Hur ofta får du försvara ditt hojval?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
tycker själv det är skitkul på banorna med en KTM 690, extra skoj att köra om många 1000cc hojar...
typiskt är mantorp park, min toppar kanske i medvind 175 på rakan oså blir man omkörd som f*n, sen kör man om samma personer igen några 100m senare i nästa kurva *mohahaha*

säger bara 3 ord, kurvhastighet, kurvhastighet, kurvhastighet :)

Moderna sporthojjar är så pass lättmanövrerade att det är svårt att klippa dom med andra varianter. Men visst är det roligt när det lyckas. På åttiotalet, när det var hästkraftskrig på allvar, så byggde Alf Hagon några cyklar med extremt lätt och vridstyv monocoque ram och Hondas 500cc enstånka. Ingen lätt hoj att hänga med på kurviga banor. På slutet var de dock upptagna till 720cc. Men då började övriga tillverkare få ordning på sina chassien.
4429794507_d1fa114986.jpg
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Trdålyft!

Jag är uppe i 7 hojar nu. Har nog faktiskt aldrig fått försvara mitt hojval.

Alla vet att jag är väck och kan mer om dom än hojar...

Kanske jag är bortskämd och slipper kritik?

Morsan brukar ju vara rätt svårövertalad iofs...!

Alltså bara stå på er. Mycket äckliga fula hojar finns det i världen. Men gillar man sin hoj så gör man det. Så enkelt är det bara.
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
varenda jävla dag :rolleyes:

"Vafan köpte du en 125a för? lika bra att trimma en moped"
"fan va olönt med 7-växlar vafan ska du med de till, bara att växla hela jävla tiden ju"
"fan va fult baklyse du har , bara 2 fyrkanter"
"om du kör ostrypt kunde du lika bra köpt en annan hoj ju som en r1 eller r6a"
"Vafan köpte du en cagiva mito för, den har ju skurit och de tar ju evigheter för att få tag på grejor"
"Vafan köpte du en jävla ducati kopia för, ser ju bara skämmigt ut om man kommer och någno tror de är en ducti när de igentligen är en liten moped"

Det är bara några av en hel arsenal :rolleyes:
 

TwinFTW

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
Honda VTR 1000F
Hyosung'en blev ju ifrågasatt lite då och då (dock så är alla kommentarer man får vid mackar och liknande mycket positiva). Nu med VTR Eldstorm så är man ju cool per definition och det ifrågasätts aldrig.. :)
 

Zitronis

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2010
Ort
Timrå
Hoj
Yamaha YZF 600R "Thundercat" -97
Jag fick senast försvara mitt hojval i fredags. Blir så irriterad för jag har en bekant som alltid måste klaga på NÅT! Den här gången fanns det väl inte så mycket mer att klaga på än att haspla ur sig: "Jaha, så du hade inte tänkt skjutsa nån på din hoj du?" - Eh, joo. Varför skulle jag inte? "För det GÅR inte att åka som passagerare på en såndär, du kommer aldrig kunna skjutsa någon."

Men snälla människa, jag har för fan åkt på den själv och jag satt mycket bättre på den här än vad jag gjorde på min kompis upprättsittande hoj..

Dessutom så köpte jag inte en hoj för att i första hand skjutsa runt folk på den?


Sen fick jag höra att den gick så dåligt... När jag fått kortet ska jag brassa ifrån personen i fråga. Så ska vi se vad han har att säga sen :D
 

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Behöver inte försvara hojvalet. Men en del undrar varför valet föll på en sån som man har? Mer som en undran m.a.o. Typ, gillar du rad4 bättre en v-twin. Gillar du sport bättre än custom/aphängarstyren du som är 40 *skratt*
Trots allt är det ju mitt val och jag som ska åka på den. Däremot om det är nån som ifrågasätter valet kanske man ska ställa en motfråga
"-Varför valde du just henne till din fru?" (om dom överhuvudtaget har nån :D )

Däremot får jag OFTA höra "Haru skaffa hoj!? Va f-n ere nån 40-års kris eller?". Näe, det är en 30-årig längtan och först nu har jag fått möjligheten! :arsele
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top