hur mycket tränar ni fyskiskt

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Tränar en del, däremot vill jag att snön ska försvinna så man kan få träna lite på utebanor!

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Tränar styrketräning nu 5 dar i veckan ibland dubbla pass på lediga dar sen är det 3 pass MMA träning också har isdäcken åkt på 450:in så det blir 2 svängar ca:3 timme per vecka + att jag lägger in en annorlunda grej per vecka som att springa uppför sandtaget,skidor,bergsklättring eller något jag inte prövat tidigare.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Peaceinn skrev:
Tränar styrketräning nu 5 dar i veckan ibland dubbla pass på lediga dar sen är det 3 pass MMA träning också har isdäcken åkt på 450:in så det blir 2 svängar ca:3 timme per vecka + att jag lägger in en annorlunda grej per vecka som att springa uppför sandtaget,skidor,bergsklättring eller något jag inte prövat tidigare.
Vad tävlar du i då?

a_xc

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
ZX-6R
bad santa skrev:
iofs finns det en tränings tråd men jag tycker denna fråga inte riktigt passar in
hur mycket fysik träning kör ni bla nu under offseason
själv tränar jag fys 4dagar i veckan och styrka 3dagar sen någondags vila
är detta bara en själv som är så tränings fixerad :confused: eller satsar de flesta nästan bara på körträning?

minst 6 dagar i veckan! inte kul o köra i snön

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Tränar hockey 4-5 ggr i veckan.
Bra träning så man orkar köra på banan i sommar.

Mer muskler är ju bra att ha när man kraschar också så man klarar av smällen bättre.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Gymmet 3-4 ggr i veckan
äta rätt ge fan i ölen efter jobbet :)

Träning är grymt viktigt för att hålla flåset uppe...hade gärna kört hoj iställe för att ligga på gymmet men man är ju inte gjord av pengar precis..

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Styrketräning 6 dagar i veckan + lite extra på löpbandet efteråt 3 dagar i veckan. Verkar så onödigt att få träningsvärk efter en RR-träning. Det tänker jag inte få mer.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Oj oj oj, vad alla tränar! :3freak
Själv har jag efter åratal av noll träning faktist börjat köra i bostadsrättsföreningens gratisgym två ggr i veckan, en timme i taget. Inte för att det behövs för racingens skull för jag har aldrig varit trött efter ett race (helt sant!) men efter 2005 års "kass-nacke-och-rygg-vår" så tänkte jag stärka upp mig lite. Går till och från jobbet varje dag också, perfekt sätt att vakna på!
Ni som tränar 5-6 gånger i veckan och mer har ju gjort det till en väldigt stor del av ert liv, inget fel i det men det skulle inte funka för mig...

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
gym 4 dar i veckan plus går t skolan 3 km varje dag typ...lika bra att träna då jag kroknade efter halva loppen varje race förra året

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1 -98
Spelar hockey 4ggr i veckan
Gymmar 4-5ggr veckan
och tar tidiga promenader före frukost samt äter gi mat.
Man måste ju fixa formen inför beach 2006 nu :)

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
F042 by NFR
Gymmet 2 gånger i veckan. Torrbrytning på lekparkens gunghästar en gång i veckan. :)

Kör mycket sittupps och annat som stärker mag och rygg muskeler. Bra också med träning för armar.

Någon som tränar balans speciellt ?

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Spelar innebandy 1 gång/vecka + att jag har ett ganska fysiskt arbete, men måste börja träna mer eller iaf röra på mig mer under vintern så fläsket försvinner.

På sommaren är det bättre, då badar jag en hel del och åker jetski.

Visserligen har jag ingen hoj än så jag vet inte hur det påverkar åkningen hurvida man är tränad eller inte. Har bara åkt körskoletiden vilket inte är speciellt mycket.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Olof.B skrev:
Spelar innebandy 1 gång/vecka + att jag har ett ganska fysiskt arbete, men måste börja träna mer eller iaf röra på mig mer under vintern så fläsket försvinner.

På sommaren är det bättre, då badar jag en hel del och åker jetski.

Visserligen har jag ingen hoj än så jag vet inte hur det påverkar åkningen hurvida man är tränad eller inte. Har bara åkt körskoletiden vilket inte är speciellt mycket.

I det här fallet handlade det nog t o m mest om racing.. :tummenupp

Även om det verkade bli lite off topic där...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln