Klutt
Medlem
- Gick med
- 7 May 2024
- Hoj
- Honda CB750F 1999
Kör väldigt sällan över 100. Jag utmanar dig att få upp en Intruder i 300- Stor risk att hojen börjar wobbla med den förlängningen/försämringen när du passerar 300 km/h
Kör väldigt sällan över 100. Jag utmanar dig att få upp en Intruder i 300- Stor risk att hojen börjar wobbla med den förlängningen/försämringen när du passerar 300 km/h
Jepp, har som sagt börjat titta åt det hållet istället. Det är en sak om det är något som besiktningspersonerna slår ner på av ren princip och en annan när det är en faktisk fara.
- Stor risk att hojen börjar wobbla med den förlängningen/försämringen när du passerar 300 km/h
Jo, men det där är en grej jag ofta ser här. Det är väldigt polariserat med vilka risker som är kosher. Köra i 300 är helt ok, medan man är helt dum i huvudet om man puttrar fram i 70 med öppen hjälm.ni är för roliga.
det absolut inget problem att förlänga en gaffel
dock inte med den där amazon mojäng, men med längre gaffelben.
tänk nu en gång till, hur många sänker inte gafflen på en rr hoj båda 2-3 o 5 cm . dom blir väl inte livs farliga för det.
jag har kört lång gaffel halva mitt liv båda 10" o längre, jag gjorde min uppkörning till körkort på en harley chopper med 10" förlängd gaffel. o hör o häpna. jag lever ännu.
jag har byggt en hel del lång gaffel harleys genom åren.
det viktiga är att försprånget är rätt, annars kan det bli spännande.
har ser ni hur man mättar försprång
Jo, men det där är en grej jag ofta ser här. Det är väldigt polariserat med vilka risker som är kosher. Köra i 300 är helt ok, medan man är helt dum i huvudet om man puttrar fram i 70 med öppen hjälm.
300 på en Intruder med kinaförlängare på framgaffeln och öppen hjälm, kan vi enas om att det är dumt i alla fall?
Mvh
- Att den börjar wobbla, menar du?Det räcker väl att vi enas om att det är extremt osannolikt?
- Att den börjar wobbla, menar du?
; )
ni är för roliga.
det absolut inget problem att förlänga en gaffel
dock inte med den där amazon mojäng, men med längre gaffelben.
tänk nu en gång till, hur många sänker inte gafflen på en rr hoj båda 2-3 o 5 cm . dom blir väl inte livs farliga för det.
jag har kört lång gaffel halva mitt liv båda 10" o längre, jag gjorde min uppkörning till körkort på en harley chopper med 10" förlängd gaffel. o hör o häpna. jag lever ännu.
jag har byggt en hel del lång gaffel harleys genom åren.
det viktiga är att försprånget är rätt, annars kan det bli spännande.
har ser ni hur man mättar försprång
Var har jag skrivit att jag inte har kört den?Men ärligt: random snubbe med mindre än ett år på forumet vill länga gaffeln på ett olagligt vis, har ännu inte kört hojen men frågar oss hur mycket det kommer påverka hans hoj - vad fan svarar man?
Var har jag skrivit att jag inte har kört den?
varför det, man lever bara en gång. man kan bara ångra det man inte har gjort300 på en Intruder med kinaförlängare på framgaffeln och öppen hjälm, kan vi enas om att det är dumt i alla fall?
Mvh
- Fladdrar inte spännena på packväskorna redan vid 290?varför det, man lever bara en gång. man kan bara ångra det man inte har gjort
Jag tänker inte använda förlängarna jag beställde, då jag inte har lust att vara med om att framgaffeln knäcks för att gängorna inte kan ta belastningen.Sänk den istället, den kommer att bete sig så mycket bättre på vägen, betydligt mer lättsvängd (utan att vobbla, inte ens litegrann),
Visserligen så tar fotpinnarna i lite tidigare men vafan, det är ju ingen räserhoj.
Min har ett par stötdämpare bak som är ööööhm, 290 mm typ. Har jag för mig. Gaffeln är sänkt 23 mm. Dessutom så ser den oerhört mycket bättre ut! Original så påminner röven ju om nån veterancross...
Största nackdelen med chassit på den hojen är den osannolikt spinkiga framhjulsaxeln, den är ynka 15 mm!
Parar man det med förlängarna så har man ju inte direkt förbättrat redan tveksamma vägegenskaper.
Jag instämmer i den tidigare kören & uppmanar dig att skicka tilbaka eller slänga möget!
Hojta gärna till om du behöver andra tips om den hojen, de kan bli rätt balla trots allt.
Mvh.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |