Hur mycket större blir stället???

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
tror du har helt fel ställ. Jag väger 60 kg och fick knappt på mej en 48. det var ju iof ett halvarson, men ändå...

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
KalleNorton skrev:
tror du har helt fel ställ. Jag väger 60 kg och fick knappt på mej en 48. det var ju iof ett halvarson, men ändå...

är du 190cm lång eller ? :va
Du kan väl inte mena att du är för stor för 48 på 60kg ?

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Jag kommer nog väga ca: 76 kilo nästa sommar, om jag inte bryter ett nyckelben och två revben till... Frågan är då? passar stället då???
:confused:

stifmaister

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
CBR 600
(MARCUS) skrev:
Jag kommer nog väga ca: 76 kilo nästa sommar, om jag inte bryter ett nyckelben och två revben till... Frågan är då? passar stället då???
:confused:

:( ingen expert men e ju riktigt tveksam till det. Jag hade gått på ett 50! har själv ett stl 50 som sitter bra, 182cm 66kg

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Jag är 182cm och väger inte ens 70kg,hade ett alpinestars ställ i storlek 48 och det satt ruggit tajt hade svårt att både röra mig och att andas första månaden i det stället men sen satt det perfekt.

Du skulle nog satsat på en större stl..

Hazel

Ge mig en SP-1a
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
CeBeÄrr 600
stifmaister skrev:
:( ingen expert men e ju riktigt tveksam till det. Jag hade gått på ett 50! har själv ett stl 50 som sitter bra, 182cm 66kg

Jisses vad mycket flugviktare det finns här, den ena efter den andra är över en och åttio och väger inte ens in på 70 pannor (absolut inget personligt). Jag trodde att jag var smal som är 183/73... :lol Vi SHare kanske inte hinner käka ordentligt..?

Hur som helst - det är ju vanligt med ställ i stl 54, 56 osv. Vem fan är de avsedda för om killar på över en och åttio ska åka runt i 48or? Är ni verkligen inte rädda om era kronjuveler? :4skrika

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Hazel skrev:
Jisses vad mycket flugviktare det finns här, den ena efter den andra är över en och åttio och väger inte ens in på 70 pannor (absolut inget personligt). Jag trodde att jag var smal som är 183/73... :lol Vi SHare kanske inte hinner käka ordentligt..?

Hur som helst - det är ju vanligt med ställ i stl 54, 56 osv. Vem fan är de avsedda för om killar på över en och åttio ska åka runt i 48or? Är ni verkligen inte rädda om era kronjuveler? :4skrika

Jag har nyligen tjackat ett Arlen Ness Velocity Stl 48. Sitter dödsskönt över ballen, inga jobbiga sömmar alls. Jag är 178 lång, väger 66kg. Tror nästan mitt ställ t.o.m sitter lite slappt, fast jag köpte till en rejäl ryggplatta ala nätbrynja så den fyller yt ok.. Men jag kan ändå stå och så utan problem.. Är det för stort ändå tro?

EDIT: Har iof inte kört med det än men men..

Hazel

Ge mig en SP-1a
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
CeBeÄrr 600
P@trik skrev:
Färsäkringsbolaget stal mina matpengar.... :4skrika

Ha ha, misstänkte det.. Bensinbolagen och däckfirmorna har tunnat ut min matkassa också, har inte råd att bulka längre, har legat på konstant deff..
Kanske kan ordna upp sig i vinter? Jul om inte annat? :tomten

Edit: Rejvis, vad har du för stl på ditt ställ..? :crash

Last edited:

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
(MARCUS) skrev:
Har precis inhandlat ett nytt Alpinestars TZ1 två delat ställ. Storlek 48. Jag är 183 och väger 70 kg. Det känns så himla tight. Hur mycket går det ut sig?... Är det kanske rätt storlek? Man kommer ju lägga på sig några kilo, under vintern med all gymträning. Så man klarar att sitta kvar på hojen.

