Hur Man INTE Kör Ifrån Snuten!!!!!!

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Monster S4R
Här kommer sagan om de 3 poliserna.

OBS! Detta är en "påhittad" saga om hur bisarr en dag i Götet kan bli.

Alla personer i denna berättelse är påhittade, allt är skrivet i jagform men bara för att förtydliga storyn.

OBS!! Detta handlar absolut inte om mig, bara om nån som liknar mig å min hoj väldigt mycket.


I morses när jag i vanlig ordning åkte in till Östra sjukhuset för å träffa min för 3:e gången inlagda sambo så råkade jag passera en svart Saab i cirka 150km/h förbi tv huset vid delsjöområdet där det råkar vara 50 väg.

Saaben som senare visade sig vara en civilare blinkar med de må blå¨ljusen i grillen å ställer sig på gasen.

Tur för mig så blev det lite mer trafikerat längre fram å jag kunde enkelt glida förbi en rad med bilar vid nästa rödljus.

Ställer mig därframme med andan i halsen å tänker att nu är allt kolugnt tills jag i backspegeln ser hur den ena konstapeln öppnar dörren å börjar springa mot mig.

Motvilligt kör jag då mot rött å jakten är ett faktum.
Snuten upp på refugen å kör efter, jag ger fullt ut på E20 mot Stockholm å skakar av mig honom på ett par sekunder.

Fan tänker på att han kanske hade sett regnumret, puh vilken tur att det inte var jag som körde utan någon okänd testpilot som var intresserad av att köpa hojen.

Senare på väg hem så kör jag om en radda med långtradare på e6an i höjd med Ica maxi jag håller väl dryga 200 när jag passerar den sista och till min fasa upptäcker att där ligger en mc snut.

Jag försöker sakta ner men han ser mig å slår på sirenerna, vid det här laget tänker jag att jag måste uppleva en dag i The Twiligt Zone å ger järnet för allt är endå inte på riktigt.

Han var tyvärr riktigt snabb han med men jag fintar honom vid Astra avfarten genom att mycket sent byta körfält till det vänstra ut mot hamnarna vilket får honom att åka in i rondellen mot mölndal.

Men tack vare trafiken så kommer han ikapp mig vid åby å som tur är öppnas en lucka å jag ger fullt igen, fan vilken tur att hojen är snabb han har inte en suck å hans lampor lyser allt svagare i backspegeln.

HÖga siffror har jag nu på mätaren som jag inte ens vill tala om, men de ger mig en mindre flygtur pga ett gupp i vägen som tyvärr även ser till att min plånbok med alla ID handlingar åker ut på vägen.

Jag menar man behöver ju inte ge bort kortet, då hade jag ju kunnat stanna första gången.

Mycket förargad å förvånad över detta svänger jag av mot Särö utan att se snuten.
Väntar sedan en stund nere vid badet innan jag åker tillbaka för å se om det finns en schans att han inte har mitt körkort i sin ägo.

Mycket riktigt så ligger den där men överkörd 100 gånger med nästan alla mina kort krossade.
Oturligt nog så var pengarna å körkortet borta.

Fan tänker jag han tog kortet å pengarna den jäveln, men på väg tillbaks till hojen kommer en tusenlapp flygandes
å då jag går i riktning mot ytterligare en sedel så hittar jag mitt mosade körkort.

Fy fan vilken lycka, det går knappt att beskriva.

Lycklig som få vänder jag nu hemåt.


MEN på Särövägen där man får välja att ligga kvar mot Särö eller högerfilen mot Askim så ligger det bara en bil i det vänstra
fältet men ingen till höger å han är långsam som få.

Jag kör om honom på högersidan men noterar då en 3:e backspegel å saktar in å kollar in i kupen å där sitter en snut å ber mig med handen sakta ner.

Detta gör jag såklart å han kör vidare.

Vid detta laget så är jag övertygad om att denna dag var en vistelse i något paralell universum då en sådan här dag inte kan vara på riktigt.


Eller så är det som jag trott hela tiden, att all skit händer mig.


Vilken tur att detta var en uppdiktad histori å inte sanning, ELLER HUR.


/Mike
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
ja såna där personer borde inte få ha körkort. De är ofta födda ut o in o måste rätvändas, men det glöms ofta. ack
 

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Förstår att ''du'' är glad, hade blivit både dyrt och körkortslöst om ''du'' torskat... :gnissla

Vad var det för snutbåge ?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Mike the bike skrev:
OBS! Detta är en "påhittad" saga om hur bisarr en dag i Götet kan bli.


I morses när jag i vanlig ordning åkte in till Östra sjukhuset för å träffa min för 3:e gången inlagda sambo så råkade jag passera en svart Saab i cirka 150km/h förbi tv huset vid delsjöområdet där det råkar vara 50 väg.

Saaben som senare visade sig vara en civilare blinkar med de må blå¨ljusen i grillen å ställer sig på gasen.

Tur för mig så blev det lite mer trafikerat längre fram å jag kunde enkelt glida förbi en rad med bilar vid nästa rödljus.

Ställer mig därframme med andan i halsen å tänker att nu är allt kolugnt tills jag i backspegeln ser hur den ena konstapeln öppnar dörren å börjar springa mot mig.

Motvilligt kör jag då mot rött å jakten är ett faktum.
Snuten upp på spårvagnsspåret å kör efter, jag ger fullt ut på E20 mot Stockholm å skakar av mig honom på ett par sekunder.
Mike the bike skrev:
Jo lite påhittad är den nog :tungan

Ok "någon" får snuthäng vid tv-huset ,vid ett av dom 6 st rödljus som finns på delsjövägen från tv-huset till E20 (plus en rondell)så är det rött.

