Hur mycket är denna R6:a värd ?

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
""Hojen har gått ca. 5000 mil, med en hel del service gjord i motorn. T.ex. så är det bytt kolvringar och packningar i motorn, så motorn är i nyskick. Bromsbelägg är också i nyskick och den läcker ingen vätska över huvudtaget.Vad jag som amatör kan säga så har jag inte märkt något glapp i sving eller framgaffel, har mc:n i vinterförvar så har svårt att kolla de nu.Däcken är i bra skick, skulle tippa att det går att köra en sommar till med däcken, fram sitter det Michelin Pilot och bak Pirelli Diablo Strada.. Hojen är aldrig lagd eller vurpad, och lacken är näst intill felfri.Det är inklusive mig och mc-handlare fem ägare på hojen..""

Låter dyrt för en hoj som gått 5000 mil med fem ägare.
Plus att han först berättar att motorn är i nyskick, sen säger han att han bara är en amatör på ämnet, hur kan han då veta att motorn är i nyskick?
Blir en motor i nyskick om man byter alla packningar ?
Kolla på någon annan R6:a....

9000aero

Xor
Gick med
20 Mar 2007
Hoj
Kawasaki Z900 2017
Låter dyrt för en hoj som gått 5000 mil med fem ägare.
Plus att han först berättar att motorn är i nyskick, sen säger han att han bara är en amatör på ämnet, hur kan han då veta att motorn är i nyskick?
Blir en motor i nyskick om man byter alla packningar ?
Kolla på någon annan R6:a....

Jo jag känner okså att jag borde kika efter någon annan..
Men den hade vart kul å ha för avgassytemet var snyggt gjort på den

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
XT660R unt kromsläde
Var hittar ni era billiga R6or? Har letar aktivt under hela vintern och våren och sedan mitten av Januari har det vart en eller två R6or på blocket under 40k varav en var en långmilare (4000+).

Letar fortfarande efter en R6 i prisklassen 40-45k så vet ni om någon fin till salu så har ni en köpare här. :banana

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Jag köpte min R6:a -00 för 43000 och det var vintern 2004. Superskick dessutom hade den bara gått 1700 mil. Så 48k är svindyrt om du frågar mig.

|chippen|

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
450 FE
Hade tänkt slå till på en röd/vit R6-00 som gått 1700 för 45. Fullt ifylld servicebok, storacervisen för 300 mil sen helt org. och omhändertagen. skivor ok dämpare ok inga glapp bra drivopaket aldrig varit omkull eller dyligt inga prob me växlingen eller oljud från motor, däcken bör dock bytas. Man kan ju inte sitta å vänta på dom där jätteklippen 43 för en 00 vintern 04 är ju inget att vänta på. "Det är ju lika sannolikt att en 03-4 skulle kosta 45". Vet inte om jag skulle köpa den, ingen säljer så billigt om man inte är dum, fel på hojen eller har för mycket pengar.

MikkE

Guest
Min CBR -98 köpte jag när den hade gått 4600 mil. Motor låter fint utan rassel eller annat då den är gott servad. Ser inga problem med långmilare så länge de är servade ordentligt.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha