Hur ofta blir ni stoppade

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Att bli stoppad är väl den minsta faran, om du skadar någon annan kan du glömma hojkörning och allt annat som kostar pengar.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Stoppad 1 gång på 4 år.

Brorsan har haft kortet lite kortare än mig och han har blivit stoppad flera gånger. Kört annan hoj, och kanske kört lite snabbare :hihi

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Förra året i augusti tog jag MC-kort, året innan samma tid för bil. Jag har blivit stoppad 7 ggr totalt varav 3 på mc och en av dem var en så kallad flygande besiktning. När polisen såg att allt var frid och fröjd så fick jag en 20 min pratstund om allt mellan himmel och jord, kul att de tar sig tid :)

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Om jag vorde du skulle jag bita i det sura äpplet och pynta en ca tre lektioner och boka upp en ny tid för uppkörningen.
Det är väl en sak att du körde hela förra sommaren.... men iom att du har så lite kvar innan du har lappen och slipper bry dig om polisen (annat än vid kommande fortkörningar ;) ) så skulle inte jag chansa iaf.

Det skulle ju bara vara för j* surt att tappa lämp etc etc då det är så lite kvar. Vetskapen om att det kommer att dröja 1-2? år innan du kan få riktigt kort då det bara var några veckor kvar men du inte kunde hålla dig...

OCh för att att du ska få ut mesta möjliga av körlektionerna så säg att du vill ha minst 2 av de 3 på kurvig landsväg för att öva plasering. Det kommer inte körskolan att ha nått problem med.
3:e lektionen kan vara vad annat du & körläraren vill öva på/kolla upp.

Ang placering så kör jag hyffsat efter rekomendationerna från SMC samt det körskolläraren sa "Tag plats!"
dvs visst ska man svänga höger så lägger man sig till höger om mitt linjen, men inte så pass att en bilist får för sig att köra upp vid sidan.

Helt övertygad om att du med 2-3 lektioner tar uppkörningen nästa gång. (och som sagt, eftersom det är både så lite pengar och tid det handlar om ... varför chansa? )

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Du måste vara någon form av bevis för att folk i Köping är annorlunda, till skillnad från Micke å Toobe (I en annan del av köping, såklart) :tungan

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Falupoliserna är som mygg
Överallt, jävligt jobbiga och biter en så fort dom kommer åt :huvet

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Det beror ju på dig själv!..
Har du hela mc stället å håller hastigheten blir du nästan aldrig stoppad.
Men kommer du i för hög hastighet eller utan mc kläder är det ganska vanligt å bli stoppad!..

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Det beror ju på dig själv!..
Har du hela mc stället å håller hastigheten blir du nästan aldrig stoppad.
Men kommer du i för hög hastighet eller utan mc kläder är det ganska vanligt å bli stoppad!..

Du bor ju i Göteborg :) Hade inte du kunnat vara min handledare?

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Du är skyldig att kolla upp om fordonet du kör är skattat, försäkrat, påställt och inte har körförbud, det är föraransvar på det, inte ägaransvar, så du brast lik förbannat.

Du kan lika gärna ställa av hojen/säga upp försäkringen eftersom den inte gäller om du övningskör på egen hand utan körkort.

Att du har fått svart på vitt pga kuggad uppkörning att du inte kan hantera hojen i kurvorna är väl ett ganska stort tecken på att du inte ska ut och vingla i trafiken på egen hand? Om du dessutom har kört en hel sommar, och fortfarande inte har lärt dig hantera hojen, så behöver du verkligen hjälp av någon som kan.

Jo jag vet att det är mitt ansvar som förare att kolla upp det, men seriös om en polare lånar ut en bil så räknar man med att det inte är körförbud. Jag hade åtminstone aldrig lånat ut ett fordon som det var körförbud på! Men som tur var så slapp jag böter båda gångerna :banana

Du har fel gällande trafikförsäkringen. Den gäller visst även om man saknar kk, så vore väldigt dumt av mig att ställa av hojen :tungan

Haha ut och vingla i trafiken :D Riktigt så illa är det väl inte. Tyvärr så ökade jag farten så fort jag lärde mig hantera hojen och tänkte inte på att placera mig rätt(enligt vv). Har tagit 1 lektion på körskola och han ansåg att landsvägskörningen såg riktigt bra ut :) Dock så var uppkörningsinspektör riktigt nitisk och vägarna han valde åt mig var riktigt svåra. Dessutom så tror jag att de är hårdare mot privatister :(

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Funderar lite nu. Du är orolig för ditt lämp, hur roligt har du när du är ute och kör och behöver titta dig runt hela tiden efter poliser?? Känns som du är lite nojjig och kanske kan fokusera dig för mycket efter just kontroller.

På hoj blev jag kollad 4-5 gånger kanske förra året. I bil ca 50.

