Hur ofta blir ni stoppade

Tapeworm

"Full fart, spar tid!"
Gick med
16 Apr 2011
Hoj
1998, Kawasaki Ninja ZX-6R
Förra året blev jag stoppad 4 ggr och alla gångerna va ren rutinkontroll, körde alltså lugnt och lagligt (accelererade lite väl en utav gångerna och drog åt mig lite uppmärksamhet men var aldrig över några hastighetsgränser). Så jag skulle nog säga att de spanar lite extra noga när en MC (framför allt sport) kommer åkandes... Så tat' lugnt!

"Den som väntar på nå gott..."

Lycka till med lappen hur som helst!

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Hoj
Kawasaki er-6n
Det spelar nog ingen roll hur ofta alla andra har blivit stoppade,
för att om du har oturen att dem står där och vinkar in dig så e du ganska körd.
Hur kommer du reagera på hojen om en polisbil kör om dig?

Du kommer nog mest fokusera på att kolla om du har snuten i närheten istället för att lära dig.
Skulle du ha oturen att klota/krocka eller skada nån annan utan att du har körkort, så e du ganska körd där med.
Så tänk efter riktigt noga innan, du har inga fördelar med det. Köp ett par lektioner och gör det riktigt annars är risken väldigt stor att du kan få vinka till alla hojåkare från bussen.

Du har ju inte mycket kvar, så absolut inte värt att riskera.

IkilledBambi

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
(r1-99..600rr -08... KTM 690 -07). KTM Rc8 G-punkten speciall edition.
Du skriver att .."Själv så körde jag hela förra säsongen utan kort"... Du blev underkänd pga placering kurva/sväng...

Skit i risker o annat om du har kört en säsong o inte klarar av det mest basic så är det nog jävligt hög tid att titta in hos någon högst ambitiös körskola/psykolog...

jag ska inte kasta sten jag körde oxå själv då det är omöjligt att hitta någon att köra med.. Körde nätter mellan lörda o sönda.. i Industri områden o strax utanför stan. tror inte jag ens såg en polis dom gångerna jag var ute(var inte många dock. paranoia is a bitch)...

Som jag har förstått det är det hårdaste straffet du kan få för olovlig körning dvs.. när du kör "Lagligt och regelrätt".
Infdraget körkortstillstånd i upp till 6månader samt 1500 i böter och en varning. kör du fler gånger blir varningen omvandlad till upsåtlig grov olovlig körning med en helt annan straffskala... OBS jag har inte hittat någon säker källa utan detta är from los internet...:fakta

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Har inget emot att du kör utan lappen, är själv inte guds bäste barn.
Men det är för mig ett MYSTERIUM hur man kan köra en hel sesång och fortfarande vara så jävla kass att man inte klarar en uppkörning haha :)

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Jag hade riktigt tur och var av med mitt bara ett par dagar :)

Den polisman som sköt mig mig med lasarn var inte berättigad att använda denna då han behövde gå en repetations utbildning för att använda sig av den igen:)

Kortfattat hade han inte skjutit med lasern på över ett år för att hans mätningar ska vara giltig måste han gjort repetions utbildning på den vilket han hade glömt :D

Som tur var har jag egen advokat som kollade allt detta åt mig och efter ett samtal ner till polisstation från den samma så fick jag mitt kk till baka direCKt :banana:banana

Lägg ner mytterierna. Man kan inte bara "slå en signal" till polisen och få tillbaka ett indraget kk. Ärendet behandlas av transportstyrelsen alt åklagare om det gäller grövre trafikbrott. Polisen beslagtar ditt körkort sen har dom inget mer med saken att göra.. Fan vad jag hatar smutsiga små äckliga mytomaner. Ni är ett sjukt folkslag

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Vad finns det att tillföra dig till denna tråd, finns pengarna & du har det så nära till kk så skulle jag fixa ordning på det sista med trafikskolan så slipper du noja över bängen speciellt.

Om det värkar jobbigt att göra detta så tycker jag du ska ut, vänta in valfri sporthoj som värkar köra inspirerande o häng på vad tyglarna håller för annars hitta nån som kör lagligt o tycks kunna köra rätt i kurvor.

Att noja över snuten, ta det lugnt, stressen räcker till oss alla.

Sen att du kör olagligt gör inte mig något :tummenupp får du om jag möter dig eller piskar om dig :yoparty det är ett bra sätt att lära sig även om man kanske inte ska trigga folk till att göra det, men jag skiter fullständigt i vad folk gör, finns ändå mängder av idioter i trafiken med kk ( speciellt bilförare som tagit en nubbe eller 2 alternativ sitter o grejar med stereon eller knappar mobil alternativ läser tidningen)

Sen angående att man kollar mycket runtomkring säg är inte fel alls, men vist överdrivet pajar glädjen i körningen lite, stod det inte nån stans i boken att man ska vrid extra mycket på huvudet, men vad är extra & överdrivet, säkert hårfint.

