whitesnake
vad ska man skriva här??
Dee_cati skrev:Varför skulle han behöva säga det? De flesta förstår vad man menar när man säger att det "är bra vrid" i hojen. Det menas ofta att du har bra med effekt ut på låga varv, du behöver inte varva den som en ettrig liten R6:a.
Då jag har varit inne i bilsvängen sedan jag hade lärt mig gå så förstår jag vad som menas med "bra vrid". När jag beskriver en motor tex så kan jag kläcka ur mig "det är bra vrid" i den men den saknar lite på topp. Tex om jag slänger på långa runners så anser jag mig få lite bättre vrid på lägre varv som sig bör.
Så jag förstår inte problemet, förutom att du inte förstod vad han menade?
HönaPower, är det din på bilden? Såg jäkligt läcker ut för att vara en VFR, iofs så tycker jag de ser hyffsat bra ut. Har alltid tyckt att de ser ut att vara lite "före" sin tid då de kom men numera ser de lite äldre ut. Men iofs, de är ju lite äldre också
Den har ca 80nm medan en gsxr 750 har ca 84nm så den har ju i prinsip lika bra vrid som en sånn, men om du menar att den har bra drag i botten så får du ju säga det eftersom det lätt missupfattas av oss som kan lite om motorer och prestanda.