Hej!
Jag har varit hos bilprovningen och fått bakläxa. Biljäveln hade nämligen för högt HC-värde vid tomgång (och en del andra fel). Killen på bilprovningen hade inget bra tips på vad de skulle kunna vara för fel... Men någon här på sporthoj kanske vet var jag ska börja leta eller har något annat tips? Eller är det bara att köra in på en svindyr märkesverkstad?
Jag har även hört att man ska kunna fejka och få ett lägre värde genom att hälla i k-sprit i tanken. Stämmer det?
Bilen som jävlas är en SAAB 900, 2.0 Turbo, årsmodell -96.
//Christian
Jag har varit hos bilprovningen och fått bakläxa. Biljäveln hade nämligen för högt HC-värde vid tomgång (och en del andra fel). Killen på bilprovningen hade inget bra tips på vad de skulle kunna vara för fel... Men någon här på sporthoj kanske vet var jag ska börja leta eller har något annat tips? Eller är det bara att köra in på en svindyr märkesverkstad?
Jag har även hört att man ska kunna fejka och få ett lägre värde genom att hälla i k-sprit i tanken. Stämmer det?
Bilen som jävlas är en SAAB 900, 2.0 Turbo, årsmodell -96.
//Christian