Det är tur att inte jag är någon moralkäring för då skulle jag tagit fram kättingen, virat runt dig & släpat dig på motorvägen sixsakande upp för kallebäck & dumpat dig utanför burgerking.

mojja83

Guest
Lägg ner mytterierna. Man kan inte bara "slå en signal" till polisen och få tillbaka ett indraget kk. Ärendet behandlas av transportstyrelsen alt åklagare om det gäller grövre trafikbrott. Polisen beslagtar ditt körkort sen har dom inget mer med saken att göra.. Fan vad jag hatar smutsiga små äckliga mytomaner. Ni är ett sjukt folkslag

För att ärendet ska dras tillbaka behöver polisen antagligen styrka advokatens påstående till transportstyrelsen? Eller hur hade du tänkt här?
Att alla själva kan ringa till transportstyrelsen och säga att polis gjort fel utan att dom vill har yttrande från befälet på station skriftligt?

Sedan kan du försöka vårda ditt språk.

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Blivit stoppad kanske 10ggr på 3år.
Men blir ofta förföljd

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Ska förresten bli intressant att se hur det blir med stoppandet nu. Kört bil i nästan 30 år, notorisk fortkörare (lite men ofta...) men bara en böter. Lite nykterhetskontroller, ngn körkortskontroll. Undrar om det blir mer på hojen :va, bara för att... Fått intrycket av att en del poliser blir provocerade av motorcyklar men har egentligen inga belägg för det.

XIII

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2010
Hoj
GSXR 1000 k4
Aldrig stoppad på båge även om herr gris har haft en tendens att vända följa efter en bra bit..
För att dom inte har ngt vettigare för sig... ? ;)

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
aldrig blivit stoppad. köpte min hoj nästan ett helt år innan jag tog körkortet.. första sommaren bara den stog i garaget o damma. skulle alldrig riskera åka ut o köra. speciellt om jag håller på ta kortet. nu hadde jag en kille jag kunde övningsköra privat med fast det inte blev så ofta så lyckades jag hålla mig i allafall..

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Om du anser det för att jag körde bilar som var körförbud på så var det inte mina bilar och visste inte om att det var körförbud.. Alla mina fordon är försäkrade och skattade :)
Du är skyldig att kolla upp om fordonet du kör är skattat, försäkrat, påställt och inte har körförbud, det är föraransvar på det, inte ägaransvar, så du brast lik förbannat.

Du kan lika gärna ställa av hojen/säga upp försäkringen eftersom den inte gäller om du övningskör på egen hand utan körkort.

Att du har fått svart på vitt pga kuggad uppkörning att du inte kan hantera hojen i kurvorna är väl ett ganska stort tecken på att du inte ska ut och vingla i trafiken på egen hand? Om du dessutom har kört en hel sommar, och fortfarande inte har lärt dig hantera hojen, så behöver du verkligen hjälp av någon som kan.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Haft kortet sen 2006, aldrig stoppad. Har dock missat en kontroll där kortet hade rykt så det skrikit om det om jag inte hade kört vidare. Nu är detta INTE en uppmaning att köra ifrån polisen vid en kontroll utan en helt ärlig miss från min sida då jag faktiskt inte registrerade att det var en hastighetskontroll då jag körde om en bil som dolde polisen i fråga!

Med bil har jag blitt stoppa en gång, efter Sweden Rock Festival förra året. Det var en nykterhetskontroll som jag självklart klarade galant. Var ett mycket trevligt bemötande från konstaplarna också för den delen.

Jag skulle inte ge mig på att köra utan KK i dagsläget, även om man körde trimmad moppe förr i tiden. Något som kostade mig 1600:- och en isärskruvad moppe:gnissla

JimBra

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
ktm rc8r-11
känner igen mig, torska uppkörningen i onsdags pga att vid 2-3 tillfällen av 45 min statskörning/landsväg missade använda båda bromsarna utan bara fram, min körskole lärare anser att ja inte behöver fler lektioner, och en farsa(enda handledaren) som ligger i skilsmässa och har småsyskonen mycket, och inte direkt möjlighet att köra mer än kanske nån timme i veckan, så tanken att gå ut och köra utan lapp har slagit, "tur i oturen" så står hojen i farsans garage och han har alla nycklar till lås och hoj, vilket är lika bra då ja inte vill göra något dumt och torska all tid och pengar jag lagt ner på lektioner, hoj, kläder, lite smått frustrerande men hade aldrig förlåtit mig själv om ja blivit tagen så lika bra att vänta tills 20/6 för min del!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...