Hur samlar jag lättast ihop 10000 enkronor?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Utan att gå på in detaljer, så vill jag få ihop 10000 enkronor, och ge allihop till någon som inte längre är speciellt önskvärd i mitt liv. Kan skramla fram en del av summan själv ganska snabbt, och hela summan under en lite längre period. Men hur gör jag för att få allt i enkronor, på enklast möjliga vis? Springer och växlar på ICA dagligen? Banken är ju uteslutet. Be folk, vänner som främlingar, om enkronor? Antingen som gåva eller som växel?

Helt enkelt, absolut lättaste sättet att få ihop 10000 enkronor. En del av enkronorna får dessutom gärna vara skänkta. ;)

Så, bomba med förslag! :banana

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Sätt dig ned utanför systemet i trasiga kläder och skramla med en metallburk.

Edit: Försök se ynklig ut.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Sätt dig ned utanför systemet i trasiga kläder och skramla med en metallburk.

Edit: Försök se ynklig ut.

Nja, kollar man på människorna som försöker med detta inser man ganska snart att det inte är en lönsam metod.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Du kan ju höra dig för i bekantskapskretsen om du kan få växla hos dem. Finns säkert fler än undertecknad som lägger mynt i ett kärl. Mynt är inte en önskvärd valör i mina fickor. Ser du till att använda kontanter istället för kontokort kommer du nog rätt fort upp i en ansenlig summa om du sätter i system att lägga undan mynt dagligen. Du kan ju specifikt be om enkronor istället för en tia eller femma för att påskynda processen.

Annars finns det säkert någon önskebrunn där du kan norpa ihop lite mynt om du är fingerfärdig.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Du kan ju höra dig för i bekantskapskretsen om du kan få växla hos dem. Finns säkert fler än undertecknad som lägger mynt i ett kärl. Mynt är inte en önskvärd valör i mina fickor. Ser du till att använda kontanter istället för kontokort kommer du nog rätt fort upp i en ansenlig summa om du sätter i system att lägga undan mynt dagligen. Du kan ju specifikt be om enkronor istället för en tia eller femma för att påskynda processen.

Annars finns det säkert någon önskebrunn där du kan norpa ihop lite mynt om du är fingerfärdig.

Ska köra igång med dina tips och se hur långt jag kommer! Nu ska den jäveln få!:cdevil

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Inte för att vara avig men... det här är 10000 gånger jobbigare för dig än för motparten.
Tom ICA Maxi har automater där man kan hälla i mynt från hinkar.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Inte för att vara avig men... det här är 10000 gånger jobbigare för dig än för motparten.
Tom ICA Maxi har automater där man kan hälla i mynt från hinkar.

Det finns en fortsättning på detta, men jag vet inte om jag vill avslöja den riktigt än. Vet inte ens om jag verkligen ska gå så långt nämligen. Det gör inget att det blir lite jobbigt heller, mottagande part är inte den vassaste kniven i lådan och kommer få huvudbry oavsett.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Du inser att 10 000 enkronor väger drygt 70 kg va? Jag håller med VBK att detta lär vara betydligt jobbigare för dig. Du har säkerligen roligare saker att ägna dig åt.

Men om du nu nödvändigtvis ska genomföra det så kan du kanske prata med någon stormarknad som har en växelmaskin, typ Maxi. Vet att de ibland får in så mycket mynt i de maskinerna att de måste betala för att bli av med mynten så om du får tag i någon ansvarig så blir de kanske gärna av med mynten gratis.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Du inser att 10 000 enkronor väger drygt 70 kg va? Jag håller med VBK att detta lär vara betydligt jobbigare för dig. Du har säkerligen roligare saker att ägna dig åt.

Men om du nu nödvändigtvis ska genomföra det så kan du kanske prata med någon stormarknad som har en växelmaskin, typ Maxi. Vet att de ibland får in så mycket mynt i de maskinerna att de måste betala för att bli av med mynten så om du får tag i någon ansvarig så blir de kanske gärna av med mynten gratis.

Ja, det räknade jag ut i förmiddags på ena rasten! Tyckte det var helt okej, trodde det skulle bli betydligt mer! Får ju ha det i sådana riktiga tomtesäckar. Kan ju till och med ha det i bilen utan att riskera överlass! ;)

Har aldrig sett en sådan växelmaskin som ni pratar om, men ska forska i det!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag har slutat med hästar och har massor med tid över. Kan lätt lägga lite tid och energi på detta. Hämnden är ljuv!
Gratulerar det kloka valet att inte kasta pengar och tid på lynniga havremoppar, men jag vettefan hur 10000 enkronor skulle ses som en hämnd?
Ska du slå in skallen på nån stackars karl med dom? :D

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Gratulerar det kloka valet att inte kasta pengar och tid på lynniga havremoppar, men jag vettefan hur 10000 enkronor skulle ses som en hämnd?
Ska du slå in skallen på nån stackars karl med dom? :D

Något åt det hållet ja! ;)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Du är alltså av någon anledning är den som är skyldig den andre pengar och du är beredd att göra en rejäl ansträngning för att göra det lite jobbigt för din "fd vän" när du återbetalar din skuld. Din "fd vän" verkar dessutom tycka det är ok att du tar dig den tid du själv önskar innan du avslutar skulden.

Ja, det är tydligt att vissa människor ska man nog akta sig för att ha försöka skapa någon som helst vänskaplig relation med.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati