Hur orkar någon förstöra min sommar?

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Ort
Myllsjö
Hoj
Kawasaki Z1000
Hur orkar någon förstöra min sommar?

I Fredags klarade jag uppkörningen till det enormt efterlängtade mellankortet, har åkt hoj hela helgen och varit ruskigt nöjd.

Min XR650L Motard spann som en katt och det var en underbar känsla att glida in på skolans parkering med mitt mulrande slipon.

Står i ett klassrum när jag ser att någon sitter på min pärla, tänker att det bara är någon klåfingrig avundsjuk sak, men när jag springer ner för trappan hör jag att han har startat hojen! Nu får jag damp och börjar löpa på alvar! När jag har 40-50 meter kvar lägger aset i 1:an och kör iväg!

Det var den drömmen och den sommaren...suck... hur orkar folk! Det är mer än en sommarjobbslön som gått åt på den hojen...ORKA!

Fick skriva av mig lite i alla fall...

Btw, om någon sett något så hör gärna av er via pm eller liknnde. Lägger upp en liten bild på pärlan som inte längre är min.

:död
 

Bifogat

  • 00000000000000000000000000000000000.JPG
    00000000000000000000000000000000000.JPG
    88.1 KB · Visningar: 393

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Hornet 900 -02
überjahn skrev:
2144907

Det var den drömmen och den sommaren...suck... hur orkar folk! Det är mer än en sommarjobbslön som gått åt på den hojen...ORKA!
:död

Beklagar..

Undrar bara hur han fick igång den..?

Själv har man ju H.I.S.S :)
 

Gabor

Guest
LÅS, det har funnits i 30 år, tror att det fortfarande går att köpa...
Dyra läropengar, sorry , men du har dig lite själv att skylla, var rädd om grejorna.....vi har varnat för tjuvar i flera år .
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Regnummer?
Klippte de upp låsen eller?
Vart blev den stulen?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
nee fy satan :4skrika

såg bilden först och tänkte skriva "schysst hoj du har" innan jag kom på vad trådens ämne var och läste sedan igenom inlägget... :(

har du någon uppfattning om hur lång tid det kan ha tagit för idioten att tjuvstarta den? inte för att det spelar någon roll i detta fallet, men skulle vara av intressa att veta hur lite tid det krävs för att få ens bästa egendom stulen.
(själv fått min stulen medan jag sov cirka 2 meter ifrån den, endast en vägg imellan innergården och min säng...)
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Låter riktigt tråkigt! Men hade du inget tändningslås eller? halvförsäkrad?

Hur de än var så har ju någon jävel tagit en sak som inte var hans :mad:
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
Fy fan vad surt :mad:

hoppas det löser sig för dig så du kan köra mer i sommar
 

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Ort
Myllsjö
Hoj
Kawasaki Z1000
Hojen var låst, styr, tändning, bygel.

Fattar inte hur dom gjorde... allt känns så jobbigt nu...

flexbert skrev:
2144914 Fy fan va jävligt! :huvet
Jag hade fan sprungit tills jag hade fått tag i idioten...

Man springer inte ikapp en hoj....
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
überjahn skrev:
2144940 Hojen var låst, styr, tändning, bygel.

Fattar inte hur dom gjorde... allt känns så jobbigt nu...


Vad gör du framför datan, ut och leta med dig :fatta!
 

Gabor

Guest
überjahn skrev:
2144940 Hojen var låst, styr, tändning, bygel.

Fattar inte hur dom gjorde... allt känns så jobbigt nu...



Man springer inte ikapp en hoj....

Du får ursäkta, men låst med allt det där, då är det kassa lås du har haft, eller så är det någon som har nycklar till hojen.
 

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Ute i skogen
Hoj
Ktm 300 -13
überjahn skrev:
2144907 Hur orkar någon förstöra min sommar?

I Fredags klarade jag uppkörningen till det enormt efterlängtade mellankortet, har åkt hoj hela helgen och varit ruskigt nöjd.

Min XR650L Motard spann som en katt och det var en underbar känsla att glida in på skolans parkering med mitt mulrande slipon.

Står i ett klassrum när jag ser att någon sitter på min pärla, tänker att det bara är någon klåfingrig avundsjuk sak, men när jag springer ner för trappan hör jag att han har startat hojen! Nu får jag damp och börjar löpa på alvar! När jag har 40-50 meter kvar lägger aset i 1:an och kör iväg!

Det var den drömmen och den sommaren...suck... hur orkar folk! Det är mer än en sommarjobbslön som gått åt på den hojen...ORKA!

Fick skriva av mig lite i alla fall...

Btw, om någon sett något så hör gärna av er via pm eller liknnde. Lägger upp en liten bild på pärlan som inte längre är min.

:död
'


O möjligt, tre lås?

köp rediga saker å lås fast skiten i en stålpe nästa gång eller berättade du inte hela saningen :7peta
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
überjahn skrev:
2144907 Lägger upp en liten bild på pärlan som inte längre är min.
:död

Om hojen blivit stulen hade det väl kunnat vara en fördel om du låtit bli att redigera bort regnummret?!
 

Dr.Bike

Guest
Låter märkligt i mina öron: Alla dessa lås, mitt på dan, och INGEN reagerar. Såvitt jag vet om lås typ bygel så lär man ju ha maskiner typ kaprondell liknande (nej det går inte med kolsyresläckare och slägga längre på moderna lås) osv osv vilket skulle innebära ganska mycket verktyg.
Det krävs lite resurser alltså för att få rull på hojen = risk för upptäckt är stor, och TIDEN det tar att komma så långt att det går att fara iväg är iaf minst tio minuter.
Du säger själv: "dom"
Hur vet du att det var flera?
Såg du en bil oxå? Nr på den isf?


Tråkigt som f-n men som sagt, det är lite för många omständigheter som gör att stölden känns osannolik. Visst kommer skåpbilar och hämtar upp HELA hojar med tre fyra starka karlar, men här var det ju nån som tjuvkopplade på plats och sedan körde iväg. Trots alla lås osv.

Togs någon jakt upp med bil? Ringdes polisen? Det är tunnt med detaljer überjahn.
Mullsjö - verkar ju inte vara nån metropol för hojtjuvar heller, och snarare känner väl alla alla i ett så litet samhälle? M.a.o NÅN måste ju SETT något?

Och varför syns inte ditt regnummer?
Nä - det är något fishy här.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
en som inte har lärt sig vad ditt och mitt betyder för nått! ge oss hans namn så ska vi sparka upp kulorna i arslet på honom, satans snyltare. ta mig fan otroligt folk i det här landet inte ens orkar betala sina varor själva längre! fan ska det bli av oss när ingen orkar jobba för sitt bröd längre... eller är det nått lurt going on here! fram med regnumret så att vi kan hålla ögonen öppna
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top