Har du statestik hur många som DÖR i trafiken varje dag hos dig.
Kan tänka mig trots allt att det är något konstigt "flyt" på det hela där, men tror oavsett att även om man räknar om i förhållande hur många som vistas på vägen där och här, så är det ingen avundsvärd statestik hos dig jämfört med Sverige.
Oavsett hur bra du kan köra hoj, och med en effektstark hoj att du kan rädda dig från många situationer, så ju mer du vistas i trafiken där så är det säkert bara en tidsfråga innan du skadas pga alla nötter i trafiken, allt som du INTE kan påverka..som du säger att alkohol vanligt..
Jag har halkat omkull två gånger pga olja på vägen från två bilar som krockat.
Totalkvaddat en CB400, minns inte ens hur det gick till.
Och krashat min zx10 en gång.
En annan gång var det en bil som körde på min zx10 när den stod parkerad vid vägkanten.
Har varit nära att krocka med en polisbil två gånger osså har jag även blivit påkörd av en taxi i sidan, men den bromsade så pass mycket att jag välte inte ens, bara klämde foten lite.
Man får följa med i det bisarra kaotiska flytet här bara. Jag skiter fullständigt i trafikregler när jag kör, försöker bara ta mig fram.
Att köra motorcykel i rusningstrafik inne i staden är inte roligt direkt. Har även kört på vägar och passerat brunnslock där brunnslocket är av. Skönt o köra ner där med framhjulet.
Efter 21.00 och på tidig morgon är det dock skitbra att köra här. Stora och bra vägar, inga poliser som jagar en och kör man ut 30 minuter utanför beijing så kan man köra bland bergen där det är riktigt bra och kurviga vägar.
Att folk kör som idioter eller är fulla när dom kör påverkar mig inte så speciellt mycket när det är mindre trafik. Man skriker på dom med motorcykeln (varvar den) så man får uppmärksamhet och sen gör man ju omkörningarna extremt fort.
En snabb motorcykel rör ju sig som ett UFO i en rymd av kaos utan gravitation.
Dock är jag hela tiden beredd på att bilen framför mig kan göra precis vad som helst.
Favoriten är när en taxichaffis vevar ner rutan och spottar ut genom fönstret och det landar på visiret.