Alla stackare som får sin nattsömn förstörd och även efterföljande arbetsdag skiter nog fullständigt i om det var en Ducce med skönsång eller en vidrig HD-cykel.
Visst, jag håller med dig om det. Men jag anser att det är en jäkla skillnad på att låta mycket och låta illa.
De hojar jag hör in i mitt hem (bor centralt) är uteslutande HD:s som låter så jävla högt, vasst och illa. De flesta HD låter precis så eftersom ägarna verkar vilja ha det hemskaste ljudet de någonsin kan framhäva ur sina rör. De kör ju också genom 3 växlar på fullgas inne i staden hela tiden från stillastående, antar att det är det som krävs för att nå 50km/h på en sådan?
Visst, det finns vissa sportmoppar/streetfighters framförda av unga individer som kör satan i tätorter också men dels försvinner de bort snabbt, dels kör de oftast bara en säsong. Till skillnad från HD-åkarna kör de inte heller 27 varv genom staden på en eftermiddag. Varje fin dag, år efter år...
Men du behöver inte oroa dig att jag väcker din nattsömn. Dels sover jag på nätterna och så har jag ett väldigt kvävt orginalsystem på min hoj. Skulle jag inte haft det så hade jag, precis som jag gjort med tidigare hojar, smygt ut ur staden. Staden är ju bara en transportsträcka till mc-åkningen.