Det beror ju på dig själv!..
Har du hela mc stället å håller hastigheten blir du nästan aldrig stoppad.
Men kommer du i för hög hastighet eller utan mc kläder är det ganska vanligt å bli stoppad!..
Du är skyldig att kolla upp om fordonet du kör är skattat, försäkrat, påställt och inte har körförbud, det är föraransvar på det, inte ägaransvar, så du brast lik förbannat.
Du kan lika gärna ställa av hojen/säga upp försäkringen eftersom den inte gäller om du övningskör på egen hand utan körkort.
Att du har fått svart på vitt pga kuggad uppkörning att du inte kan hantera hojen i kurvorna är väl ett ganska stort tecken på att du inte ska ut och vingla i trafiken på egen hand? Om du dessutom har kört en hel sommar, och fortfarande inte har lärt dig hantera hojen, så behöver du verkligen hjälp av någon som kan.
Funderar lite nu. Du är orolig för ditt lämp, hur roligt har du när du är ute och kör och behöver titta dig runt hela tiden efter poliser?? Känns som du är lite nojjig och kanske kan fokusera dig för mycket efter just kontroller.
På hoj blev jag kollad 4-5 gånger kanske förra året. I bil ca 50.
Jo det är väl framför allt lämpet jag är oroligt över. Men att hela tiden behöva oroa mig för polisen är en utan anledningarna till att jag bestämde mig att fixa kortet. Det förstör njutningen utav hojåkningenMan blir ju helt livrädd när de lägger sig bakom en eller bara ser en på andra sidan motorvägen
![]()
SH är ett märkligt forum där man ena dagen ryggdunkar & önskar lycka till en mc förare som kört mc utan körkort i två säsonger, för att tidigare öst galla & okvädesord över en annan som körde ihjäl sig körande just utan körkort. Avsaknaden av körkort var ett av huvudargumenten för häcklarna mot den avlidne.
Det finns stora likheter mellan killarna båda körde bana & överskattade sin körförmåga i trafiken. Vi får väl hoppas att denne gynnare inte skadar sig själv eller ännu värre någon annan. Konsekvens efterlyses!
SH är ett märkligt forum där man ena dagen ryggdunkar & önskar lycka till en mc förare som kört mc utan körkort i två säsonger, för att tidigare öst galla & okvädesord över en annan som körde ihjäl sig körande just utan körkort. Avsaknaden av körkort var ett av huvudargumenten för häcklarna mot den avlidne.
Det finns stora likheter mellan killarna båda körde bana & överskattade sin körförmåga i trafiken. Vi får väl hoppas att denne gynnare inte skadar sig själv eller ännu värre någon annan. Konsekvens efterlyses!
Rädd om livet kommer jag även vara efter jag har fått kortet! Den dagen jag kör på ett sådant sätt som äventyrar mitt liv kommer jag sälja hojen. En stor skillnad mellan mig och christopher är att jag vill undvika snutenHaha du ska väl vara den sista som ska snacka om att vara konsekvent? Bajsar ord i varje tråd och försöker provocera folk
![]()
Hmm, en nyreggad kille som har en r1:a och kör utan körkort och tycker att allt utom sporthojar är stora mopeder. Har tydligen också blivit stoppad ett par gånger när han kört oförsäkrade/avställda fordon.
Ts är nog en riktig mönstermedborgare som aldrig kommer förekomma i olyckstråden.![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |