Hur mycket pengar vill Du vinna?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
OneSport skrev:
Vem vill väl inte bli rik! Man var går smärtgränsen?

/OneSport

Smärtgärns? vad? Jag förstår inte frågan. En övre gräns? Varför? Är väl snarare så att det finns en nedre gräns för när man är rik.. Sen är man bara rikare, djävligt rik, snorrik, ofattbart rik, gud... :tungan
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
SÅ mycket som möjligt....

Jag och några kompisar har funderat i lite andra banor, hur mycket pengar måste man vinna innan man kan snyta sig i chefens slips och aldrig mer jobba en dag?
(inte för att jag skulle göra det, min chef är shysst)

När har man vunnit nog för att leva flådigt resten av livet utan att behöva dra in mer stålar? (förutom räntor/avkastning av kapital)

Om jag vinner 5mille, så räcker ju inte det så jäkla långt, eftersom man förmodligen skulle köpa leksaker för en mille direkt, leksaker som sedan kostar i fortsättningen....
 

OneSport

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
KTM 625 SXC
Justa MC 2 mille, bilar 5, hus 20, brudar 10, resor 10, livvakter 2, advokater 5. Det blir 54 mille - varje år. :D :D

/OneSport
 

MikkE

Guest
Man vill ju alltid ha pengar. Allt omkring oss handlar ju om pengar.
Men att få 50 miljoner eller så vore ju inte dumt.
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Har man 10 miljoner kronor kan man leva som på normalinkomst bara på räntan och vettiga placeringar, MEN! Vem vill leva som på normalinkomst om man har 10 mille på bankkontot? Så vettig hade inte jag varit 3 mille hade rykt ganska direkt kan jag säga. :3freak
 

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
En liten YZF
OneSport skrev:
Justa MC 2 mille, bilar 5, hus 20, brudar 10, resor 10, livvakter 2, advokater 5. Det blir 54 mille - varje år. :D :D

/OneSport


Lite till får du att punga upp, om du har 20 hus och bara reser 10ggr per år så står ju 10 av husen tomma ett år, eller åker du bara till dom husen med brudar i?

Punga upp mer pengar och skaffa 10 brudar till och res 10ggr mer på ett år så ordnar det sig :D :tummenupp
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Empa skrev:
Lite till får du att punga upp, om du har 20 hus och bara reser 10ggr per år så står ju 10 av husen tomma ett år, eller åker du bara till dom husen med brudar i?

Punga upp mer pengar och skaffa 10 brudar till och res 10ggr mer på ett år så ordnar det sig :D :tummenupp


Tror han syftade på att husen/huset kostar 20millar om året.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
som någon sa tidigare, kring 50 mille vore lämpligt. Det ska vara så att man kan bränna ganska mycket pengar och aldrig mer arbeta.
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
japp...Skulle det bli 54 mille skulle jag nog passa.
känns jobbigt... för stor press...å sånt...eller nått....



Skum fråga.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
honkiie skrev:
...aldrig mer arbeta.
Låter ju jävligt kul om du frågar mig. :rolleyes:

En vecka hemma får en att klättra på väggarna.

Nä, lagom med dollars att man slipper kolla på prislappen vad saker och ting kostar.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
hållundan skrev:
Låter ju jävligt kul om du frågar mig. :rolleyes:

En vecka hemma får en att klättra på väggarna.

Nä, lagom med dollars att man slipper kolla på prislappen vad saker och ting kostar.

det längsta jag varit hemma med stämpling är kring tre månader tror jag, det var fan mitt livs bästa tre månader. Tycker synd om er som har så tråkigt hemma att ni vill vara på jobbet. Iofs så har ni alla mycket roligare jobb än mig men hursomhelst så sysslar jag hellre med nånting som jag gillar att göra än arbetar.
 

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
Jag skulle vara fullkomligt nöjd med att vinna högsta vinsten på triss, 25klök/mån i 25 år. Då skulle jag fortsätta att jobba ett år eller två, medans jag funderade på vad jag vill göra när jag blir stor och samtidigt spara på mig ett bunt pengar. Tror inte det skulle kännas bra att vara helt ekonomiskt oberoende. I början kanske, men inte i längden.
 

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Nykvarn
Hoj
-
Alltså...
Jag tar gärna emot pengar så jag kan köpa en villa med dubbelgarage. Mer än så behövs liksom inte för jag är ganska nöjd med resten.... Behöver inte ens vara en stor villa, 100 till 150 kvadrat...

Jo, en ögonoperation skulle inte sitta fel heller. Runt 30 000:- till med andra ord.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Varje gång jag drömmer om Lottovinsten så vinner jag alltid 3,4 mkr?! :va :confused:

Så jag hoppas det blir den summan!!!! :Bugar
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Rasorblade skrev:
Varje gång jag drömmer om Lottovinsten så vinner jag alltid 3,4 mkr?! :va :confused:

Så jag hoppas det blir den summan!!!! :Bugar
Jag drömmer alltid att jag vinner 74 miljoner o_O
Jävligt udda....
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
iofs så vore det roligt att vinna miljardbelopp så man kan göra galna excentriska saker som att ha neil young som trubadur på förfesten eller nånting liknande riktigt osmakligt slösaktigt. Eller varenda gång man är ute och kör i sin kungakrona och mantel och börjar få slut bensin så kommer en helikopter med en ny motorcykel och så lämnar man bara den gamla med påskrivet ägarbyte.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top