hur mycket kommer jag få?

lindbergvtr

fightermike
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
vtr 1000 f såld. CBR 929 RR streetfighter
Jag var med om en mc olycka och gick i gips i 8 veckor och hadde 10 metall stift i handleden/handen..
Jag är högerhänt.. höger handled var helt förstörd 8 stift i den.
Och så bröt jag vänster tumme 2 stift där..
Har nu varit utan gipsi snart två veckor och kan inte röra min handled nå mycket alls.. ca 1,5 cm neråt inget uppåt och inget åt sidorna.. har förstått att det blir mycket träning för mig att komma tillbaka. Går till sjukgymnast ofta.
bifogar några bilder på röntgen bilder och ärr..

Bifogat

• röntgen.jpg
    röntgen.jpg
    233.2 KB · Visningar: 253
  • röntgen 2.jpg
    röntgen 2.jpg
    218.4 KB · Visningar: 251
  • röntgen 3.jpg
    röntgen 3.jpg
    229 KB · Visningar: 163
  • ovansidan höger.jpg
    ovansidan höger.jpg
    216.1 KB · Visningar: 329
  • undersidan höger.jpg
    undersidan höger.jpg
    216.8 KB · Visningar: 330

lindbergvtr

fightermike
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
glömde skriva vad jag undrade över.. vad tror ni jag kommer få ut av mina försäkringsbolag??
Mina stora intressen

på sommrarna kör jag motocross och sporthoj.
På vintern kör jag skoter..
tränar på gym året om..
inget kan jag ju göra på länge och min läkare har sagt att jag ska förbereda mig på att jag kanske inte kan hålla på med mina intressen längre med tanke på hur pajad min handled var..

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
625 -06
bra svar...

Allt beror på vad den slutgiltiga invalid% blir på handen(efter2-3år).
Jag har 2% på mitt pekfinger och det fick jag 18papp för.
Sen kommer det ju pengar för sveda och värk, det kan ju bli en hacka det med.

Jag kör en cowboy och gissar på 150tusen... men då gissar jag verkligen också:)

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Det tar minst ett år innan det görs en utredning om rörelsenedsättning. Ny operation och ett år efter att den är gjord osv. Vissa bolag har två-års respittid.Mao det kan ta tid o räkna inte med ersättning inom två år. Nivån är omöjligt att svara på. Krya på dig!

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Hoppas att du inte får några bestående men.

Har undrat samma sak som du, hört mycket om folk som fått pengar för ärr och även nedsättningar i rörlighet, dock absolut inget jag hoppas på att jag behöver göra.

Men ärren finns ju där, nån som har erfarenhet av ersättningar för ärr?

hoppas de är ok att jag lånar tråden lite istället för att göra en liknande

lindbergvtr

fightermike
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
Sveda och värk är väl en fast summa på ca 2300 per månad du är sjukskriven, right?

Ja jag har ingen aning.. trodde det hadde med hur jävla ont man har haft och har.. nått dom kanske bedömmer med läkaren?

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Precis, bara vänta 1-2 år och sedan får du åka till läkaren som skriver ett intyg och status på din handled. Sedan skickar du papprerna till försäkringsbolag där deras nissar bestämmer hur många % invalid handleden är. Sedan beroende på hur många olycksfallsförsäkringar och hur stort försäkringsbeloppet är så betalar dom ut pengar.

/ 3% i vänster benet...

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
glömde skriva vad jag undrade över.. vad tror ni jag kommer få ut av mina försäkringsbolag??
Mina stora intressen

på sommrarna kör jag motocross och sporthoj.
På vintern kör jag skoter..
tränar på gym året om..
inget kan jag ju göra på länge och min läkare har sagt att jag ska förbereda mig på att jag kanske inte kan hålla på med mina intressen längre med tanke på hur pajad min handled var..
Ersättningen blir inte mer eller mindre p.g.a. dina intressen tyvärr.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Det beror helt på hur pass bra försäkring du har. En bra försäkring ersätter ärr efter ett år t ex, bra försäkringar ger även ersättning för rehabilitering, sjukhusvistelse med mera, se dina försäkringsvillkor!

