räserperra

Var dig själv, alla andra är upptagna
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Ingarö
Hoj
YAMAHA FZR 1000 1992
Mycket bra och angelägen tråd! :yoparty

När Stigefeldt är med tillsammans med Tobias är det klart bättre kvalitet, men annars lätt de brittiska. Det största problemet är Blomqvist, som är både okunnig och bygger mycket av sina uttalanden på antaganden och fördomar om sporten och förarna. Han missar ofta detaljer och nyanser som gör att han mest sitter och frustar om samma sak i direktsändning. Att han dessutom har lång erfarenhet från att kommentera F1 gör inte saken bättre, för där gör han ett ännu sämre jobb (för att inte tala om Eje Elgh, som låter som en lobotomerad idiot, vecka efter vecka, månad efter månad, år efter år, Att viasat inte har någon bättre snubbe att erbjuda, kanske säger en del om prioriteringen i frågan). Varför har samma människor samma jobb i TV i evighet? Det är som i riksdagen; har du en gång lyckats bli inkryssad, så behöver du aldrig mer bekymra dig om att skaffa ett nytt kneg, men du kan se fram emot en fet pension den dag du måste sluta, fast du inte köpt sex.. Ursäkta urspårningen!

1. Jag vill ha "Pay per weiw" och slippa alla jävla paket man tvingas in i med 24 månaders abbonemang.
2. Om det nu är så att jag ändå köper ett Viasat-paket, ska det förbanne mig vara ett grundläggande krav på kanalen att anställa kvalificerade kommentatorer och experter. De som har jobbet idag lever inte upp till mina kvalitetskrav. Jag saknar passionen, den initierade kunskapen om racingkulturen och det kompromisslösa blödande engagemanget för sporten.
Basta!
 
Last edited:

Räserperra

Var dig själv, alla andra är upptagna
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Ingarö
Hoj
YAMAHA FZR 1000 1992
En sak till: Jag vill inte förnya abbonemanget på Viasat om inte det blir större valfrihet, både vad det gäller kommentatorer och kanalutbud.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Vill gärna kunna välja de brittiska kommentatorerna. Tycker de har mycket bättre inlevelse än de svenska tyvärr.
 

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Ort
Bålsta
Hoj
ART GSX-R1000
Mycket bra och angelägen tråd! :yoparty

När Stigefeldt är med tillsammans med Tobias är det klart bättre kvalitet, men annars lätt de brittiska.

Konstigt att du tycker så
Hade stiggy kört hoj med samma reaktionstid som han kommenterar hade han inte bara missat kurvan utan hamnat på en annan bana.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Konstigt att du tycker så
Hade stiggy kört hoj med samma reaktionstid som han kommenterar hade han inte bara missat kurvan utan hamnat på en annan bana.
Men nu sitter han ju inte med för att han är en bra kommentator. Det är hans kunskaper om racing som är intressanta och jag tycker Johan gör bra ifrån sig de få gånger jag kollar på den svenska sändningen.

För övrigt vill jag att MotoGP sänds i FHD3D! :yoparty
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Varför inte ta bort kommentatorer så man kan höra motor ljuden?

No no, jag har abo på Eurosport för att kunna se Supersport & Superbike i efterhand! De envisas med att lägga ut racen i efterhand utan kommentarer, DET suger. Abot blir helt värdelöst för min del, går inte se på skiten....

Deras svar var att det finns så många språk så de kan inte lägga ut alla. Men lägg ut endast de engelska då, de flesta i europa greppar i alla fall lite engelska. Har inte fått svar på det.....
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
En sak till: Jag vill inte förnya abbonemanget på Viasat om inte det blir större valfrihet, både vad det gäller kommentatorer och kanalutbud.

Underhållning på DINA villkor...... yeah right.

Ja ha du vill se motorsport, visst då måste du köpa den här packen med 55 kanaler (där 51 är helt värdelös) sen måste du ha välja barn, film eller ett naturkanalpaket också som inte intresserar dig alls. Jaha, du vill ha HD-kanaler, ja nä det har vi inte, jo vi har några men det kostar extra..... Jaha, vill du se golf, ja då får du ta en golfpacke för den ingår inte i sportpacken. Så, det blir 697kr/månad + TV-licens så runt en 1000-lapp i månaden för att se på TV 10-15 timmar i månaden.....

På mina vilkor..... nä, tror inte det.....
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top