amullo
Italiensk Allroad
Ducati är generellt för högt drevade från fabrik.
Gick upp +2 ibak på min MTS1200 och det blev en skillnaqd till det bättre. Visst, den varvar lite mer på motorväg, men so what? Orkar fortfarande inte ur 6:ans växel i verkligeheten.. Inte på den tiden jag ligger på fullgas iallafall.
Toppfarten på en HYM 821 kommer du KANSKE upp i på Anderstorps rakan eller om du löder på motorväg. I vilket fall är det få gånger och långt imellan.
Personligen hade jag valt att gå ner ett kugg fram och prova. Kostar inte mer än någon hundralapp och en kedjespänningsjustering att testa. Var dock varnad.. Du kommer inte känna en massiv skillnad, annat än att du kommer att uppleva att du måste växla upp tidigare/snabbare än innan på acceleration. Det är först när du kört ett tag som du märker att du inte växlar ner lika ofta på landsväg som innan och att hojen är trevligare i staden.
Gick upp +2 ibak på min MTS1200 och det blev en skillnaqd till det bättre. Visst, den varvar lite mer på motorväg, men so what? Orkar fortfarande inte ur 6:ans växel i verkligeheten.. Inte på den tiden jag ligger på fullgas iallafall.
Toppfarten på en HYM 821 kommer du KANSKE upp i på Anderstorps rakan eller om du löder på motorväg. I vilket fall är det få gånger och långt imellan.
Personligen hade jag valt att gå ner ett kugg fram och prova. Kostar inte mer än någon hundralapp och en kedjespänningsjustering att testa. Var dock varnad.. Du kommer inte känna en massiv skillnad, annat än att du kommer att uppleva att du måste växla upp tidigare/snabbare än innan på acceleration. Det är först när du kört ett tag som du märker att du inte växlar ner lika ofta på landsväg som innan och att hojen är trevligare i staden.