Då kommer min fråga, var exakt längs med delsjövägen kunde polisen köra efter på spårvangspåren med sin svarta Saab?

Ädit: Efter att ha funderat en stund på den vägen jag själv kört dagligen i 8 år så måste jag nog påstå att ett av följande alternativ är möjligt:

1.Delsjövägs biten är flamebite.
2."någon" klippte mot rött på mer än ett ställe.
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ställ av hojen och håll dig till bankörningar istället, jag har oxå gjort liknande grejer men det är j-g dumt och inget som jag är stolt över.

/Moralkärring
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Om man nu "råkar" göra en sån dum grej, så är det ännu dummare att stressa.. Varför hålla på och köra som en dåre när du tappat bort dem? Är de borta så är de borta, ser de dig inte under några sekunder är det bara att ställa sig halvgömd någonstans..
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Fy fan vilken tur att inge kom ivägen för smitaren i den kraftiga trafiken :mad:
Riktigt puckat, finns ingen som helst impfaktor, inget som helst positivt i detta. :kocko
//Tobbe
 

Coola Ola

Guest
Långa farbron skrev:
Jo lite påhittad är den nog :tungan

Ok "någon" får snuthäng vid tv-huset ,vid ett av dom 6 st rödljus som finns på delsjövägen från tv-huset till E20 (plus en rondell)så är det rött.

Då kommer min fråga, var exakt längs med delsjövägen kunde polisen köra efter på spårvangspåren med sin svarta saab?

Antar att han menar vid St Sigfrids plan.
 

Coola Ola

Guest
Men du micke, din "kompis" som precis fått en liten dotter o allt, borde han inte ta det lite lugnt? han kan ju förhala körkortsindragningen i några månader tills säsongen är över och sen åka taxi hela vintern :D Låter inte bra alltså, vi får nog byta hoj säsongen ut så du får lugnat ner dig lite :tungan

Tur att det gick bra iaf.
 

Edobbe

You´ll never walk alone
Gick med
10 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster Dark 900
Du borde fan skriva en bok! Vilken thriller det skulle bli, jag skulle iaf köpa den direkt!!!
Inte dåligt att kunna hitta på en sån bra historia...heheheh :tuttar
:yoparty
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Coola Ola skrev:
Antar att han menar vid St Sigfrids plan.

Samma fråga gäller där med,om nu polisen körde efter på spårvangsspåren på St sigfridsplan så är frågan om dom verkligen jagade "någon" som var på väg till Östra för spårvangspåren vid st S-plan går ju rak igenom mitten av själva st sigfridsplan (en stor rondell) och leder rakt in i mellan husen i Bö/bagaregården och fortsätter sedan parallet bort med Delsjövägen,men då som spår a´la järnväg med sliper och makadam (ej däcket :tungan )dessutom inhängnade med stängsel längs med hela delsjövägen(utom vid mindre väg övergångar) fram till munkebäckstorg där den delar sig i två spår och en sticker av mot torpa in imellan husen och slutar vid östra,den andra vänder tillbaka i en halvcirckel (75 m från mitt hus) mot redbergsplatsen.

Ädit :
Vad jag kan tänka mig har hänt är att polisen utnyttjat den bredare korsningen vid Virginsgatan/kyrkåsgatan för att kunna ta sig förbi,men då måste polisen dragit över en refug med.Dessutom går ju spårvägen på "fel sida" av vägen sett från Tv-huset riktning mot Östra.
 
Last edited:

Coola Ola

Guest
Långa farbron skrev:
Fan, har du tråkigt eller? :tungan :lol
Jag tror iofs inte att Mike the Bike lägger upp en tråd där han hittat på allt. Visst gillar han att berätta om sig själv (eller hur micke? ;)) men han skulle inte ljuga ihop nåt sånt. Men det är bättre att han svarar själv.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Coola Ola skrev:
Fan, har du tråkigt eller? :tungan :lol
Jag tror iofs inte att Mike the Bike lägger upp en tråd där han hittat på allt. Visst gillar han att berätta om sig själv (eller hur micke? ;)) men han skulle inte ljuga ihop nåt sånt. Men det är bättre att han svarar själv.



Ok jag har väl lite väl mycket besserwisser inställning kan jag hålla med om :)
Men jag fastnade i tankegången,och satt och lurade på hur det kunde gått till. :huvet
Det var inte min mening att påstå att någon ljuger utan mer få fram hur det gick till. :va
 

Yamaha_Fille

Väntar på våren.
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
Silver Retta -03, Akrapovic slip on, Öhlins styrdämpare.
tobbeviking skrev:
Fy fan vilken tur att inge kom ivägen för smitaren i den kraftiga trafiken :mad:
Riktigt puckat, finns ingen som helst impfaktor, inget som helst positivt i detta. :kocko
//Tobbe

Polisen fick ju inte stopp på honom, det måste väl ändo ses som mkt positivt.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Yamaha_Fille skrev:
Polisen fick ju inte stopp på honom, det måste väl ändo ses som mkt positivt.
Tänk på alla andra i trafiken som inte vill spela detta spel, vad är ett indraget KK jämfört med att vålla en olycka pga tant agnes 71 inte hinner att reagera när vi visslar förbi i 200 blås, kör fort som satan men inte på gatan.
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
bmwjohan skrev:
helt underbar "historia" :yoparty

en sån här har jag väntat hela sommaren på
Jag fattar inte vad som är ballt med att utsätta andra trafikanter för onödiga risker, detta är inget tv-spel, om du orsakar en olycka pga outlaw körning så kommer du garanterat att må dåligt rätt så länge.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top