Hur ofta blir ni stoppade

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Förstår inte alla snåla personer som kör hoj utan kortet, du och alla de andra som kör utan kort är ju en fara för andra. jag säger inte att du blir en motoGP förare bara för att du kör på skola och tar kortet men att köra utan kort för att du inte har någon att köra med eller tillräckligt med likvider är ingen ursäkt. Tror du att hojägande och körande är en billig hobby? Eller du kanske tänkte sno en hoj och köra oförsäkrat?
Tänk om.:va

Haha tycker du att det är dyrt med en gathoj och mckort? Skaffa dig en banhoj och börja köra bana så har du hittat ett stort svart hål som kräver både pengar och tid :) Å andra sidan så är det vansinnig kul så kan inte säga annat än att det är värt varenda krona :tungan

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
yamaha xj6
Om du bott i sthlm hade ju utan tvekan visat på vad du ska tänka på vid uppkörningen, allmänt när man kör.
Tänk en gång extra innan du fortsätter köra olagligt. Jag körde själv olagligt några ggr när man skaffa hojjen, man va så exalterad av allt som kretsade kring hoj. Men tillslut så ryckte jag tag mig i kragen å såg på riskerna, inte värt det i längden.. Skaffa kortet å slipp ha djävulen kring axeln.

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Hmm är det så pass så är det ju mycket bättre om du har med dig någon som kan visa dig spårval i kurvor placering av hojen o.s.v.

Ett par lektioner med en duktig mc lärare ger mer än 50 timmar eget övande skulle jag vilja påstå.
Hade det varit lågfarts,högfartsbanan så hade det ju varit lätt löst med minimalt med risker.

De jag känner som har haft mc kortet tillräcklig länge har inte någon hoj och de vill inte åka med på r1an :confused: De andra som har hoj har inte kort eller inte haft det tillräckligt länge. Jag ska ta en lektion men skulle även vilja köra lite på egen hand.

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Stoppad 1 gång, förra året, det var en nyfiken polis som försöker stoppa ALLA nya motorcyklister han inte sett tidigare. Han vill väl lära känna folket på hojarna, inte för att poliser brukar göra mkt annat...

Ut och köra kan du göra på morgonen, det är väl minst risk att bli tagen då.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Om du anser det för att jag körde bilar som var körförbud på så var det inte mina bilar och visste inte om att det var körförbud.. Alla mina fordon är försäkrade och skattade :)

Lite bättre. Blev stoppad en gång, mc-poliskörde ifatt mig och drog igång blåljusen, frågade om jag var nykter och ville se mitt körtkort sen vart det inget mer. Men det hade ju inte fungerat för dig, så ta kortet. :)

mojja83

Guest
De jag känner som har haft mc kortet tillräcklig länge har inte någon hoj och de vill inte åka med på r1an :confused: De andra som har hoj har inte kort eller inte haft det tillräckligt länge. Jag ska ta en lektion men skulle även vilja köra lite på egen hand.

Jag förstår ju såklart att det suger i hojtarmen kan inte säga att jag inte gjort det du funderar på att göra.
Men jag kan även säga att det är så ovärt det.

Ditt minsta problem kommer vara om polisen stoppar dig eller om du kör om kull och skadar dig själv.
Ditt största problem kommer bli om du skadar någon annans egendom eller orsakar en annan människa personskada utan giltigt kk+försäkring.

Fan att du bor där du gör annars hade du kunnat skriva upp dig på min förra handledare och varit med ut och åkt med oss.

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Hoj
Ingen just nu
Tog hojkortet 2008 och har bara blivit stoppad en gång. Det var när jag "värmde" upp lite i stan genom att svänga fram och tillbaka, som ett S. Jag var inte dum nog att göra det precis framför snuten men de såg mig bakifrån från ganska långt håll. Fick visa körkortet och de kollade upp hojen, sen lite moralsnack om att ta det lugnt.

