Hur parkerar ni i Lund?

carl_aj

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2006
Hoj
Snart
Hejsan
Ska införskaffa hoj snart hit i Lund och undrar hur Ni andra parkerar här.
Ny på planen såsom många studenter som kommer från hela sverige.

Parkerar Ni i cykelställ, på trotoarer etc?
Var parkerar ni när ni ska plugga?
Har Ni fåt p-bot i Lund?
Parkerar Ni på innergård eller har Ni blivit tillsagd att Ni inte får det?

Pluggar ekonomi så jag vill ställa hojen när Ekonomicentrum annars så bor jag bredvid Smålands Nation på Hyllegränd (hörnet hyllegränd/kastanjegatan) och tänkte parkera på innergård så länge ingen vågar säja till :tungan

Har mailat Tekniska Förvaltningen som ligger vid mårtenstorget som tydligen ska vara ansvariga och frågat vilka regler som egentligen gäller. (Inväntar svar fortfarande.) Men jag vill ju veta hur Ni gör i praktiken.

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag parkerar alltid i eller i anslutning till cykelställ. Har inte testat i innerstan faktiskt men uppe på fysikcentrum, kårhuset däruppe (minns inte vad allt heter) parkerade jag i cykelställen och jag var inte ensam, stod alltid en skitsnygg Bimota där... :drool

Även när jag hälsar på folk parkerar jag vid cykelställ, har aldrig fått nån bot. Bor dock inte i stan så jag vet inte hur man parkerar över natten och sånt.

whyman

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
Xt660x -08
Jag ställer mig alltid i eller i direkt anslutning till cykelställ. Har aldrig haft någon p-bot. Bara man inte ställer sig så man blockerar vägar så tror jag det är lugnt. Över natten så ställer jag den inne på Delphi där jag bor, ingen som sagt något än så jag tror det är lugnt med.

tjille

Guest
Vilket sammanträffande! :D

Har precis skaffat hoj jag med och kommer antagligen dra ner den om en månad eller så till delphi. Har funderat ett tag på hur jag ska göra nattetid... finns ett utrymme bakom det gamla kontoret i delphi, men är det okej att ställa den utanför porten? Sedan blir det väl som sagt i anslutning till cykelställ utanför sektionen :)

whyman: då är vi åtminstone två med ER-5 i delphi snart :)

whyman

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
Xt660x -08
Vilket sammanträffande! :D

Har precis skaffat hoj jag med och kommer antagligen dra ner den om en månad eller så till delphi. Har funderat ett tag på hur jag ska göra nattetid... finns ett utrymme bakom det gamla kontoret i delphi, men är det okej att ställa den utanför porten? Sedan blir det väl som sagt i anslutning till cykelställ utanför sektionen :)

whyman: då är vi åtminstone två med ER-5 i delphi snart :)

Jag ställer min i nästan direkt anslutning till trappuppgången och ingen har sagt något än iaf *hoppas det förblir så*.

Får ta och träffas och snacka lite hoj när du fått ner den! Tänkte hämta min från vinterförvaringen om någon vecka.

whyman

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
Xt660x -08
ställer min där... men e ensam om det än så länge :( (tror hon skulle uppskatta sällskap)

har ni sett denna tråden? samåkning i lund
bara o hänga på nån gång! :tummenupp

I sommras och början av hösten så ställde jag min hoj där, men det blev alltid fullt då jag aldrig va hemma förrän sent på kvällen, så det fick bli att köra in på området.

Samåkningstråden har jag missat. Så bra tips där :tummenupp

UltraForm

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
CBR 600F
Detta var ju bra då även jag skall plocka ner min cbr till delphi!
Vi blir några pärlor där ändå! Trevligt!

whyman

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
Xt660x -08
Borde kanske tvinga trådskaparen att byta namn på tråden till "Hur parkerar ni på Delphi?" :D

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Har parkerat några gånger vid SF vid botulfsplatsen och har aldrig fått nån bot. Tror inte det är några problem så länge den inte står i vägen, det är ju bara att kolla på alla "felparkerade" cyklar överallt, har du parkerat bättre än så är du nog rätt säker :tummenupp

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Hej

har min i LKF garage över natten några hundra meter fråm DELPHI :)
Men annars har jag med problem med var och hur man får parkera. Ställer alltid i bil parkerings fickor om det går. Men om man måste betala hur fan gör man då??

Oftast tar jag ut hojen och kör sen ställer den i garaget igen. Into ofta jag parkerar den någon annan stanns faktiskt....