Tacksam för svar... :tummenupp
Mvh (MARCUS)

Jag har ett TZ1 storlek 48 är 182,5 och väger 70-71

Jag är således lite kortare och fetare, fast inte såååå mycket! Stället sitter bra på mig, men jag får inte plats med mer en ett par långkallingar... (det är kallt nu)

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Det lutar att jag åker till Lelles på lördag & byter till storlek 50, i alla fall provar...

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
(MARCUS) skrev:
Det lutar att jag åker till Lelles på lördag & byter till storlek 50, i alla fall provar...

Men ge dig nu! Vi är två till i din storlek som har TZ1, både jag och Marcus har 48, så varför skulle det inte passa dig???
Om du tränar mycket under vintern så kommer fortfarande stället att passa! iaf om jag tränar armar och överkropp skulle stället sitta bättre! Det är nämligen på överarmar och axlar mitt ställ sitter lösast! (magen sitter det tjatast, men jag rätt stort ryggskydd... eller...)

/Den korta och tjocka

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
(MARCUS) skrev:
Många olika bud, hur är det egentligen??? :confused: :confused: :confused:

Ett skinnställ skall vara tight!.
Jag är 180 cm 96 pannor. Jag kör med storlek 52.
Stället töjer sig mycket. Räkna med en halv storlek. :va ( kanske låter mycket men jag talar av erfarenhet. jobbar extra med mckläder)

Mvh Runken

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
triple skrev:
Men ge dig nu! Vi är två till i din storlek som har TZ1, både jag och Marcus har 48, så varför skulle det inte passa dig???
Om du tränar mycket under vintern så kommer fortfarande stället att passa! iaf om jag tränar armar och överkropp skulle stället sitta bättre! Det är nämligen på överarmar och axlar mitt ställ sitter lösast! (magen sitter det tjatast, men jag rätt stort ryggskydd... eller...)

/Den korta och tjocka

Det är låren och vaderna det är tightast på, kan ej få under ett underställ, bara en t-shirt... :brinnerup

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
stifmaister skrev:

men va fan gosse du måste vara undernärd, vi är lika långa men jag väger 50 kg mer än dej, nu är ju frågan om jag är fet eller du undernärd :D

HanneZ

Guest
Hazel skrev:
Hur mycket det töjer sig måste väl bero på hur litet det är från början? jag fattar inte varför man ska klämma in sig i ett mini-ställ, det låter ju sjukt obehagligt. Hur går det med pungen etc..? :3freak

Jag har ungefär samma mått som trådstartaren och jag har ett Spyke storlek 52 el 54 el nåt sånt och det får jag fanemej kränga på mig.

Är det för att kapa hundradelar i minskat luftmotstånd vid RR eller? Det bör väl knappast vara mindre säkert att ha ett ställ som det går att röra sig i om man skulle åka av, stället lär inte lossna och sticka iväg av sig självt för det.. Eller? :7peta
Den som kört omkull med ett för stort ställ vet varför man vill att de ska sitta bra!

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
(MARCUS) skrev:
Det är låren och vaderna det är tightast på, kan ej få under ett underställ, bara en t-shirt... :brinnerup

Mina hanskar va för små när jag köpte dom, jag fick i handen med nöd våld och vasselin och då klämde dom som fan, så jag stoppade händerna i en hink med varmt vatten och blötte upp skinnet ordentligt, sen hade jag hanskarna på mej ca 30 min och hängde upp dom sen på tork, när dom nästan va torra tog jag fett och gnuggade in dom rikligt och hängde upp dom igen, när dom sen va torra satt dom perfekt och va jätte mjuka av fettet. nu när hösten är här så har dom töjt sig så mycket att dom nästan är för stora.

Tror nog att om du lägger dej i ett badkar med varmt vatten och ligger en halvtimma sen har på dej det en stund till kommer det att bli bra, jag fick tipset från en skinnmakare, good luck

HanneZ

Guest
Innan du följer arnolds tips så pröva att använda stället nån månad så ska du se att de sitter fin fint!

/ Hannes

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...