Kör man med ballen straffar man skallenGått? Promenerade han?
Nä, men han har ju rätt. Det är vid ytterst få tillfällen hjälm/skydd behövs. Tricket är ju att veta när...
Kör man med ballen straffar man skallenGått? Promenerade han?
Nä, men han har ju rätt. Det är vid ytterst få tillfällen hjälm/skydd behövs. Tricket är ju att veta när...
Fast vad exakt är det som är intressant / avvikande ?
View attachment 402959
Inte ovanligt att jag dräller omkring i denna utstyrsel, trots att jag aldrig kört "glidare" i hela mitt liv...Nu har jag en normal hjälm, men också hyggligt gedigen bakgrund inom ehh "kampsport"...fast jag ägnar mig åt dykning och en del annat skit som är kul att göra på den rätt omfattande fritid jag har. Känner att den stereotyp du presenterar är inte sådär jättevanligt förekommande.
Jag skulle vilja hellre påstå att customåkare till övervägande del består av rätt skitnödiga, överviktiga, medelålders män med villa, rätt gammal fru och nästan vuxna barn. Inte många av de stått i någon ring och i sina fransväskor har de potatis och mjölk som frugan sa åt de att tjöpa på väg från deras jobb som mellannivåchef på ett försäkringsbolag. Av naturliga skäl åker de inte i jeans och tshirt utan i klassiskas asfula snörbyxor som rymmer hängbuken, plus en nästan ALLTID för stor jacka, skifula stövlar med spets samt en korvätarkruka. Ibland är de med i Vulcan klubben (om de uppfyller BMI kravet på över 45).
Tisha, kortbrallor och crosstövlar?
Japp, självklart ..OCH handskar. Tänkte OM jag druttar omkull så klarar sig fossingarna åtm De går ju upp till knät de där. Flipflops i sidofickan på shortsen dock. För att sitta på fiket eller ta sig ett dopp på badet och sola.
Jag förstår inte varför så många hojåkare retar sig på andra hojåkare.
Varför skulle jag bry mig om varför andra kör hoj eller vilka preferenser de har?
Sagt det tidigare, men det behöver upprepas! Spelar ingen roll vad man har mellan benen. Bara man har kul med det!
Fan, när jag puttrar runt i stan så e det bara hjälmen å handskarna som tas på. Vem vill stå i 30 min å ta av sig sina illaluktande gortex-ställ eller fightas med skinnstället när man ska ta sig en kopp kaffe på stan???
Glidare är ofta äldre. Dom har sett sig om i världen.
Dom har sett tävlingscyklister i hastigheter uppåt 90km/h med mindre skydd än vad dom har själva.
Själv började jag fundera 2013 när jag på väg nerför Göta Älvbron cyklade förbi en lastbil som antagligen höll hastighetsbegränsningen 50km/h.
Jag på trampcykel, på cykelbanan, iförd badshorts, T-shirt, sandaler och cykelhjälm.
Och har man sett tävlingscyklister krascha och resa sig.
Så känns konstigt för många att i hastigheter upp till 90km/h ha på sig mer än stövlar, jeans, T-shirt och hjälm.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|