Som sagt kolla "Samåning i Lund tråden" och häng på ut och kör med vi andra från Lund!

/Eddi

carl_aj

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2006
Hoj
Snart
Borde kanske tvinga trådskaparen att byta namn på tråden till "Hur parkerar ni på Delphi?" :D

Hehe.

I början av kommande månad så blir de med stösta sannolikhet en billig första hoj för mig. Antaligen en Suzuki GS550 katana, 400E eller Gsx 550es. Måste dock strypa den då jag bara haft körkort i ett år :confused:

Har Någon blivit stannad i Lund på MC av fabror blå? (polisen)
Tar nämligen 2-3veckor innan jag får besiktningstid samt strypsats av MC kompaniet.

Är det svårt att sätta dit en sådan strypning? Fattat att det är några brickor typ man ska sätta mellan insuget och förgasaren?

whyman

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
Xt660x -08
Hehe.

I början av kommande månad så blir de med stösta sannolikhet en billig första hoj för mig. Antaligen en Suzuki GS550 katana, 400E eller Gsx 550es. Måste dock strypa den då jag bara haft körkort i ett år :confused:

Har Någon blivit stannad i Lund på MC av fabror blå? (polisen)
Tar nämligen 2-3veckor innan jag får besiktningstid samt strypsats av MC kompaniet.

Är det svårt att sätta dit en sådan strypning? Fattat att det är några brickor typ man ska sätta mellan insuget och förgasaren?

I höstas åkte jag fast för fortkörning nere vid vildanden och då frågade faktiskt herr blå om det var en mellanklassad hoj. Så var inte fallet men samtidgt så har jag ju tungt kort så det va inga större problem. Om den skall vara strypt är det säkert bara att säga att den är strypt. Tror inte de hade börjat skruva ner och kolla strypsatser där då.

GlobalMike

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Hoj
VFR
Jag har snackat med några P-vakter i lund. Fick intrycket av att det var ok nästan hur som helst så länge man inte störde andra trafikanter. Trottoaren ska man akta sig för, där kan ju en handikappad/rullator komma. I anslutning till Cykelställ verkade också smart, samma där bara att man ser till att störa så lite som möjligt.

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
okey. Bra att veta. Någon mer från Lund?

på EC lår du få det svårt att stå då det väl är carpark eller liknande sludder som övervakar där. men i cykelställ på M kan du stå. Där brukar stå lite olika hojar utan att det är några problem.

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...
Tja!

Jag bor på Kämnärsrätten 2, parkerar för tillfället på Sparta (ja, det är FÖR långt bort....men det är iaf låst utrymme) hoppas få tag på nåt garage inom en snar framtid...

Och som sagt, häng med oss ut på våra eminenta rundor på "samåkning i Lund" tråden. :tummenupp

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Du som bodde nere vid smålands kan jag rekomendera att du tar kontakt med Smålands nations bostäder. Under huset har de ett garage där jag har haft min hoj och bil i ett par år. Bra att ha att göra med faktiskt (trots att det är smålands..). Ca 10-15 platser. Kostar 600:-/mån (10mån) för p-plats, mc-plats kostar det halva.

Annars ska jag flytta upp till kämnars nu. Ni som ställer era hojar ute, ni är inte intresserade av att gå samman och hitta ett garage som vi kan använda tillsammans?

carl_aj

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2006
Hoj
Snart
Du som bodde nere vid smålands kan jag rekomendera att du tar kontakt med Smålands nations bostäder. Under huset har de ett garage där jag har haft min hoj och bil i ett par år. Bra att ha att göra med faktiskt (trots att det är smålands..). Ca 10-15 platser. Kostar 600:-/mån (10mån) för p-plats, mc-plats kostar det halva.

Annars ska jag flytta upp till kämnars nu. Ni som ställer era hojar ute, ni är inte intresserade av att gå samman och hitta ett garage som vi kan använda tillsammans?

Kan milt säja att jag inte heller delar smålands uppfattning.:D
Så 300kr för MC plats utomhus? eller var det 300kr för MC plats i garage som du betalade? (Har precis skrivit mig härnere så jag kan få boende parkering utomhus 10kr/dag = 300kr utanför dörren.)

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
zx7r
ställde min bredvid cykelställen på delphi i höstas. mc parkeringen på delphi brukar ju vara full och en bit att gå med skydd så blir nog vid cykelstället i år med, kanske flytta den närmare porten till och med... ang ec finns det möjligheter att ställa den till vänster om ec2 byggnaden där det brukar stå lite cyklar....

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...