Har inte orkat dra igenom hela tråden men:
Tidigare i en annan tråd bad jag om råd och tips om en passande Scooter åt min far, och resultaten av svaren blev ungefär som början av denna tråden (början eftersom jag inte läst hela). Trist, men men...
Åter till topic, så tror jag att val av mc följer en hel livsstil, och det är bara att acceptera. Inte ser man någon i skinnpaj med massa fransar och spetsskor på en R1:à tex.
Personligen har jag svårt för det eftersom man i samma ögonblick som man sätter sig på en tvåhjuling utsätter sig för vissa risker, och bör vara utrustad för det oavsett vad, om inte för egen del, så för efterlevandes och skattebetalarnas skull (sjukvård är inte gratis). Visst, extremt riskmedvetandet människor kör sällan hoj, men att utmana ödet är bara dumt.
Jag har provåkt Vulcans och Dragstars, men ALDRIG känt behovet av att byta ut mitt skyddsställ eller integralhjälm. Lika lite har jag känt suget efter att faktiskt äga någon glidare för att det helt enkelt "inte är jag", lika lite som att köra med potta, spetsskor och jeansshorts, men släpper givetvis in dessa mitt "mc-Community".