Hur ser det ut i ditt garage?

KMKZ

KMKZMOTORSPORTS.COM
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Yamaha R1 YEC
No offens men ja fattar inte hur folk vågar palla upp sina hojar på biltemas skräpstöd, ja bryr mig iof inte så mkt men de är ju tråkigt om de är ngn som verkligen är rädd om grejerna!

Håller med, min ho höll på att lägga sig på deras jävla skitstöd. Sålde det till en pantad polare istället :tummenupp

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Håller med, min ho höll på att lägga sig på deras jävla skitstöd. Sålde det till en pantad polare istället :tummenupp

Min hoj stod hela förra vintern på Biltemas "jävla skitstöd", inga problem alls. Har även stått åtskilliga dygn under sommaren. Nu har den stått 2 månader på endast bakstödet, inga tecken på någon slags "försvagning" eller liknande.

Låter mest som handhavandefel när olyckor sker. Folk kanske inte är medvetna om att man alltid ska ha hojen på det bakre stödet om man ska använda det främre.

Nu kommer jag säkert ut till en vält hoj när jag går ut i garaget imorn. Men men, peppar peppar. :rolleyes:

KMKZ

KMKZMOTORSPORTS.COM
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Yamaha R1 YEC
No offens men ja fattar inte hur folk vågar palla upp sina hojar på biltemas skräpstöd, ja bryr mig iof inte så mkt men de är ju tråkigt om de är ngn som verkligen är rädd om grejerna!

Min hoj stod hela förra vintern på Biltemas "jävla skitstöd", inga problem alls. Har även stått åtskilliga dygn under sommaren. Nu har den stått 2 månader på endast bakstödet, inga tecken på någon slags "försvagning" eller liknande.

Låter mest som handhavandefel när olyckor sker. Folk kanske inte är medvetna om att man alltid ska ha hojen på det bakre stödet om man ska använda det främre.

Nu kommer jag säkert ut till en vält hoj när jag går ut i garaget imorn. Men men, peppar peppar. :rolleyes:

Ja du Limez nu stack du ut hakan :krama. Mitt vek sig när jag stod o kolla på det och givetvis använder man alltid bak i kombination för att få rätt vinkel. Du får väl göra en skön film om det oxo :)

Kör på valtermoto nu ist med kulagrade hjul, riktigt skönt när man ska ha ner och upp den hela tiden med däckvärmare.

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Kanske är mer bild på kotten än garaget/mekrummet men rummet är ganska trångt så svårt att få helhetsbild...

Det har i alla fall blivigt väldigt oranget där inne av någon anledning :va

Bifogat

• IMG_2316.jpg
    IMG_2316.jpg
    197.9 KB · Visningar: 354

Hudik

Guest
Jag börjar få lite trångt i mitt...

Bifogat

• DSC00627.jpg
    DSC00627.jpg
    236 KB · Visningar: 634

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Här är mitt nybyggda "moppeförråd". Är skitglad för det lilla.
Uppvärmt och skönt alldeles utanför min ytterdörr.
Bara att klämma in sig och sätta på den musik man känner för tillfället och skruva,putsa och drömma sig bort till nästa säsong

Bifogat

• IMG_0175.jpg
    IMG_0175.jpg
    234.4 KB · Visningar: 482
  • IMG_0200.jpg
    IMG_0200.jpg
    260.9 KB · Visningar: 416
  • IMG_0152.jpg
    IMG_0152.jpg
    241.5 KB · Visningar: 373
Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Har aldrig förstått varför folk har en massa skit i sina garage som inte hör hemma där.

I ett garage ska de finnas verktyg och inget annat, inga solstolar, inga skidor,innebandyklubbor eller annat skit! :mad:

Fattar inte de heller de e väl där man ska kunna mecka och fixa grejer inte leta efter en skruvmejsel som ligger under en flyttlåda med barnleksaker

Organiserad o-ordning och saligt trångt! Doftar som det ska. Går att meka i utan att vara rädd om mattan/golvet. Kan svära högt utan att någon störs. Saknar bara TV/Bredband. :confused:

hur har du hängt upp hjälmarna?

Last edited:

Hudik

Guest
Skitstövvvvvvel!! :tummenupp

Vad menar du nu?
confused-smiley-013.gif

Last edited:

gixxer600R

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Hoj
gsxr 97:a ombyggd till 01
Det kan jag svara på - För att många hus saknar vettig förvaring! Vår kåk är byggd på 60-talet, och när den byggdes hade folk inte drivor av skit, som skidor, takboxar och andra fritidsprylar.

Här är mitt garage just nu. Halva ytan tas upp av tre garderober då vi renoverar annan del av kåken.

hehe gillart verktygen du använder, hammare och gummiklubba! :yoparty

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Mitt krypin, klinkers står på önskelistan till våren.

Bifogat

• Foto0143.jpg
    Foto0143.jpg
    53.1 KB · Visningar: 562
  • Foto0145.jpg
    Foto0145.jpg
    112.4 KB · Visningar: 493
Last edited:

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Varför har alla så städade garage? Ge mig en bild på garage likt mitt...

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Här är mitt nybyggda "moppeförråd". Är skitglad för det lilla.
Uppvärmt och skönt alldeles utanför min ytterdörr.
Bara att klämma in sig och sätta på den musik man känner för tillfället och skruva,putsa och drömma sig bort till nästa säsong

Vad är det för "brygd" i hinken i hörnet mån tro....

/KentW

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...