Hur rullar man egna cigaretter?

hannibal

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2005
Hoj
Hemligt tills vidare
jag känner mig som en komplett nybörjare, men hur rullar man egna cigaretter? man behöver ju bara tobak, filter och såndant där papper (glömt bort namnet totalt :död ) nån speciell teknik man ska använda?
en guide med bilder skulle sitta fint också :rolleyes:

Börja inte med skiten, ska du promt röka; kör för böveln med filter. Sen när du är tör baka öra kanske du inser varför man inte bör röka..... :arsele

hannibal skrev:
jag känner mig som en komplett nybörjare, men hur rullar man egna cigaretter? man behöver ju bara tobak, filter och såndant där papper (glömt bort namnet totalt :död ) nån speciell teknik man ska använda?

Skit i filter och ryck några sidor ur en Bibel, lägg i tobaken(eller dylikt) och slicka lite på pappret, rulla ihop, klart!

:tummenupp

hannibal skrev:
Sök på google.. så här

då man rullar har man väl inga filter? lät jävligt svårt iallafall. Köp en massa hylsor och en sån där apparat som man sätter tobak i, klämmer fast hylsan och trycker ner tobaken i. Blir som köpercigaretter ungefär.

Ska du rulla egna så är ett annat tips att köpa en sån där liten maskin som man just rullar ciggen i. Kostar nog inte mkt alls.

De är iofs bra mkt lättare att köra hylsor i en maskin, då tar de bara nåra sekunder per cigg. Dom blir mkt bättre oxå.

Precis, köp en sån där liten maskin. Sen finns det även klara "hyllsor" alltså en cigg med filter och allt men tom på tobak.

Ähh, behövs ingen maskin. En egen "cigarett" gör man lätt med rizzla och grejerna du ska ha i. 30 minuters övning, sen är du din egna rullmaskin.

-Ta ett rullpapper, i med en nypa av vad du nu ska ha i. Rulla med båda fingrarna lite på undersidan, så att det fördelas hyffsat jämt på båda sidorna. Vid dethär laget har du förberett en "roach" (dvs en lång pappersremsa, ca 10mm bred, 10cm lång, som du rullar ihop till en liten hård rulle, ganska hårt pappersmaterial, för att skapa stabilitet i änden du har i munnen, exempelvis en V75-kupong eller liknande) som du lägger i ena änden. Fortsätt rulla med båda fingrarna så att pappret blir format på rätt sätt, och du får en hyffsat jämn fördelning av din tobak. Nu lägger du rullar du in en långsidan av cigaretten, lättast vid roachen jag tidigare nämnde, för att sedan rulla ihop hela till något strutliknande. Slicka och försegla, använd inte överdrivet mkt saliv. Strunta i all tobak som du tappat på bordet, det häller du sedan i den öppna änden, och tar en penna eller nåt o packar till skiten i den lilla trattformade ciggen, för att sedan avsluta genom att snurra till tänd-änden så skiten inte ramlar ut, om du skall ha med dig den eller nåt.

Edit:
Hittade en bra film som jag själv studerat en gång i tiden.

http://www.everyonedoesit.com/videos/spliff2.cfm

Vargod!

Last edited:
Bra film! Har aldrig tänkt på det där med stabilitet i munnen, då slipper man få in massa skit i käften. :tummenupp

hannibal skrev:
va kostar maskinen ungefär?
vill minnas att den var billig som piss och hylsorna kostade väl typ 10kr för över hundra iallafall, det var då ingen kostnad att tänka på iallafall.

hannibal skrev:

Ähh..köp en bong direkt istället så slipper du allt strul.

Så du ska alltså börja röka egenrullat när du är född -88!? Ge dig för fan, skadar bara dig själv, är dyrt och verkligen inte coolt.

Kay skrev:
Ähh, behövs ingen maskin. En egen "cigarett" gör man lätt med rizzla och grejerna du ska ha i. 30 minuters övning, sen är du din egna rullmaskin.

-Ta ett rullpapper...

HAHAHA!!! Du verkar kunna det där :7peta

Men för att göra "filtret" eller "roachen" så funkar det perfa med dom små invikta flikarna på insidan av locket av ett ciggpaket, ca 1,5cm X 2cm eller nåt. Eftersom dessa brukar gå sönder när man river av dom från ciggpaketet så får man en triangelformad liten del som man viker dragspelsformad och sen när man kommer till den fyrkantiga delen så rullar man resten runt "dragspelet". Klart!

(vet inte ifall det gick att fatta nåt av min beskrivning :va )

MikkE skrev:
Så du ska alltså börja röka egenrullat när du är född -88!? Ge dig för fan, skadar bara dig själv, är dyrt och verkligen inte coolt.

det är ju då billigare än att köpa paket? vad är problemet? :va

$noop skrev:
HAHAHA!!! Du verkar kunna det där :7peta

Men för att göra "filtret" eller "roachen" så funkar det perfa med dom små invikta flikarna på insidan av locket av ett ciggpaket, ca 1,5cm X 2cm eller nåt. Eftersom dessa brukar gå sönder när man river av dom från ciggpaketet så får man en triangelformad liten del som man viker dragspelsformad och sen när man kommer till den fyrkantiga delen så rullar man resten runt "dragspelet". Klart!

(vet inte ifall det gick att fatta nåt av min beskrivning :va )

Ahh, coolt. Ska prova det. Mina roaches har en tendens att inte bli så värst packade, så de rullar upp sig lite... jag har inte tålamod att göra jättebra roaches.

Kay skrev:
Ahh, coolt. Ska prova det. Mina roaches har en tendens att inte bli så värst packade, så de rullar upp sig lite... jag har inte tålamod att göra jättebra roaches.

det är skitlätt att göra av den lilla flärpen, även för en amatör som jag :hihi

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick