Hur ser den ultimata stads/pendlings-hojen ut?

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Priset ner till en hundring och (iaf för mig) milen upp till 40 och jag är där! :tummenupp
Lätt, startsnabb och billig(ast?) milkostnad.
Hur ligger den i försäkring och servicekostnad? :va

Försäkring borde bli ganska modest med tanke på effekten och servicekostnad, vad ska de serva? Kan tänka mig en ny rem var 10:e år och kylvätska efter några år.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
fasen vart lite sugen på en Zero som åka till jobbet grejja , mer eller mindre gratis jue (förutom inköpet) , å hyffsad räckvidd om man laddar på jobbet så kan man ta sig en längre sväng å hemvägen
Stor jävla plastbubbla bakpå så man kan handla lite på hemvägen sen e den ju klippt å skuren
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...

Denna hade vart nåt, bara man slapp det stora batteriet i ryggsäcken.

Om man ser till mc så ska man nog ha en liten kåpa iaf så man slipper den mesta vinden. Det är lite störande på smc:en tex. Bästa är nog polis reflexrna som en skrev tidigare:)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Yamaha TDM900
Upprätt körställning i ganska hög position. Billig försäkring. ABS-bromsar. Ganska driftsäker och utan allt för ohemula driftskostnader.

Kanske lite tung, trött och med halvtråkigt utseende. Men skulle man vässa den med 5-10hk och kapa bort 20-25kg i vikt så skulle den nog bli relativt trevlig i stan.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
BMW 650cs tycker jag verkar vara ett väldigt vettigt alternativ.

Sen gissar jag att vad som är lämpligt som pendlingshoj beror helt på vilka vägar man kör, hur långt och hur man använder hojen. Vill man kunna handla mat på vägen eller få med sig en back öl så krävs ju hyfsade packväskor, har man en pendlingshoj enbart som komplement till bil så är ju läget ett annat.

Jag tycker den är klockren som pendlare faktiskt.

Har kört både roslagen och bultenboch hamnar bara efter sporthojsnissarna på rakorna.

Finns några grejer jag gillar bättre på min MTS.
Mer effekt, tractioncontrol när det regnar, större ruta också.. men framförallt keyless systemet på multin. Bara hoppa på och trycka på starten. Jävligt svårstulet för buset också.

Dock hade CSn lite smalare styre, så köra.mellan bilarna i kö var enklare.
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top