Zimbaw
Medlem
Ah, en sån som jag har som var "svart" på sidorna... Men det har gått bra för dig antar jag eftersom du skriver här!
Berätta gärna mer om kraschen om du vill.
Jag blev avträngd i slutet av långa rakan på Mantorp 1 maj -14 Flög ut på gräset. Landade på huvudet och vänster axel. Rullade en bra bit och gled sedan på ryggen. Bröt nyckelbenet i fyra delar som blev opererat med skena och åtta skruvar. Nackmusklerna var som vedträn första veckan. Fick vatten i bäda knäna efter att puckarna slagit i. Sov taskigt några månader eftersom vänstersidan är favoritläge. Hade dessutom lite sammandragningar i musklerna till och från. Sedan i julas har det klingat av. Skenan sitter skruvad underifrån så den kanske får sitta kvar. Jag är tacksam att det gick bra och har kunnat vara med på sju fantastiska bandagar efter två månaders vila.
Hjälmen gjorde sitt jobb med bravur. Jag slog i skallen många gånger när jag flög och rullade runt men fick inte ont i huvudet, inte ens hjärnskakning. Det tog 180 bilder med datortomografi och kollade hela mig. Därför säger jag tack Arai.