Måste vara anmält när skadan skedde och väldokumenterat hos läkare (vilket jag tror inte är några problem här..?)

Mitt råd är ring ditt försäkringsbolag och ställ dina frågor, de bits inte :pannkyss.

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Fyfan vilka stygn, ser ut som Kenyanska obduktionsstygn på ett lik!! ( Sorry )

Hoppas du blir bättre.

Lillis25

Är vägen för bred kör du för sakta
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
-00a Honda 929
krock

hej på dig själv sitter jag i rullstol för resten av mitt liv jag är bara 27 år och krockade 17 juli 2008 och en kärring kom på fel sida vägen oförsäkrat. blev så att min försäkring fick ta hela smällen. men kompisen sitter själv i rullstol efter att ha gjort en resa som jag men brandkåren sa att jag hade iaf flyggit längst 75 m innan jag slog i backen pch blev medvetslös. du kan ringa så får du lite mer detaljerat förklarnung 0703606800 lillis :yoparty

lindbergvtr

fightermike
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
Det beror helt på hur pass bra försäkring du har. En bra försäkring ersätter ärr efter ett år t ex, bra försäkringar ger även ersättning för rehabilitering, sjukhusvistelse med mera, se dina försäkringsvillkor!

Måste vara anmält när skadan skedde och väldokumenterat hos läkare (vilket jag tror inte är några problem här..?)

Mitt råd är ring ditt försäkringsbolag och ställ dina frågor, de bits inte :pannkyss.

Jo jag har kontakt med mitt försäkringsbolag minst en gång månaden.. men tänkte bara höra här vad ni fått.. för liknande skador..
Jag har både försäkringen på hojen som tänker sveda och värk.. löne bortfall. och sen invliditets grejen sen efter ett år.. sen har har jag en försäkring genom facket som går in efter två år och ger mig då typ samma belopp som då mcförsäkringen kommer att ge mig efter ett år.. Men som sagt jag har ju hellre en hel högerhand en massa pengar.. för nu kan man ju faan knappt göra nått alls.

Fyfan vilka stygn, ser ut som Kenyanska obduktionsstygn på ett lik!! ( Sorry )

Hoppas du blir bättre.

Jo man kommer nog få leva med fula ärr.. dom fick ju i princip lägga skinnet på sidan på min handled både åvan och undersida för att pussla ihop alla ben.. sen sy ihop.
Jo jag håppas och ber att man kommer kunna röra den som förrut

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

lindbergvtr

fightermike
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
Kolla den här tråden, där finns nästan alla svar, och hjälp från kunnigt folk.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=165054

Jo jag har kollat där har inte sett nån som brytit handleden. tänkte då lägger jag jag ut en ny post här med bilder på hur min skada ser ut. och så att ni som gjort er illa och fått pengar kanske vet ungefär vad man kan vänta sig..
personligen skiter jag i pengar jag vill bli återställd.. men samtidigt vill man ju inte bli blåst av försäkringen heller..

Skriv gärna vad ni tror iaf.. tack på förhand

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Min kära lillasyster bröt armen när hon var liten (runt 4-5 år), sen drygt 8 år senare cyklade hon av vägen in i ett träd (det låter för absurt för att vara sant men så var det) och bröt den igen på samma ställe. Hon blev 2% invalid i armbågen vilket gör att hon ej kan böja den på alla sätt, men fungerar precis som vanligt i vardagen.

Har för mig att det stannade på 110.000+ i slutändan

lindbergvtr

fightermike
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
tja

tjenare.. har nu gått lite över ett år sen min mc olycka.. och har nu gjort ett invaliditetsintyg med min läkare och det är skickat till min handläggare på if..
kan röra min handled 14 grader upp och 17 grader ner. in mot kroppen 0 grader och ut 10 grader.. tar emot ben mot ben så det ilar som f..n vid liten belastning åt alla håll.. hoppas dom betalar ut bra för det är inte roligt det här.. har ju 35 år kvar att jobba.. min hela handled kan jag röra 90 grader ner och 87 grader upp..
så vad tror ni??
och ska man alltid överklaga och använda sig av en advokat.. många som säger det..
mvh

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...