Hur samlar jag lättast ihop 10000 enkronor?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Du är alltså av någon anledning är den som är skyldig den andre pengar och du är beredd att göra en rejäl ansträngning för att göra det lite jobbigt för din "fd vän" när du återbetalar din skuld. Din "fd vän" verkar dessutom tycka det är ok att du tar dig den tid du själv önskar innan du avslutar skulden.

Ja, det är tydligt att vissa människor ska man nog akta sig för att ha försöka skapa någon som helst vänskaplig relation med.

Det är inte riktigt så nej. Jag tänker inte gå ut med detaljer. Du har rätt i att det är jag som är skyldig pengar ja. Resten vet du ingenting om. Du har dessutom ingen aning om vad denna före detta vännen har gjort, som gör att jag är villig att göra denna ansträngning.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag har inte swish, av en ren princip.

Du har inte swish, du är swish. :D

Annars kan jag nog hålla med sportbike. Vill du absolut irritera så räcker det garanterat med några hundra enkronor för det... Personligen hade jag i alla fall inte accepterat att en såpass stor skuld betalades tillbaka i kontanter, det hade jag krävt att få in på mitt konto.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är inte riktigt så nej. Jag tänker inte gå ut med detaljer. Du har rätt i att det är jag som är skyldig pengar ja. Resten vet du ingenting om. Du har dessutom ingen aning om vad denna före detta vännen har gjort, som gör att jag är villig att göra denna ansträngning.

Korrekt, jag har ingen som helst aning om vad som hänt, jag sammanfattade bara den information som hitintills kommit fram.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r

Annars kan jag nog hålla med sportbike. Vill du absolut irritera så räcker det garanterat med några hundra enkronor för det... Personligen hade jag i alla fall inte accepterat att en såpass stor skuld betalades tillbaka i kontanter, det hade jag krävt att få in på mitt konto.

Exakt! ;)

Ja, men folk påstår ju att det är så satans lätt att få ordning på 10000 enkronor som man får, så då kan människan ju gå och sätta in pengarna själv. Vad ska denne säga? Pengarna är återbetalade.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Korrekt, jag har ingen som helst aning om vad som hänt, jag sammanfattade bara den information som hitintills kommit fram.

Mer information kommer inte komma heller. Det är en riktigt lång historia, som involverar flertalet försök att betala tillbaka summan, där människan varje gång övertalat mig att INTE betala "just då", utan följa med på saker i stället som kostat ungefär detsamma. "Det betydde så mycket", men i slutänden kan det inte ha betytt ett skit eftersom personen gjorde som den gjorde till sist.

Och ja, jag var väl för vek just då som gav med mig och följde med på roligheterna, men det är inget att göra något åt nu.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det mest rationella är bara att återbetala pengarna när de finns tillgängliga och sedan blicka framåt och lägga energin på något som ger något positivt tillbaka. Men människan är inte alla gånger rationell. I affekt gör de märkliga saker. Visst kan planerna på hämndåtgärder vara ljuva. I realiteten är det bara en person som tar skada och det är en själv. Den bästa hämden är att bara gå vidare rakryggad utan att vända sig om vilket är lättare sagt än gjort när det finns känslor inblandade.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Du kan juridiskt sett inte neka att ta emot pengar av någon som är skyldig dig pengar för man får inte tvinga någon att stå kvar i skuld. Någon jurist kan säkert formulera det hela bättre men ungefär så är det.

Läget skapar ju dock ändå ett problematisk läge när skulden ska betalas för borgenären måste ju ha rätt att kontrollera beloppet innan han godkänner att skulden är reglerad och bör därmed ha rätt till någon dag för att räkna pengarna innan han godkänner skulden som avskriven. Är han då oärlig så kan han ju komma tillbaka och hävda att han endast fick 7324 kr.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Det mest rationella är bara att återbetala pengarna när de finns tillgängliga och sedan blicka framåt och lägga energin på något som ger något positivt tillbaka. Men människan är inte alla gånger rationell. I affekt gör de märkliga saker. Visst kan planerna på hämndåtgärder vara ljuva. I realiteten är det bara en person som tar skada och det är en själv. Den bästa hämden är att bara gå vidare rakryggad utan att vända sig om vilket är lättare sagt än gjort när det finns känslor inblandade.