Jo det är väl framför allt lämpet jag är oroligt över. Men att hela tiden behöva oroa mig för polisen är en utan anledningarna till att jag bestämde mig att fixa kortet. Det förstör njutningen utav hojåkningen :( Man blir ju helt livrädd när de lägger sig bakom en eller bara ser en på andra sidan motorvägen :brinnerup

tkdrille

Guest
Jo det är väl framför allt lämpet jag är oroligt över. Men att hela tiden behöva oroa mig för polisen är en utan anledningarna till att jag bestämde mig att fixa kortet. Det förstör njutningen utav hojåkningen :( Man blir ju helt livrädd när de lägger sig bakom en eller bara ser en på andra sidan motorvägen :brinnerup

Jo för de kan inte vara njutning om du är så orolig för det. Sen är de inte värt det faktiskt. Sen dessutom uppå allt är att du kommer känna att de är jäkligt skönt med rätt behörighet till de du kör. Så skynda på och skaffa de är ju säsong påg.

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Hmm :va, en nyreggad kille som har en r1:a och kör utan körkort och tycker att allt utom sporthojar är stora mopeder. Har tydligen också blivit stoppad ett par gånger när han kört oförsäkrade/avställda fordon.

Ts är nog en riktig mönstermedborgare som aldrig kommer förekomma i olyckstråden. :tummenupp

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
SH är ett märkligt forum där man ena dagen ryggdunkar & önskar lycka till en mc förare som kört mc utan körkort i två säsonger, för att tidigare öst galla & okvädesord över en annan som körde ihjäl sig körande just utan körkort. Avsaknaden av körkort var ett av huvudargumenten för häcklarna mot den avlidne.
Det finns stora likheter mellan killarna båda körde bana & överskattade sin körförmåga i trafiken. Vi får väl hoppas att denne gynnare inte skadar sig själv eller ännu värre någon annan. Konsekvens efterlyses!

mojja83

Guest
SH är ett märkligt forum där man ena dagen ryggdunkar & önskar lycka till en mc förare som kört mc utan körkort i två säsonger, för att tidigare öst galla & okvädesord över en annan som körde ihjäl sig körande just utan körkort. Avsaknaden av körkort var ett av huvudargumenten för häcklarna mot den avlidne.
Det finns stora likheter mellan killarna båda körde bana & överskattade sin körförmåga i trafiken. Vi får väl hoppas att denne gynnare inte skadar sig själv eller ännu värre någon annan. Konsekvens efterlyses!

Man får ju hoppas att han får kk då är det ju helt ok att köra ihjäl sig,Nästan lite synd om en ifall man väljer att krama ett träd i 200 knyck efter bogesund eller dom andra rr banorna runt sthlm området.

Tvi för dubbelmoralen på detta forum!!!

Och skål nu dyker vi ner i walkern!!

LiamWis

Medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
BMW F800R
1 Se till att köra lagligt och ha all utrustning på.
2 Kör inte där du vet att de brukar stå. Polisen är vane djur och har sina ställen.
3 Flygande inspektioner körs oftast efter och innan stora helger, dvs då många gärna tar ett glas eller två.
4 Poliser är i regel slöa, så ju sämre vädret är desto mindre chans är det att de står med laser eller vinkar in för blåsa.

Desvärre så vill man ju köra just de soliga och varma dagarna, men vill man vara på den säkra sidan så är det kanske en ide att fundera på nr 4, eller helt enkelt vänta tills du har kortet i handen.

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!

Rädd om livet kommer jag även vara efter jag har fått kortet! Den dagen jag kör på ett sådant sätt som äventyrar mitt liv kommer jag sälja hojen. En stor skillnad mellan mig och christopher är att jag vill undvika snuten :tummenupp Haha du ska väl vara den sista som ska snacka om att vara konsekvent? Bajsar ord i varje tråd och försöker provocera folk :tungan

mojja83

Guest
Rädd om livet kommer jag även vara efter jag har fått kortet! Den dagen jag kör på ett sådant sätt som äventyrar mitt liv kommer jag sälja hojen. En stor skillnad mellan mig och christopher är att jag vill undvika snuten :tummenupp Haha du ska väl vara den sista som ska snacka om att vara konsekvent? Bajsar ord i varje tråd och försöker provocera folk :tungan

Nu är det faktist så att on/offroad erkänt att han har galna/elaksinnade skåningar runt sig som bajsar i hans frukostskål så han är ursäktad :rolleyes::arsele:arsele

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Hmm :va, en nyreggad kille som har en r1:a och kör utan körkort och tycker att allt utom sporthojar är stora mopeder. Har tydligen också blivit stoppad ett par gånger när han kört oförsäkrade/avställda fordon.

Ts är nog en riktig mönstermedborgare som aldrig kommer förekomma i olyckstråden. :tummenupp

Vem som helst kan råka ut för en olycka med eller utan kk. Vad jag tycker väger tyngre än att ha kortet är riskmedvetenhet. Saknar man det så kan man till och med köra ihjäl sig på en yzf750r från 93 :D

rasmussen

Guest
En gång på nio år. Eller ja, vi stod och tankade när dom gled förbi och fick för sig att göra flygande.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...