Hur mycket hatar ni 125:or? [poll]

hur mycket hatar du 125or?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Som rubriken lyder så blev jag nyfiken, hur mycket (eller lite) hatar ni med större motorcyklar oss 125or, vare sig det är på vägen, bana, gruppkörning eller bara att ni ser eller hör oss på gatan.
Så på en skala från 1 till 5 hur mycket hatar ni oss? Ett är ytters lite eller att ni kanske till och med gillar oss till 5 som är hatet där ni vill förbjuda oss från vägarna och misshandel när ni ser eller hör oss.
Förklara gärna varför! :tummenupp

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Hoj
Kawasaki GPz 900R
Det borde varit en eller två val över "ni är okej". Jag tycker som ovanstående 0.

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Nä fan, 125 e nice, jag har en själv, måste bara få igång den 33år gamla reliken :D

Perfekt när man bara ska iväg och köpa lite groggvirke odyl :fyllisar

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
125or är riktigt nice jag kör de fortfarande gärna trots att det är 10 år sedan jag fick A1. Det är en speciell känsla att ligga och ladda fullt och hela tiden behöva leta bästa spåret för att inte behöva slå av på gasen och tappa mark. Kort sagt kan man köra nära gränsen på allmän väg och komma undan med det på ett annat sätt än ombord på en R1.

Men du frågade kanske om personer som kör 125a och de är jag innerligt trött på.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Alternativet "Vem fan bryr sig" fanns inte med. Jag bor inte i urskogen men det är knappt varje år jag ser en 125:a.

Gick med
2 Jul 2009
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Jag har heller inget emot 125or, (eller dess ägare!)

Moppeägare eller cyklister (kanske just i stockholm dom är värst?) kan man ju göra en intressant poll om istället :D

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Förstår inte riktigt hur eller varför du tänker som du uppenbart gör när dessa 125or är inkörsporten för många yngre förmågor i mc världen.Och utan dessa 125or så hade många av dagens mc åkare som valde att fortsätta med att köra hoj aldrig existerat.

Last edited:

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSX 550e
Förstår inte riktigt hur eller varför du tänker som du uppenbart gör när dessa 125or är inkörsporten för många yngre förmågor i mc världen.Och utan dessa 125or så hade många av dagens mc åkare som valde att fortsätta med att köra hoj aldrig existerat.

Helt rätt! Följdfrågan om nu någon svarar något av de alternativ som är negativa till 125.or borde vara "Varför"?

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Hur kommer det sig att du gjorde den här tråden, TS?

Ännu en sömnlös natt och kom att tänka på, som 125a möts man av väldigt olika folk, vissa tycker det är skitkul att man kör och har hoj intresse medans andra bara är ute efter att förklara hur liten motor ens hoj har och att man inte kan racea med folk pga av hastigheten.

Är ju väl medveten om det när jag kör 125a själv och har det som främsta transportsätt landet runt, handlar ju dock inte om förarna nu utan om hur folk tänker eller känner när dom möter en 125cc motorcykel på vägen.

Jag har heller inget emot 125or, (eller dess ägare!)

Moppeägare eller cyklister (kanske just i stockholm dom är värst?) kan man ju göra en intressant poll om istället :D
Cyklister är ju jordens avskum och det kan man ju snacka skit om tills världens ände :rofl

Alternativet "Vem fan bryr sig" fanns inte med. Jag bor inte i urskogen men det är knappt varje år jag ser en 125:a.

Bor inte i urskogen nä... :tungan Alternativet vem fan bryr sig sket jag i eftersom att dom flesta faktiskt kommer rösta på något annat.

Last edited:

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Hoj
Kawasaki GPz 900R
Det är som att fråga dom som kör literhojar "hur mycket hatar du 600ór" osv. 125 cm³ är väl också en motorcykel även om den är klassad som lätt? :va Men ok detta var en poll för att kolla åsikter, men det borde funnits ett eller två val som visar att man tycker att 125 cm³ är mer än "okej" Om det nu var hojarna som avsågs :D :hihi

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Märklig fråga.
Nånstans måste man ju börja, och är man 16 så är ju det alternativet man har.
Har själv hållit på med juniorer med roadracingträning.
Roligare får man leta efter när man ser utvecklingen på förarna på sina 125or.

Så mer 125 or.
Det är ett sätt att börja åka hoj på.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hellre skitraka än moppe! :) Nä, det hela är en icke-fråga. Har själv kört moppe, vespa och en massa annat och det är kul det med.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Funderar på att skaffa en 125:a, (enduro)
Kan man köra fort på en 125:a kan man köra fort med vad som helst. Det kräver sin förare :yoparty

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
För mig var 125:a porten till mclivet.

Jag tyckte det var kul att köra 125:a.
Åkte RD 125 till Rutger Fuchsgatan för att spana in alla häftiga hojar på Rickmanagenten, stannade till efter Sveavägen (McDonalds) och häpnades.

Det var inte ofta man hängde på större knarrar men killarna och tjejerna var trevliga ändå. Istället blev vi några på 125:eek:r som knattrade runt tillsammans. Med expansionskammare...:yoparty

Nu knappt trettio år senare är det jag som sitter på en större maskin.
Har inga som helst problem med er på 125:eek:r och tänker överhuvudtaget inte i såna banor.

Röstade på alt 1

Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Inget val som passar mig...

Tyvärr precis som när det gäller riksdagsvalet...
Inget av det möjliga/tillgängliga alternativen passar tillräckligt bra, synd.
[EDIT] Jag vald iaf till sist det minst usla, det första![/EDIT]

Sen skulle man ju kunna undra varför någon skulle "hata" 125:a-åkare?:confused:
Blir min större för att din är mindre? :näsblod
Det handlar ju bara om ålder och ekonomi...

Mina år på 125:a kommer jag fortfarande ihåg som mycket roliga och då fick iaf jag mycket uppmuntran av de som åkte större hojar att fortsätta. Och vi fick alltid vara med! Även om morsan och farsan om än i tystnad för det mesta, hade synpunkter på vad vi också fick vara med på...:D

Som några varit inne på i tråden...kul sitter inte gashandtaget utan i huvudet...Dr Boris var t.ex inne på det här med spårval som gör att man kan ligga på järnet utan att släppa...det är jäklar i mig en en utmaning. Skulle jag testa det med min nuvarande hoj så skulle jag nog tyvärr få träffa Dr Boris eller iaf hans kollegor i deras yrkesroll och hur kul är det?:rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...