I sann sporthojsanda körde jag därifrån på bakhjulet medan jag gav snutarna fingret! :yoparty

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag har aldrig blivit stoppad när jag åkt hoj, en gång kom en grinig polis och klagade på vinkeln på nummerskylten men sa själv att han inte kunde bötfälla mig för han inte såg mig när jag kom åkande, hehehe skön känsla.:hej:hej

Chris84

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
CB1KR Yoshi
O
Knip igen med moraliseringen och sköt ditt eget. Du har ju inte ens en hoj för guds skull. Alla som äger en sporthoj och moraliserar över andras körsätt eller körvanor kastar sten i glashus vill jag påstå.

Vet du vad kasta sten i glashus betyder? Kör jag olagligt? Körsätt och vanor? Du har nog fått allt om bakfoten? Tråden handlar om olovlig körning, inte hur fort eller tufft personen kör (med körkort) hursomhelst, om inte CB1000R är en hoj så visst, då äger jag ingen..
:tummenupp

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Jag förstår ju såklart att det suger i hojtarmen kan inte säga att jag inte gjort det du funderar på att göra.
Men jag kan även säga att det är så ovärt det.

Ditt minsta problem kommer vara om polisen stoppar dig eller om du kör om kull och skadar dig själv.
Ditt största problem kommer bli om du skadar någon annans egendom eller orsakar en annan människa personskada utan giltigt kk+försäkring.

Fan att du bor där du gör annars hade du kunnat skriva upp dig på min förra handledare och varit med ut och åkt med oss.

Ja nu när sommarvärmen börjar komma så är det svårt att låta bli. Hänt så många gånger nu att jag har övervägt att åka till garaget och ta en tur. Jag har kunnat hålla mig alla gånger utan en gång :)

Ja hur fungerar det egentligen när man saknar kk men har försäkring? Som jag har fattat det så gäller försäkringen men att man blir återbetalningsskyldig till fb om de skulle ske en olycka.

Riktigt schysst erbjudande :) Men vi kmr säkert ses på någon bandag nån gång i framtiden :tummenupp Håll ögonen öppna efter en svart gixxer som det står optimera på! När kmr du få tillbaka dina kort?

mojja83

Guest
Ja nu när sommarvärmen börjar komma så är det svårt att låta bli. Hänt så många gånger nu att jag har övervägt att åka till garaget och ta en tur. Jag har kunnat hålla mig alla gånger utan en gång :)

Ja hur fungerar det egentligen när man saknar kk men har försäkring? Som jag har fattat det så gäller försäkringen men att man blir återbetalningsskyldig till fb om de skulle ske en olycka.

Riktigt schysst erbjudande :) Men vi kmr säkert ses på någon bandag nån gång i framtiden :tummenupp Håll ögonen öppna efter en svart gixxer som det står optimera på! När kmr du få tillbaka dina kort?

Jag hade riktigt tur och var av med mitt bara ett par dagar :)

Den polisman som sköt mig mig med lasarn var inte berättigad att använda denna då han behövde gå en repetations utbildning för att använda sig av den igen:)

Kortfattat hade han inte skjutit med lasern på över ett år för att hans mätningar ska vara giltig måste han gjort repetions utbildning på den vilket han hade glömt :D

Som tur var har jag egen advokat som kollade allt detta åt mig och efter ett samtal ner till polisstation från den samma så fick jag mitt kk till baka direCKt :banana:banana

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
O
Knip igen med moraliseringen och sköt ditt eget. Du har ju inte ens en hoj för guds skull. Alla som äger en sporthoj och moraliserar över andras körsätt eller körvanor kastar sten i glashus vill jag påstå.

Vet du vad kasta sten i glashus betyder? Kör jag olagligt? Körsätt och vanor? Du har nog fått allt om bakfoten? Tråden handlar om olovlig körning, inte hur fort eller tufft personen kör (med körkort) hursomhelst, om inte CB1000R är en hoj så visst, då äger jag ingen..

cb1000r klassar jag som en rejält trimmad moppe inte mer än så :tungan Tror han menar att många här på sh kör supersport hojar och skulle nog vilja påstå att varenda en har kört väldigt för fort med dem! De är också en fara för andra trafikanter och borde således inte säga nåt :) Det är iaf min åsikt. Men sen så kanske du inte är en utav dem vad vet jag :)

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
skjuten med lasern en gång , stoppad och fick "det lät som det gick fort dedär" ..... dom missade tydligen mig med laserpickan :banana (iofs gick det inte förfärligt fort och jag slog av när jag fick syn på dom) ...

