Vantskruv
Övning ger färdighet
Det såg ut som han körde på en sten eller var det smågrus?
HanneZ skrev:Hur fan får han stopp på den så snabbt och hur märker kameramannen att den andre kör av?
Ajuste, sånna har inte jagHoztic skrev:Backspeglar?
Eller INTE våga i detta fallet.Pertan skrev:Om man aldrig gör fel hur vet man då vad som är rätt
Man kan lära sig av andras misstag men det är lite fegis att inte våga
Pertan skrev:Om man aldrig gör fel hur vet man då vad som är rätt
Man kan lära sig av andras misstag men det är lite fegis att inte våga
Hoztic skrev:Eh, va? Ska man inte bromsa i kurvor?
Suomalainen skrev:Prova bromsa med hyffsat nerlägg du... Bromsa gör man innan kurvan.
Suomalainen skrev:Prova bromsa med hyffsat nerlägg du... Bromsa gör man innan kurvan.
Hoztic skrev:Det har då gått alldeles utmärkt hittills iaf! Jag ser inga som helst fel med att bromsa i en kurva?
P@trik skrev:Klart man kan bromsa med nerlägg i en sväng men man måste förstå hur bromsen fungerar och hur den påverkar motorcykeln.
Suomalainen skrev:Var bromsar du helst? Före, eller i kurvan?
John skrev:Sätter han ut foten, eller vad gör han?
LÄGG NER, i dubbel bemärkelse. ;D
RedFinn skrev:Både och i de flesta kurvor.
Imho är den viktigaste kunskapen/färdigheten du kan överföra från banan till gatan just att bromsa i kurvan. Vidare anser jag att det är det överlägset bästa botmedlet då man kommit för hårt in i kurvan.
Lönar sig verkligen att öva på.
Nja, ibland händer det saker när du redan är inne i kurvan som tvingar dig att bromsa. Om den du ligger bakom plötsligt gör något tokigt t ex. Så svårt är det inte att bromsa inne i kurvan att man inte skall göra det. Mjukt och lätt på bromsgreppet och i armarna är nyckelorden. Jag har testat många gånger och har aldrig råkat ut för tråkigheter på grund av det.peter R1 skrev:så om du kommer in för fort i en kurva o känner dikeskanten/lecakulorna närmar sej med stormsteg, så BROMSAR DU O SVÄNGER SAMTIDIGT??? Jag har testat den varianten allför många gånger o det slutar alltid med hjärtat i halsgropen. Cykeln rätar upp sej o vill gå rakt eller släpper Numer släpper jag bara av på gasen o trycker i en lägre växel och lägger ner.
Måste man bromsa i en kurva har man misslyckats med planering/spårval,
visst Rossi bromsar säkert i kurvorna men den killen gör andra saker oxo med hoj som vi andra dödliga aldrig kommer i närheten av.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|