Det vet jag, men jag tänker ge detta en chans, faktiskt. Visar det sig vara oerhört mycket arbete kommer det inte ske, men är det hyfsat lätt åtgärdat tänker jag fullfölja.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
A woman scorned....

Hade nån gått igenom hur mycket krångel som helst för att betala mig 10 "papp" i skrammel hade jag fått käka novaluzid efter hånskrattkramperna. Det där är väl ingen hämnd, det är pajaserier.

Clownnäsa vid överlämnandet?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ännu roligare vore ju om du betalade med femtioöringar :D
Jag har en ansenlig mängd med enkronor om det krisar, min "spargris" i form av en jordglob får bara innehålla tiokronor numera så enkronor och femkronor finns på påse.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
A woman scorned....

Hade nån gått igenom hur mycket krångel som helst för att betala mig 10 "papp" i skrammel hade jag fått käka novaluzid efter hånskrattkramperna. Det där är väl ingen hämnd, det är pajaserier.

Clownnäsa vid överlämnandet?

Att du är en torrboll är inget nytt, så det behöver du inte skylta med än en gång.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Hade jag känt mig kränkt varje gång jag trott blivit kränkt så hade jag inte gjort nått annat än vara kränkt.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Hade jag känt mig kränkt varje gång jag blivit kränkt så hade jag inte gjort nått annat än vara kränkt.

Det handlar inte om att känna sig kränkt. Du vet inte heller vad detta handlar om.

Jag VET att detta inte är varken rationellt eller förnuftigt, men jag vill ändå undersöka metoderna för att se om det är genomförbart. Jag har hittills i mitt liv aldrig hatat någon, detta är första gången. Det är en obekant känsla, och den är stark.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Det handlar inte om att känna sig kränkt. Du vet inte heller vad detta handlar om.

Jag VET att detta inte är varken rationellt eller förnuftigt, men jag vill ändå undersöka metoderna för att se om det är genomförbart. Jag har hittills i mitt liv aldrig hatat någon, detta är första gången. Det är en obekant känsla, och den är stark.
Hat är otroligt energikrävande och kommer att äta upp dig inifrån.
Den energin bör du lägga på att ta dig vidare.
Slanta av skiten och ignorera, inte lätt men bra.
Kram

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Må så vara. Tycker väl bara det här var ett lågvattenmärke för att vara du. Men kör på, kanske blir kul ändå.

Det kan tyckas. Faktum kvarstår - ingen av er vet egentligen varför jag är beredd att försöka med detta.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Hat är otroligt energikrävande och kommer att äta upp dig inifrån.
Den energin bör du lägga på att ta dig vidare.
Slanta av skiten och ignorera, inte lätt men bra.
Kram

Jag vet, och det är väl egentligen det jag ska försöka. Men jag vill ändå undersöka detta in i det sista. Har aldrig känt så här förut. Det är som sagt en obehaglig, obekant känsla. Skulle egentligen bara vilja slå vilt omkring mig, men det är inte heller en lösning. :död

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n

Ok. ett bök verkar det vara iaf.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ok. ett bök verkar det vara iaf.

Det äter upp mig inifrån, som sportbike skrev. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken, och hoppas väl mest att det ger med sig med tiden. Men än så länge är det ingen skillnad åt det positiva hållet alls, tvärtom. Så då tänkte jag att jag kan testa andra metoder än att vänta ut skiten.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Karma är ett bra alternativ, då får den som förtjänar det straff som förtjänas.

Ja ett trist men ofta bra val.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...