Men du som kranar runt utan behörighet för att krana runt med hojjen i trafik ... har du ens tänkt på vad som händer när/om du klotar ... eller värre om du krockar med annans fordon/egendom som kostar slantar.... eller rentav invalidiserar digsjälv/annan person , såvitt jag vet så gäller inte försäkringarna vid olovlig körning = kan bli JÄÄÄÄÄÄVLIGT dyrt och existensminimum resten av ditt liv

och du oroar dig för att bli stoppad av polisen :glömdet

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag har aldrig blivit stoppad när jag åkt hoj, en gång kom en grinig polis och klagade på vinkeln på nummerskylten men sa själv att han inte kunde bötfälla mig för han inte såg mig när jag kom åkande, hehehe skön känsla.:hej:hej

mojja83

Guest
O

Du äger dig visst en knallert men då det står hoj=snart under ditt användar namn och du reggat dig i maj 2012 utgick jag från att informationen stämmde.

Kom tillbaka när sommaren är slut och säg mig att din lilla knall inte varit och nosat över 200 km/h sträcket = automatisk grovvårdslöshet i trafik.
Sedan kan du ju försöka tuta i mig att du aldrig heller varit uppe på slangen och lekt lite heller = vårdslöshet i trafik.

Som sagt man ska inte kasta sten i glashus. Och gör du inget av ovanstånde så finns det andra hojar som inte kostar skjortan i drift + försäkrning som duger till att posera nere vid korvmojjen med. Men vänta du kanske måste ha en literklubba för att kompensera för något annat mindre?

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Tycker inte du verkar särskilt smart, köra en hel säsong utan körkort & nu "övningsköra" ensam. På en röd 1999 R1á i lilla Mölndal? Det är nog inte en poliskontroll du ska frukta utan alla dina polare som vet vad du håller på med för eller senare snackar någon med fel person & du är rökt. Då ryker B-kortet & lämplighetsintyget. Byskvaller du vet. :dummer

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
O

Du äger dig visst en knallert men då det står hoj=snart under ditt användar namn och du reggat dig i maj 2012 utgick jag från att informationen stämmde.

Kom tillbaka när sommaren är slut och säg mig att din lilla knall inte varit och nosat över 200 km/h sträcket = automatisk grovvårdslöshet i trafik.
Sedan kan du ju försöka tuta i mig att du aldrig heller varit uppe på slangen och lekt lite heller = vårdslöshet i trafik.

Som sagt man ska inte kasta sten i glashus. Och gör du inget av ovanstånde så finns det andra hojar som inte kostar skjortan i drift + försäkrning som duger till att posera nere vid korvmojjen med. Men vänta du kanske måste ha en literklubba för att kompensera för något annat mindre?

Moget:glömdet

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Men du som kranar runt utan behörighet för att krana runt med hojjen i trafik ... har du ens tänkt på vad som händer när/om du klotar ... eller värre om du krockar med annans fordon/egendom som kostar slantar.... eller rentav invalidiserar digsjälv/annan person , såvitt jag vet så gäller inte försäkringarna vid olovlig körning = kan bli JÄÄÄÄÄÄVLIGT dyrt och existensminimum resten av ditt liv

och du oroar dig för att bli stoppad av polisen :glömdet
Till och med utan försäkring täcker tff allt utom den egna hojen.

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Haha tycker du att det är dyrt med en gathoj och mckort? Skaffa dig en banhoj och börja köra bana så har du hittat ett stort svart hål som kräver både pengar och tid :) Å andra sidan så är det vansinnig kul så kan inte säga annat än att det är värt varenda krona :tungan

Är det därför du inte har råd att ta ett MC-kort?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...