Hur mycket är denna R6:a värd ?

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Hoj
Polka r1 1998
Den hojjen var ute förra sommaren om jag inte minns helt fel? Helt säkert är dock att han annonserat den flera ggr! Sålde min r6 02a som gått 1600 mil för 50000 förra sommaren under högsäsong!

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Du har själv skreve Hoj: dt125..
alltså moppefucko...skitsamma om du råkar va äldre än mig, du e fortfarande moppefucko.. o om man e ett gammalt moppefucko bör man tänka om :D

:pannkyss

hehe

Ge mig ett fast jobb så kan jag uppgradera mig, f.ö. så är vinterbus med 125:a helt ok. :)

IronMike

Guest

Jag tycker det känns som han har tagit i lite i överkant på priset.
Förresten hur illa är det att den gått 5000 mil ?

Jag har en kusin som bor i australien, Melbourne ...han åker R1a, året runt. Hans 2001 hade år 2006 rullat 9400 mil, min hade rullat 3500 lite drygt (då hade jag kört 1300 mil på rettan bara 2006). Å han bara garva åt våran svenska milhysteri.

Bara man servar å håller efter så ere hur lugnt som helst. Dock verkar väääldigt många i skandinavien snåla med servicar eller byta slitagedelar i tid. Här är vi snåla, och för stor ekonomisk smäll slår under sommarens få månader..

Jag är ganska less på milhysterin, för jag måste ofta sälja hoj varje år, mitt i säsongen för att det inte ska bli för mkt mil... Kör ju typ 1500 mil per säsong, minst.... Och sälja en hoj som gått mer än 3000 mil är ju typ hopplöst, hur bra den än går - för nästa köpare vet att han får dras med samma problem. Vad är problemet om den är påkostad????

:huvet

Hur många har fått byta kolvar, eller vitala delar? ... per 1000 mil så snackar vi däck, drivpaket, hjullager, bromsklossar och billiga skitdetaljer, per 5000 snackar vi renovera låda, eller per 2-3000 koppling, skivor, fixa framgaffel. 10,000 mil - om ens det miltalet räcker, kanske kolvar, drev eller andra vitala delar mm.

Om man har svart på vitt, kvitton, ärliga stämplar osv ...så ska en hoj hålla mer än 5000 mil, lätt! Hojjarna tillverkas i länder där man kör året runt. Vi här, kanske har 1/3 av miltalet som våra globala vänner har. De tycker att vi är paranoida, med all rätt -ja.

OM man jämför med bilar, en beggad 740 runt 25,000 mil, e lugnt. Samma med hojjar som gått 5000 mil++ men välservade - till problemet med milhysteri, jo, alla hojjar hinner klotas sönder innan de nått 6000. Det är ju fan bara polishojjar å körskolehojjar som gått mer än 6-7000... Så hojfolket lirar fel, å känner som att, "nä fan, det finns inga hojjar som gått så långt, mycket mil är ju e-lika-med skrot".

:huvet :huvet

att stirra sig blind på miltal är en dödssynd. jag kan nog slita mer på en hoj under en sommar, som medelhoj-åkaren gör på 4 år, minst, eftersom jag dels lägger mkt mil, dels smiskar skiten ur maskin/låda. sålänge jag säljer den under 3000 mil så är det lugnt, men faktum är nog att den är mer sleten än en annan som gått det tre-dubbla.

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Sluta gnälla på vad folk vill ha för sina hojar. Priset på en vara är vad säljare och köpare kommer överens om, inget annat. Vissa köpare är beredda att betala mindre än andra. Vissa säljare vill ha mer än andra. Och vice versa (x2).
Argumentet "min polares polare köpte minsan en sån som du säljer för halva ditt pris" är ju bara löjligt. Det kanske handlade om en billigt säljare och "snål" köpare och inget annat.

smell the smoke

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda CBR 600 RR
Det måste ju...

...krylla av R6:eek:r av den årsmodellen? Varför måste du köpa just hans?? 5 000 mil är väl inget att bry sig om, det är ju skicket som avgör!

// T

.mac

Hajjper Spårts
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Gixxer 750 -98
Här har ni annonsen http://www.blocket.se/vi/9149454.htm?ca=2_s
Han vill ha 48000kr för den utöver det han skriver i annonsen säger han så här:

""Hojen har gått ca. 5000 mil, med en hel del service gjord i motorn. T.ex. så är det bytt kolvringar och packningar i motorn, så motorn är i nyskick. Bromsbelägg är också i nyskick och den läcker ingen vätska över huvudtaget.Vad jag som amatör kan säga så har jag inte märkt något glapp i sving eller framgaffel, har mc:n i vinterförvar så har svårt att kolla de nu.Däcken är i bra skick, skulle tippa att det går att köra en sommar till med däcken, fram sitter det Michelin Pilot och bak Pirelli Diablo Strada.. Hojen är aldrig lagd eller vurpad, och lacken är näst intill felfri.Det är inklusive mig och mc-handlare fem ägare på hojen..""

Jag tycker det känns som han har tagit i lite i överkant på priset.
Förresten hur illa är det att den gått 5000 mil ?

Mvh Mc Spekulant
"edit" hoppas det ligger i rätt forum..

Jag tycker det låter dyrt... Skulle aldrig betala 48 för den.
En tia ner borde den ligga, kan jag själv tycka.

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Jag hade tänkt bjuda han 40k för den är det rimligt ?

Hojen är riktigt snygg. har själv kollat på den (dvs tittat lite på den på blocket) men priset är 8 tusen för högt (om man bedömmer efter vad han säger om den. Kan ju vara helt fel i verkligheten).

Men bjussa han inte på mer än 40000. Mer är den inte värd.

lycka till!:tummenupp

Sluta gnälla på vad folk vill ha för sina hojar. Priset på en vara är vad säljare och köpare kommer överens om, inget annat. Vissa köpare är beredda att betala mindre än andra. Vissa säljare vill ha mer än andra. Och vice versa (x2).
Argumentet "min polares polare köpte minsan en sån som du säljer för halva ditt pris" är ju bara löjligt. Det kanske handlade om en billigt säljare och "snål" köpare och inget annat.

Hey! det är ju det hela tråden handlar om. En kille vill ha hjälp med vad vi tycker att den är värd. Då säger vissa att det är för högt pris. Vill du inte läsa sådant så strunta i att gå in i tråden.

Last edited:

9000aero

Xor
Gick med
20 Mar 2007
Hoj
Kawasaki Z900 2017
får tacka för alla bra tips :) känns som jag ska vänta å se om det kommer ut fler R6:eek:r på blocket.. Fick bara ett desperat sug efter hoj nu när snön har börjat tina här lite i umeå :D

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha