Hur ofta blir ni stoppade

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Klok kille... Not...

Om jag är klok eller inte, det bryr jag mig inte om, vet bara att får jag på mig ett skinnställ så tror jag nästan att jag kommer köra ändå snabbare en vad jag gör idag, tar jag risken ? ja det gör jag.

Är jag räd om mitt liv, inte för 5 öre det är ändå helt rökt.

Jag har inte heller kört med ställ ... men håller på att lära mig (fegar ur när det börjar släppa :rodnar ) :)

Bara träna men ta det försiktigt så du inte går omkull, när det väl släpper så kan det lätt bli för mycket, jag hade turen o fick ett lättare ställ men kunde lätt blitt värre om jag skulle kört lite fortare/lutat lite mera.

http://www.youtube.com/watch?v=0wF4MirdSzE

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Ang. personlighetsklyvning vilken var din ståndpunkt till Årsta tragedin kontra till denne omogne yngling som kör utan körkort, skulle vara intressant att veta om du vågar svara.
Den avgörande skillnaden är att vi här har en förvirrad, omogen yngling som inte vet sitt eget bästa & är på väg att sabba sina chanser till ett körkort & som väcker mina faders känslor. Viljan att förhindra en tragedi. Samt att jag är en tar risker men är vis nog att avgöra når & hur, har kör hoj så länge att jag anser mig vara erfaren, mogen & klok.
Jag själv har större förmåga, erfarenhet till att bedöma om det är läge att stanna eller dra. Sen kan du inte lyfta en text ur sitt sammanhang, texten skrevs i ett läge då polisen hetsat en yngling till döds & pöbeln på SH trumfade över varandra i sin iver att visa hur de fördömde den avlidne & hans familj; samtidigt som de skenheligt trumfade över varandra om vem som var skenheligt laglydigast. Fy Fan vilka hycklande kräk!

Otroligt rart av dig att bry dig om mig! :krama Men hade jag tänkt som dig, att jag är för erfaren för att köra ihjäl mig så hade jag starkt övervägt att hitta en mindre farlig hobby! Som tex schack el sy är också roligt! För vem som helst kan råka ut för en olycka, även den mest erfarne. Som tex ezzo! Så kör försiktigt och lagligt nu i sommar så att du kan förgylla våran tillvaro ännu en mörk vinter med det ordbajseri :hihi

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Kan man trafikregler och om man kör utan att vingla runt så är nog sannolikheten att åka fast väldigt liten. Polisen kanske har tråkigt om det är lågtrafikerat så stannar de bara dig för en rutinkontroll. (Bil) Jag har aldrig blivit invinkad när jag har kört förbi en kontroll då jag körde under hastighetsbegränsningen men det är väl samma där, är det lugnt så tar det väl bara första bästa och vinkar in personen.

Det känns som att det finns mycket som kan hända när man kör.. Krascha hojen, motorhaveri eller du kanske får soppatorsk eller något tekniskt fel. Inte bara tänka på att du kör bra, finns annat som kan hända med.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...