Hur ofta får du försvara ditt hojval?

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
"Folk" har aldrig nån aning om någonting.
De ser bara den specifika situationen just då. Lånar man en hoj en dag så tror de ju att det är det man kör runt på i all oändlighet. Man kan aldrig byta.
Att ens ifrågasätta varför man kör på just den hojen man gör är helt hjärndött. Kan det vara att personen vill det?

Likadant när folk frågar vad man jobbar med. Som om man kommer jobba med det i resten av livet.....

Vakna lite, det är 2010 nu. Folk byter hoj, jobb, partner, boende, bil.... allt mycket oftare än förr.

Svenssonsyndrom.
Bara för att vissa i folkmängden rutar in sin tillvaro och ställer sig så snällt i ledet för att sakta bli totalt senila på sina dödstråkiga industrijobb, bara för att dom är vana vid att få in samma summa pengar var månad, bara för att kunna betala av sina villor i rydebäck som dom sitter och häckar i år in och år ut.

Egentligen är dom "okunniga" som ställer dom dumma frågorna bara jävligt avundsjuka på att andra har så roligt när dom själva går i sin trista vardag.

That´s it.

Schooled

rookie
Gick med
21 Dec 2009
Hoj
600 Screamer!
Svenssonsyndrom.
Bara för att vissa i folkmängden rutar in sin tillvaro och ställer sig så snällt i ledet för att sakta bli totalt senila på sina dödstråkiga industrijobb, bara för att dom är vana vid att få in samma summa pengar var månad, bara för att kunna betala av sina villor i rydebäck som dom sitter och häckar i år in och år ut.

Egentligen är dom "okunniga" som ställer dom dumma frågorna bara jävligt avundsjuka på att andra har så roligt när dom själva går i sin trista vardag.

That´s it.

Amen.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Du kanske borde prova på något nytt i så fall.

Jag har provat tops of the line glidare, motard, ZZR 1400 mm(som jag iofs gillade) men en ny 1000 kubiks räserhoj är ju det bästa som finns tillgängligt kan man ju säga, varför skulle man välja nåt med sämre bromsar, mindre effekt, sämre chassie osv?

Ok att man gör det av ekonomiska skäl men annars finns ju ingen anledning.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Jag har provat tops of the line glidare, motard, ZZR 1400 mm(som jag iofs gillade) men en ny 1000 kubiks räserhoj är ju det bästa som finns tillgängligt kan man ju säga, varför skulle man välja nåt med sämre bromsar, mindre effekt, sämre chassie osv?

Ok att man gör det av ekonomiska skäl men annars finns ju ingen anledning.

Säg det till motardkillen som kör 8or runt dig när det blir kurvigt.
Men smaken är olika.

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Tror jag aldrig har fått försvara mina val av hojar, någon gång har det väll hänt att någon med trimmad 9-3a eller liknande som hånade 400an, motard, som jag hade tidigare... tills det blev åka av, då såg han ut som ett frågetecken efteråt.:rolleyes:

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Hela tiden mot mig själv- "varför köpte du inte en sporthoj igen? varför en offroad när det finns fighters?"

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Säg det till motardkillen som kör 8or runt dig när det blir kurvigt.
Men smaken är olika.

Du är från Gävle, sett många kurvor här? :D

Sen så tycker jag att det är oviktigt hur fort man kommer fram, det är hur roligt man har under tiden.

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Du är från Gävle, sett många kurvor här? :D

Sen så tycker jag att det är oviktigt hur fort man kommer fram, det är hur roligt man har under tiden.

Finns hur många kurvor som helst här, den som söker skall finna :tummenupp och mycket sant man ska ha roooooligt under tiden

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
Det vet väl du om någon som var på väg rätt ut i skogen utanför Tierp i somras :D

Japp, tänkte definitivt att jag skulle kitta om hojen till jordfräs då... :yoparty:D

Apropå tråden, så pratade jag med någon figur om motorcyklar fick frågan om man åkte sporthoj eller plastraket som han kallade det. Man svarade ehm sporthoj åker jag men jag skulle inte kalla det plastraket.. Vad åker du frågar man tillbaka...
- Inget, men jag tycker plastraketer är så fula ingen charm eller stil det ska vara HD. (att nämna vid bordet så var det inte en enda som åker HD utan andra märken med custom/touringhojar och de sitter och suckar och himlar med ögonen åt han :)

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
- Inget, men jag tycker plastraketer är så fula ingen charm eller stil det ska vara HD. (att nämna vid bordet så var det inte en enda som åker HD utan andra märken med custom/touringhojar och de sitter och suckar och himlar med ögonen åt han :)

Men fasen, HD har några bra läckra modeller de med.
Jag har dagligen fått försvara mitt hojval de senaste veckorna.
Hjärtat säger att jag behöver en Motard också men plånboken säger nej.
Husaberg och en verktygslåda eller kanske en xr 650....arrrrhg!

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
Men fasen, HD har några bra läckra modeller de med.
Jag har dagligen fått försvara mitt hojval de senaste veckorna.
Hjärtat säger att jag behöver en Motard också men plånboken säger nej.
Husaberg och en verktygslåda eller kanske en xr 650....arrrrhg!

Hoj som hoj, så länge man kör och tycker det är skoj så får man tuta omkring på DT125.. Men det man blir lite trött på är kommentarer från folk som inte kör alls och har alla dessa härliga förutfattade meningar om oss hojåkare...
Hjärtat vs. plånboken hmm oftast vinner plånboken... Apropå ingenting vad var det för handskar du köpte förra året klurar på nya och tycker mig komma ihåg att du tyckte dina var rätt nice och sköna...

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
Jag får alltid, dagligen försvara mitt val av hoj.

Vad ska du med en zx10:a till du kan ju inte ens utnyttja den.....

Jag föll för min hoj och köpte den första gången jag såg den utan att ens provköra den, höll på och övningsköra på en zx6r och åkte förbi AVA och där stod snigel och väntade på mig.
Han fick följa med hem samma dag och lilla röd fick stanna på AVA.

Jag är född att köra grönt!

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Ja själv köpte man hoj istället för lägenhet eller bil så folk brukar bli lite fundersamma :) Men det skiter jag i! Känner inte att jag behöver förklara mig för någon när jag är säker i mitt val

Schyffert

-´-`-´-`-´-`-
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
BMW F800S
Jag blir ifrågasatt mina hojbyten varje säsong.:arsele
Finns ju så mycket kul att prova på och alla hojar har sin charm! Hoppas hitta något nytt och mer sportigt denna säsong.:yoparty

m akeszon

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
KTM SD -09, Honda cbr 900 rr -98
Som många här inne nämner så är väl oftas de okunniga som är väldigt frågande till varför man inte har den absolut största och "snabbaste" i deras ögon dvs.

Har precis införskaffat mig en Fz1-s 08, helt ny. Får gärna kommentaren om vaför jag inte köpte -N för den är snyggare.
Tja, Visst är den snyggare enligt min åsikt med. Men jag vill ha det praktiska med kåpan då jag gärna tar lite långturer osv med sambon, eller använder hojen som transport på motorvägen till / från jobb.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln